Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådärja, nu har jag laddat upp lite bilder.

Det här inledde aktiviteterna på julafton:


Jag kallar denna installation "Kokning au naturel a la old school av diskvatten" :p


Sedan följde utomhusaktiviteter (vi är ju gudbevars SVENSKAR, då ska man ha uteaktiviteter!):


Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla denna installation: "Huset fryser och ägaren med det", "Varför anlita hantverkare när man får göra jobbet själv" eller "Fan vad jag hatar att klättra på stege".

Vad tycker Drakarna&Enhörningarna, vilket namn är bäst? :)

God fortsättning på er alla! :love:
 
Sådärja, nu har jag laddat upp lite bilder.

Det här inledde aktiviteterna på julafton:


Jag kallar denna installation "Kokning au naturel a la old school av diskvatten" :p


Sedan följde utomhusaktiviteter (vi är ju gudbevars SVENSKAR, då ska man ha uteaktiviteter!):


Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla denna installation: "Huset fryser och ägaren med det", "Varför anlita hantverkare när man får göra jobbet själv" eller "Fan vad jag hatar att klättra på stege".

Vad tycker Drakarna&Enhörningarna, vilket namn är bäst? :)

God fortsättning på er alla! :love:
Au naturell avec ved gillas skarpt, bor man i stuga med vedspis ska den användas. 10/10 :up:
Installationen plast&presenning får dock tummen ner både vad det gäller det pittoreska, det konstnärliga och det tekniska. Som tillfällig julutställning, nja, var är tomten? Som lösning, njae, stoppar väl blåsten kanske? 3/10, 1/10, 3/10 :down:
 
Själv har jag roat mig med att stycka upp mitt rådjur nu på efm, dessvärre sa min rygg upp sig en stund så maken fick ta över medan jag la mig raklång på köksgolvet, det tyckte huliganen var kul så han kom och la sig uppepå mig... Dryga 20 kg huligan som försöker slicka en i ansiktet blir lite små jobbigt...
 
Au naturell avec ved gillas skarpt, bor man i stuga med vedspis ska den användas. 10/10 :up:
Installationen plast&presenning får dock tummen ner både vad det gäller det pittoreska, det konstnärliga och det tekniska. Som tillfällig julutställning, nja, var är tomten? Som lösning, njae, stoppar väl blåsten kanske? 3/10, 1/10, 3/10 :down:

Det absolut bästa var ju att vattnet inte hade frusit där röris sa att det MÅSTE ha frusit, dvs under min installation (han kunde inte komma på en gång när jag ringde, de skulle äta jullunch). Jag gjorde som han sa och satte dit en kupévärmare under presenningen och inte ett skit hände (som jag misstänkte).

På med pannlampan och in i badrummet (helt utrivet dvs inget lyse). Känner på den temporära ledningen för varmvattnet och den krasar, det är fruset (som jag har frågat om flera gånger för jag har haft på känn att det skulle kunna bli problem där, svaret har alltid varit: "Ingen fara" :banghead:).

Ut i trädgården, river upp några höga blomstöd, grabbar en presenning och kupévärmaren. I badrummet bygger jag ett litet tält över ledningarna och på med fläkten. En halvtimme senare har jag varmvatten. Ringer röris och känner hur hornen växer lite i pannan.

Jag frågar: "Sitter du i bilen?". Svaret är nej, de äter fortfarande.
Jag: Tyvärr hade jag rätt, det hade frusit i badrummet men jag fixade det med några blomstöd, en presenning och fläkten.
Han: "Ojdå, det var bra jobbat".
Jag: Ja, som du kanske förstått är jag inte en direkt handfallen person och jobbar ofta med problemlösning. Hoppas du får en fortsatt god jul, hejdå" :devil:
 
Jag är benägen att hålla med @Mia_R plast installationen lämnar lite övrigt att önska, jag hade gärna sett något vackert hemvävt tyg, helst från egna får.

Lite åt det tomtegråa hållet, med tanke på svenskt bondesamhälle, gårdstomtar, självhushållning och ullens värmande egenskaper. :idea:

Yllefilten direkt mot fönstret är grå :up:
 
Byt röris! :D Våran röris har många andra synpunkter på men till oss kommer han när det behövs, tex stod han på nyårsafton och fixade så vi fick värme i huset förra året! :up: Och kom ut en söndag och fixade vårat vatten nu i höst!
 
Byt röris! :D Våran röris har många andra synpunkter på men till oss kommer han när det behövs, tex stod han på nyårsafton och fixade så vi fick värme i huset förra året! :up: Och kom ut en söndag och fixade vårat vatten nu i höst!

Kan inte, det är försäkringsärende så det blir för dyrt om jag byter :meh:
 
Förresten, i mitt snokande efter vem som kan vara min Secret Santa såg jag att allas vår moderullan @ullo fyller år idag! Grattis och må drakarna och enhörningarna vara snälla mot dig och ge dig fina presenter :up:

Expy-birthday.jpg

Unicorn-Birthday.gif

dragon-blows-out-birthday-cake-david-spier.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
39 134
Senast: Artline
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 073
Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 830
Senast: huahua
·
Övr. Hund Hej alla :) Jag tycker det är jätteroligt att läsa här på forumet då man får mycket tips och råd, men också en insikt i andra...
2
Svar
34
· Visningar
5 246
Senast: Corminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp