Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

kl

Kan Kommentatorerna sluta att ta in alla desa läsarfrågor!
varför har alla kandar/sporrar, är man inte en duktigare ryttare om man kan rida utan? VARJE GÅNG!!!
Varför rider dom inte i hjälm? VARJE GÅNG!!
varför är alla hästar bruna/svarta finns det inga skimlar?
Min häst vill inte gå framåt, vad ska jag göra?
varför har dom inga benskydd?
Måste hästen vara knoppad? (vilken Gunilla såklart inte ens kunde svara på:o)
Vad ingår i Kür? "-Det finns en lång lista med vad som ska ingå" (ja? men ge några exempel:meh:)

typ 30% av frågorna får svaret "Det kan jag tyvärr inte svara på, men någon av våra tittare kanske vet ni kan maila in på ......"


OCH Sluta säg att rörelsen var "jättefin" när det visade sig fått betyg 7 :banghead:




ok, allt det där hände inte under denna tävling, men jag har stört mig på dom lääänge! ;-)
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

När finns finalen från idag på svt-play?
Ikväll? I morgon? Jag trodde jag kunde se det nu men det är bara hoppfinalen som finns :(
 
Sv: Dressyr EM

I svt-appen finns den fortfarande under livesändningar, vet inte om det är samma på nätet?
 
Sv: Dressyr EM

Jag hann se Carl Hestet sen var inte sändningen tiigänglig mer. Men ligger den på svt-play i morgon tror ni?
 
Sv: Dressyr EM

KL.

Läste in en intervju att Carl ska dra sig tillbaka från tävlingsbanorna nu(vilket han väl tänkte redan efter OS :D) och att Charlotte ska få Uthopia nu. Hon har väl tävlat honom under våren också. Men hur står det till med både Uthopia och Valegro, ska de inte säljas längre? Står även att Valegro ska sparas till nästa mästerskap, så det låter ju lovande! Om någon av dem skulle säljas, vilket jag naturligtvis inte vill, så kan väl den gode vapentillverkaren köpa någon av dem till Gal, han behöver en ny häst! :D Den han har nu tror jag aldrig kommer att bli värdsbäst, det vore så mycket roligare segern varierade lite mellan olika ryttare.
 
Sv: Dressyr EM

KL
Idag gick det att se så nu har jag äntligen sett hela sändningen. Ja Valegros seger är ju odiskutabel. Fantastiskt bra ritt. Härligt att se dem tillsammans. Ironiskt nog så tyckte jag om att se Parzifal den här gången. Det är första gången som jag inte upplever honom som stark utan en lätthet som jag inte sett tidigare fanns där. Trots att de inte är på topp just nu, och det är ju rätt självklart efter operationen, men jag tycker hon skulle varit på silverplatsen. Gal är alltid roligt att se. Han är ett unikum till ryttare. Ska bli intressant att se hur hästen utvecklar sig.
Tinne rider så jag får rysningar. Många saknar mer tryck i Anton, men jag vete 17 om jag vill det. Jag är rädd att den fantastiska harmonin går förlorad. Den är magisk att se.
 
Sv: Dressyr EM

Jag hade ju förmånen att se på plats :D och kan bara hålla med, Parzival ( som jag normalt inte gillar....) såg fantastisk ut och de skulle absolut haft silver!
Damon såg lite matt ut emellanåt men är en fantastisk häst även han.

Valegro, underbar :d ! Utophia tycker jag såg bättre ut för ett år sen.... även om jag gillar hans ridning.

Tyckte både Tinne och Minna gjorde ett godkänt jobb :)
 
Sv: Dressyr EM

Jag håller med om Parzival, han såg mer harmonisk ut än han brukar och jag trodde det skulle räcka till silver efter DHs missar. Valegro var helt underbar och outstanding, dressyr när det är som allra allra bäst! Sedan önskar jag att jag hade fått åtminstone en liiiiten smula av Gals talang och känsla...

Däremot håller jag inte med om Anton. Han såg riktigt fin ut på de uppvärmningsfilmer som någon länkade till, en helt annan häst. Inne på banan såg han väldigt seg ut bak, det syns knappt när han t.ex. ska visa passage, om man inte studerar frambenen och dessutom lägger märke till att det går långsammare. För bakhovarna är sannerligen inte långt ovanför marken. Om det sedan är så att detta är hans sätt att visa att han är spänd så, ja, var är harmonin då? Magiskt kan jag inte kalla det hur gärna jag än skulle vilja. Hoppas verkligen att de kommer tillrätta med problemet för tänk vilka resultat de skulle kunna få. Jag tycker faktiskt att 80% var välbetalt, faktiskt ganska snällt.
 
Sv: Dressyr EM

Jag håller med om Parzival, han såg mer harmonisk ut än han brukar och jag trodde det skulle räcka till silver efter DHs missar. Valegro var helt underbar och outstanding, dressyr när det är som allra allra bäst! Sedan önskar jag att jag hade fått åtminstone en liiiiten smula av Gals talang och känsla...
Skriver under på varje ord.

Däremot håller jag inte med om Anton. Han såg riktigt fin ut på de uppvärmningsfilmer som någon länkade till, en helt annan häst. Inne på banan såg han väldigt seg ut bak, det syns knappt när han t.ex. ska visa passage, om man inte studerar frambenen och dessutom lägger märke till att det går långsammare. För bakhovarna är sannerligen inte långt ovanför marken. Om det sedan är så att detta är hans sätt att visa att han är spänd så, ja, var är harmonin då? Magiskt kan jag inte kalla det hur gärna jag än skulle vilja. Hoppas verkligen att de kommer tillrätta med problemet för tänk vilka resultat de skulle kunna få. Jag tycker faktiskt att 80% var välbetalt, faktiskt ganska snällt.
Ja visst blev han lite seg i benen ibland. Men jag vet inte vad det är med det ekipaget. Jag tycker de verkar vara i symbios med varandra på något sätt. Jag kan inte sätta fingret på det riktigt, men jag ryser när jag ser dem. De har någonting som tilltalar mig enormt. :love:
 
Sv: Dressyr EM

Håller med om allt. Varnade min mamma innan Adelindes ritt att jag inte gillar Parzival för att han alltid ser framtung och stark ut och hon förstod ingenting, fick skämmas lite :) Jättefint ridet.

Damon Hill som i vanliga fall är min favorit såg inte alls mjuk och fin ut utan kändes snarare spänd och gick emot en del. I konkurrensen tycker jag inte att de förtjänade silvret efter de missarna.

Angående Anton - jag förstår inte hur man kan få så fina poäng på en häst som lämnar släpspår efter sig. Hon rider fantastiskt och det är mjukt och trevligt, inget snack om det, men sådär ska det faktiskt inte se ut i mina ögon. Jag saknar allt förutom uttrycksfulla framben i den hästens rörelser.

Att Minna inte fick högre poäng tycker jag är märkligt, de var en stabil ritt med mycket power och fin ridning, det borde premierats högre! Men antagligen ser de där domarna något som jag inte ser :)

Valegro - hands down. Vilken gud till häst och gudinna till ryttare!

Angående kommentatorerna. Jag tycker att det är BRA att man kan maila in frågor. Dressyr är inte lätt att förstå om man inte är insatt och det är i praktiken sjukt bra att kunna utbilda nya tittare genom att svara på frågor. (Precis som jag lärde mig allt om curling på OS för några år sedan, hehe) Men satan vad Gunilla är dålig på att svara enkelt. Som den stackars 13-åriga tjejen som undrade om Tinne skulle köpa en ny häst, om hon kunde tävla på samma nivå fortfarande. Gunilla börjar prata om kvalgränser och grejer. Säg bara enkelt att om hästen är duktig så kan hon fortsätta på samma nivå, annars måste de träna sig upp dit. Typ.

Sedan att de pratar under ritten har jag inga större problem med så länge de håller sig till sak - ritten alltså. Men när de seglar iväg och pratar om allt annat så blir jag galen.
 
Sv: Dressyr EM

*KL

Jag hoppades på guld till Valegro, silver till Damon Hill och brons till Uthopia. Jag gillar inte heller Parzival i vanliga fall, men bättre än såhär vet jag inte om jag sett honom innan! Blev en smula förvånad att de inte slog Damon Hill faktiskt, kändes som att missarna kunde kostat silvret.

Valegro däremot :love: Vilken häst! Och Dujardin visar fram honom helt otroligt. Jag hade gåshud emellanåt, men jag tycker allt att musiken är lite tråkig, jag har redan glömt hur det lät större delen av tiden...
 
Sv: Dressyr EM

Knapp.

En sak jag förundras över är att ingen kommer ihåg att Brink och Briar tog en bronsmedalj 2005 också. Som när Kittel vann sin bronsmedalj, då påstod alla att senast det hände var 2003 i Hickstead...
 
Sv: Dressyr EM

Man känner sig ju en del efter hahaha

Han var fantastiskt fin redan där och man ser hur välriden han är och vilka rena bra grundgångarter han har.
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
799
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
483
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 413
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp