Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker man att det är varmt kan man köra bikinistyle på trikåerna...

87588d1410782196-naked-cyclists-nsfw-sort-colombian-cyclists-fashion-disaster.jpg


Eller VÄNTA nu?!?!?! O_o
 
Idag var vi och bytte en av mina julklappar, jag/vi kom på att en annan lösning var smartare så vi åkte till butiken som hade sålt den första. Åh herregud, man ska inte sälja grejer om man inte vet hur de fungerar... Det slutade med att vi åtminstone fick tillbaka pengarna och kunde åka till en annan butik och få det jag ville ha. Första butiken trodde inte ens att "min" lösning fanns, trots att jag visst flera som hade den... andra butiken tog det i runda svängar 2 min innan den låg på disken och vi kunde betala. ;)
 
Jag väntar på rörmokaren jag... :cautious: :wtf: Varmvattnet in hade frusit igen imorse så jag hade på fläkten. Plötsligt smattrar det från badrummet. Det visar sig att spärren för ena röret som ska gå till duschen hade lossnat och det sprutade vatten. Jag kastar mig på huvudkranen och stänger av allt vatten. Det gör givetvis att det fryser i slangen till duschboden på ca 2 millisekunder. Jag har ju haft droppande vatten där för att ledningen inte ska frysa men när jag stängde av allt fungerade ju inte det.

Röris kom efter lite mer än två timmar :rage: Sedan försökte han tina under altanen MED EN KUPÉFLÄKT! :banghead: :banghead: :banghead: Lycka till tänkte jag och det fungerade givetvis inte. Rör hade han inte med sig så det skulle han åka och hämta. Jag åker till stan och handlar, när jag kommer hem ingen röris och inget vatten. Ringer, inget svar. Smsar och får tillslut svaret att han åkt på ett akutjobb i en annan by. Jag är en elak människa men den tanke som for genom mitt huvud var: "Vad fan är det hos mig då?!" :rage:

Japp, jag har en jättekul lördagkväll :meh:
 
Hm det finns två alternativ, antingen älskar @Mammas trikåtroll eller så är hon ett trikåtroll! :D
För att göra debatten mer djupsinnig lägger jag till en diskussionspunkt:

Kan det vara så att @Mammas BÅDE älskar trikåtroll OCH att hon faktiskt ÄR ett själv?

(Älskar flrresten det faktum att jag har skrivit trikåtroll så många gånger nu att det dyker upp i autocorrect... Paddan kan inte stava till de enklaste svenska bindeord men rättar gärna det mesta som börjar på tr- till trikåtroll. Gotta love autocorrect)
 
Jag väntar på rörmokaren jag... :cautious: :wtf: Varmvattnet in hade frusit igen imorse så jag hade på fläkten. Plötsligt smattrar det från badrummet. Det visar sig att spärren för ena röret som ska gå till duschen hade lossnat och det sprutade vatten. Jag kastar mig på huvudkranen och stänger av allt vatten. Det gör givetvis att det fryser i slangen till duschboden på ca 2 millisekunder. Jag har ju haft droppande vatten där för att ledningen inte ska frysa men när jag stängde av allt fungerade ju inte det.

Röris kom efter lite mer än två timmar :rage: Sedan försökte han tina under altanen MED EN KUPÉFLÄKT! :banghead: :banghead: :banghead: Lycka till tänkte jag och det fungerade givetvis inte. Rör hade han inte med sig så det skulle han åka och hämta. Jag åker till stan och handlar, när jag kommer hem ingen röris och inget vatten. Ringer, inget svar. Smsar och får tillslut svaret att han åkt på ett akutjobb i en annan by. Jag är en elak människa men den tanke som for genom mitt huvud var: "Vad fan är det hos mig då?!" :rage:

Japp, jag har en jättekul lördagkväll :meh:
Synd på avståndet, annars hade du kunnat kommit över och värmt dig här och tagit en dusch. Det är visserligen kallt ute men inne eldas det för fullt i kaminen.
 
Japp, jag har en jättekul lördagkväll :meh:
Rörmokar:rage::rage::rage:
Skriv ner allt som (inte) händer och det som händer då istället. Sen tar du ett snack med förs.bolag (för visst var det ett försäkringsärende??) om denna röris - han ska inte glida på försäkringsjobb när han inte GÖR något :devil:. Dom får fixa en ny NU!!!

Tycker oerhört synd om dig!! Skickar tröstkram med extra värme
kramas.gif
 
För att göra debatten mer djupsinnig lägger jag till en diskussionspunkt:

Kan det vara så att @Mammas BÅDE älskar trikåtroll OCH att hon faktiskt ÄR ett själv?

(Älskar flrresten det faktum att jag har skrivit trikåtroll så många gånger nu att det dyker upp i autocorrect... Paddan kan inte stava till de enklaste svenska bindeord men rättar gärna det mesta som börjar på tr- till trikåtroll. Gotta love autocorrect)

Fast "flrresten" klarar den inte av! :rofl: :rofl:

*tack, jag behövde skratta lite*
 
Just ja, glömde säga att han blåste en fas med sin loppiga kupéfläkt:

Han: Hm, den fungerar inte
Jag: Den har väl blåst en fas
Han: Nä, det lyser om lampan
Jag: *går och kollar huvudsäkringarna*
Han (när jag kommer tillbaka): Oh, nu fungerar den!
Jag: Efter jag bytte säkring då? :wtf: :banghead:

Att en vuxen man som är hantverkare inte fattar att lampan kan lysa fast en fas gått är för mig obegripligt. Det är klart som faan att lampan behöver mindre ström än fläkt/värmedelen! :banghead: :banghead: :banghead:
 
Fast "flrresten" klarar den inte av! :rofl: :rofl:

*tack, jag behövde skratta lite*
Jag sa ju det. Den här paddan har en något skev vokabulär... Förstår inte hur det är möjligt, jag som är en sådan språkfascist. Men det är nog straffet för den där skolavslutningsrepetitionen i nian när jag svor mig igenom hela kyrkan och sedan fritt delade ut öronproppar efter att ha hört femmornas kör repetera Wind of Change...

Sen tror jag det lille fanskapet försöker säga mig något. Den leder in mig på massa felklickningar som har med barn att göra...
 
Hm, tar tillbaka lite av min galla, det är oljud vid altanen = jag har förmodligen en rörmokare här. Kissarna upptäckte honom, jag har vaktkissar! :love:

Hursomhelst, vattenledningarna borde ändå har säkrats innan jul eftersom prognosen sa att det skulle bli kallt. Det hanns inte med eftersom de skulle göra färdigt ett badrum innan jul :meh: Har man inte folk eller material (de har tydligen brist på termoledningar) ska man inte ta åt sig jobbet!

Får jag en faktura på eländet som varit nu kommer jag att bestrida så det stänker om det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
39 134
Senast: Artline
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 073
Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 830
Senast: huahua
·
Övr. Hund Hej alla :) Jag tycker det är jätteroligt att läsa här på forumet då man får mycket tips och råd, men också en insikt i andra...
2
Svar
34
· Visningar
5 246
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp