Bukefalos 28 år!

Dräktigt sto kliar sig,,,, vanligt?

Sv: Dräktigt sto kliar sig,,,, vanligt?

Svårt att säga.

KAn du inte prova fläta manen, om den nu är tjock och tung så kan det vara en orsak oxå.
Att det blir varmt under den.

Har du inte borstat ut manen ordentligt på hela vintern så kan man räkna med att det lossnar mycket hår från den när man gör det.

Jag skulle tro det är hormoniellt men för säkerhets skull kan du ju ta in henne tidigare på kvällen/eftermiddagen.
Har du ett flug/eksemtäcke att lägga på kan det ju vara en hjälp oxå.

Hoppas det löser sig efter fölning.

Jag har sett flera ston som vid betäckning, under dräktighet, vid föltid kliat sig men sen inget mera så visst kan det finnas ett samband med hormonerna.

Jo, förresten, går hon på gräs nu så behöver hon mest troligt inget kraftfoder längre så det kan du nog ta bort, som du väl redan hade gjort.
Just korn hade jag inte gett i vilket fall som helst.
Vad är det för pellets hon fått ?
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Karro-Lina
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 195
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 871
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp