Dräktiga travare....

Sv: Dräktiga travare....

Apropå fuxanlag...min Lindy's märr....hennes mor har en syster som lämnat en fux...innebär det att att hon också ha anlag??

Lindy's Crown har väl mig veterligt aldrig lämnat en fux....??? kan dom ha anlagen ändå??

*martha som VILL nångång få ut en fux*
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga travare....

Ja, hon är från TJ, är andelshäst hos Stall Procent nu.
 
Sv: Dräktiga travare....

Är det en helsyster? Fick hon fölet med brun hingst? Om så är fallet har du nog en viss procents chans att få en fuxunge också om hingsten också har fuxgen.

Du får väl göra som jag... Ut och snoka om det finns nån fux-gen i början av 1900-talet på stoet. Om hon inte har en enda känd fux *kan* det ju ändå finnas nån av de okända hästarna i början av 1900-talet som är fux???

Innan jag hittade "min"" fux-gen hade jag en förhoppning om det. :crazy:

Sen vet jag inte hur det funkar om man betäcker med fuxhingst, men det kan ju vara svårt att hitta rätt utan att ta hänsyn till färgen också. :D

/// ghost
 
Sv: Dräktiga travare....

martha skrev:
Fuxar är läckra, speciellt en viss sorts fuxfärg, hingst ska det vara också..... :love:

Har den här "fel" färg??? Mig diger han åt, han är på god väg att räta upp både kotor och öron nu. :love: :love: :love:

565050410_013.jpg



/// ghost
 
Sv: Dräktiga travare....

Hej!

Vi får förhoppningsvis en liten fin fölis efter Gigant Neo i början av juni!

MVH / Fia
 
Sv: Dräktiga travare....

nej dom var inte helsyskon...( mamman var e ABC Freight och pappan till fuxungen var brun....ditka hanover) så bägge föräldrarna var ju bruna.....min fölmärrs mamma är e air france och han lämnade ju en del fuxar vad jag kommer ihåg....
 
Sv: Dräktiga travare....

En har fölat. Det fölet blev en hingst, (fux, med två bruna föräldrar) e:In Love With You u: Hillary Clinton ue:And Arifant.
Det andra stoet (Smaragd Broline e:Speedy Somolli u: Harmony Broline) är dräktig med Malabar Circle Ås, och beräknas föla den 14/4. Har ännu bara halvfullt juver, men det kan ju ändra sig fort. Det lät bli en liten fölis dock, för stoet är ca 153, och MCÅ är ju ingen jätte... Vi har köpt detta sto dräktigt, så det är inte vi som har planerar denna fölunge. I år går hon till In Love With You, och efter vad vi har sett lämnar han stora avkommor, med mycket resning, och bör passa detta sto mycket bra.
 
Sv: Dräktiga travare....

Du kan få fux med hingst med fuxgener då eftersom Air France mamma var fux. :banana: :banana:

Till och med med brun hingst med fuxanlag i åttonde generationen kan man väl tänka sig eftersom jag fick det. ;) :D

Kämpa på du...

/// ghost
 
Sv: Dräktiga travare....

om air france mamma var fux och mammans syster lämnat en fux så har jag ju fux på båda sidor....min märr är svartbrun"

Här är hon med lite slagsida på :D ....Nåååågot dräktig ...

Cock_slagsida.jpg
 
Sv: Dräktiga travare....

Ja men du KAN ju få en fux, The Bad Boy har en fuxing i sjätte generationen på Somolli-sidan (Guy Day f. 1927) . :idea: Blev ju jättenyfiken nu när jag fick en rödhårig.

Fast jag tror ju inte att det är så jättestor chans om man ska kolla procentsatser på färgen... :crazy:
Håller tummarna för dig, det verkar ju dugga fuxar i år. :D

/// ghost
 
Sv: Dräktiga travare....

Naaa, nu spelar det ingen roll för jag har redan sålt den kommande avkomman... :angel:
 
Sv: Dräktiga travare....

Nämen Guuud, TÄNK om det skulle bli en fuxhingst NU :eek: Då skulle jag nog dööö...:rofl:
 
Sv: Dräktiga travare....

martha skrev:
Nämen Guuud, TÄNK om det skulle bli en fuxhingst NU :eek: Då skulle jag nog dööö...:rofl:

Och aldrig mer våga sälja en unge kvar i magen???? :angel:

Var lugn, det blir nog ett svartbrunt sto. :p

/// ghost
 
Sv: Dräktiga travare....

Vilken goding :love: ..förstår att matte är stolt.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 004
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: Ketrawzc
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp