Dräktiga ston 2020/2021

Händer inte ett jota här. Juvret har stannat av helt. Verkar som att många ston går över tiden när jag ser i diverse fölgrupper jag är med i.
86DBE92A-8761-4744-9E92-2A5638CD1B5C.jpeg
 
Händer inte ett jota här. Juvret har stannat av helt. Verkar som att många ston går över tiden när jag ser i diverse fölgrupper jag är med i. Visa bifogad fil 70054
Ja min uppfattning men efter både läst och hört erfarna uppfödare att nästan ingen av deras ston håller tiden 😅 Min egen har ju 9 dagar kvar tills 335 dygn men om jag får gissa så kommer den antingen på pricken på datumet eller innan.
 
Idag är mjölken tjockare och jag tror inte hon legat ner alls på två nätter. Inatt rörde hon sig lite mer än vanligt, lite skrap med framhovarna men emellanåt lika lugn och stilla som på senaste tiden. Jag tror verkligen hon fölar idag eller inatt, men det har jag ju iofs trott hela helgen 😆

Själv lever jag på jävlar anamma och Red Bull idag, men det är bara att bita ihop 🤪
 
Nu får jag lämna tråden :love: Igår kväll 23.18 på dygn 338 föddes ett hingstföl! Mitt sto var helt fantastiskt, det gick fort och hon är en perfekt mamma som gjort alla rätt! Fölis har lite problem att hitta spenen men efter lite hjälp går det framåt. Vi flyttar över till föltråden (kommer såklart följa er) och jag önskar alla er andra lycka till!
 
Igår hade Lif lämnat hälften av lunchhöt. Hon är väldigt trött och står och hänger mycket under dagarna. Kollade faktiskt tempen igår men det var ingen feber.
Skulle ut och åka med ponnyn igår och andra islandshästen kan inte gå själv så släppte ihop dem. De har inte gått ihop på en månad. De saknar varandra märker man. Går bredvid varandra men de är tajta. Ponnyn är inte värd mycket för dem. Duger som sällskap men inte en värdig medlem i flocken när de går alla tre. Roliga damer det där.

Kollade med remsa igår och det visar fortfarande mörkblått dvs ”sämsta” värdet (om man vill ha föl nu). Hade ändå hänt lite på juvret.

sambon väckte mig idag 05.30 och visade henne helt utslagen på kameran. Han trodde det var på G. Jag mitt nyvakna urlakade äpple såg ett föl i boxen. Men nej, det var ju en skugga. :grin: och inget på G.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 978
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 681
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp