Dräktiga ston 2020/2021

Igår kom vi upp till 300 dygn här! Juvret har sedan ett tag tillbaks börjat påverkas lite, först med lite ödem som gått fram och tillbaks och nu ser man att själva juvret börjar bli större. Större på morgonen och mindre på kvällen, mycket kvar än förstås, men intressant att se hur det ändrar sig.
Hon har varit obekväm med sin stora mage en period och inte legat ner och sovit något direkt (har inspelning igång under natten så jag kan studera i efterhand), men nu verkar hon gått in i en ny fas och ligger ner lite igen :)

186039861_10158715883423113_8721131377085686429_n.jpg
 
Här spretar jätte stora spenar rakt ut 😂 Och japp hon håller på och fylla på juvret sakta men säkert. Husse har koll en gång varannan timme på henne i veckorna när han jobbar nu på helgen har vi bara kikat några gånger per natt så hon mår bra. Vaka kommer vi få göra ändå känns de som 😆 Madame äter upp halmen när hon ligger ned trots att hon får massor av hö inne :meh: Konstant hungrig är hon med nu igen. Så jag antar att vi är inne på sista 500 metrarna av löpet om man nu ska vara lite rolig och koppla de till hennes karriär 😆 Dygn 319 idag och hon ser ut som en blank säl som ska sprängas snart. Inte bråttom ut på morgonen direkt, står i dörren och kikar ut vad de är för väder innan hon går ut.
 
F08268E4-2C0F-41B1-AD6D-0AC707AF17DC.jpeg


Dygn 328 idag. Juvret är lite fyllt men lång väg kvar. Märks inget på henne att hon har mage. Äter och mår bra. Kliade svansen ganska mycket igår. Det brukar hon inte. Kommer inte börja vaka än på ett tag. Åh, jag vill ha föl på måndag!
 
Husse försäkrade hade igår med trästaket och tråd på insidan. Tror faktiskt Majsan kommer lägga in en vräkningsorder på sin bebis innan tiden går ut känns de som. Hon visar tecken på att barnet nu faktiskt får lämna värmen och komma ut. Så nu blir de koll varannan timme närmaste veckan, husse tror hon vräker barnet till Helgen men vi får se 🤔 Han säger att han känner igen tecknen från hennes mamma.
 
Husse försäkrade hade igår med trästaket och tråd på insidan. Tror faktiskt Majsan kommer lägga in en vräkningsorder på sin bebis innan tiden går ut känns de som. Hon visar tecken på att barnet nu faktiskt får lämna värmen och komma ut. Så nu blir de koll varannan timme närmaste veckan, husse tror hon vräker barnet till Helgen men vi får se 🤔 Han säger att han känner igen tecknen från hennes mamma.
Fölsäkrade hage såklart 😅 jäkla telefon.
 
Dygn 343 nu, och inga tecken till närstående fölning utöver att spenarna börjat fyllas i lite... men vakar så klart varje natt samt har koll på dagtid (hon har fölat på natten innan). Trodde nästan hon skulle föla fredag kväll, då jag fick åka iväg hastigt till klinik med hennes bästis och fölet, så hon stressade upp sig en hel del. Men numera går hon med sin 2-åriga dotter och verkar lugn och fin.

Hoppast inte hon tänker vänta med att få fölet tills kompisen är hemma igen... 🙄 för det blir nog tidigast om en vecka..
 
Har nu ägnat mig åt att skriva blogginlägg om att föl är fantasidjur som inte finns i verkligheten. För precis så känns det. Över 25 dagar av fölning-på-g-tecken, och fortfarande står hon ensam i sin box. Måste hon liksom testa sig igenom hela listan tre gånger?
 
Har nu ägnat mig åt att skriva blogginlägg om att föl är fantasidjur som inte finns i verkligheten. För precis så känns det. Över 25 dagar av fölning-på-g-tecken, och fortfarande står hon ensam i sin box. Måste hon liksom testa sig igenom hela listan tre gånger?
Japp de måste de av någon mystisk anledning 🙄 Min mor sa idag att bara för att hon hälsade på de fölungar som kommit hittills kommer de stoet hon väntat längst på föla idag efter de var på besök bara för att 😂 Hände förra året med, de var nere på dagen och på kvällen kom fölungen. Ibland undrar man om de jäklas med oss människor? 😳
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 340
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 687
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp