Bukefalos 28 år!

Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

Jag taggar!!! Ska se ind hoppfinal och ind dressyrfinal på plats i Herning!!! :banana:

Lite sorgligt att det inte blir någon Totilas. Även om jag hör till skaran som tvivlar på att det någonsin kommer bli lika bra med MAR hade det ändå varit kul att se!
 
Sv: Dressyr EM

Jag tror Tyskland tar laget. Mellan Holland och England blir det jämt skägg.

Individuellt tror jag Valegro, Damon Hill, Parzival (tyvärr, jag gillar ju inte honom)

Gillar inte Undercover heller även fast jag kan uppskatta Gaals skicklighet. Det är de där jädra korta halsarna och spindelbenen jag inte klarar av :p

Jag tycker om Valegro, Uthopia och Damon Hill. Lite längre halsar, lite mer harmoniska genom hela kroppen och lite mer genomsläppta.

Sverige kommer 4:a. Tinne kommer 6:a
 
Sv: Dressyr EM

Jag gillar samma ekipage som du. Är väldigt förtjust i Langehanenberg och Dujardin som ryttare. Har svårt för Adelinde och Parzival. Tycker inte att den hästen ser lösgjord ut och den är ofta hög i rumpan i p & p.

Jag är löjligt svag för sagohästen Fuego. Det är något med en PRE-hingst som bara är speciellt. Och jag gillar hur ryttaren rider honom (om än man kanske hade velat se lite längre hals) med, som jag uppfattar det, mjuk hand och stilla ben. Inga hackande sporrar där, som jag tycker man ser lite väl mycket av hos många. När jag vill muntra upp mig själv tittar jag gärna på deras ritt från VM i Kentycky :)
 
Sv: Dressyr EM

Jahapp, det var himla tråkigt:(. Å andra sidan verkar domarna ha tröttnat på att ge Scandic de poängen han faktiskt förtjänar. Ser fram mot när Deja är klar för GP. Patrik behöver en ny stjärna!
 
Sv: Dressyr EM

Tror faktiskt inte Toy Story ligger så mycket poängmässigt bakom Scandic längre, iallafall om trenden med Scandics poäng fortsätter, så för laget så är det nog hugget som stucket. Synd för Patrik dock.
 
Sv: Dressyr EM

Tror faktiskt inte Toy Story ligger så mycket poängmässigt bakom Scandic längre, iallafall om trenden med Scandics poäng fortsätter, så för laget så är det nog hugget som stucket. Synd för Patrik dock.

Håller med. Tror inte det är så värst stor skillnad egentligen. Att Toy Story inte visat upp sig på de största tävlingarna i den största konkurrensen så mycket är nog inte till så stor nackdel jämfört med Scandic...

För övrigt tror jag som de flesta andra att Valegro blir farlig. Förmodligen också Parzival men den hästen tycker jag fortfarande inte om. Utophia, Damon Hill och Desperados hejar jag lite extra på. Om Tinne sätter lite spinn på bakbenen och inte sabbar piafferna tror jag hon kan komma topp 5. Rider hon lika mesigt som hon brukar göra på mästerskap är hon med lite tur i topp 10... Tyskland vinner före Holland och Storbritannien. Sverige kommer fyra eller femma.
 
Sv: Dressyr EM

Hittade nu att det var fritt fram. Bäst att veta innan man åker över dit med eller utan kamera! :)
 
Sv: Dressyr EM

Ett tips dansk tv 1 sänder direkt från EM varje dag. Är väl bara vi här i nedre delen som kan se den på vanliga tv men kanske de sänder via nätet också på sin hemsida har inte koll på den biten.
 
Sv: Dressyr EM

DR livestream kan man inte se från utlandet tyvärr.

Allmänt så:
FEI-tv visar ju också allt, men är betaltjänst.
 
Sv: Dressyr EM

Jaha, startnummer ett alltså. Inte så där jättelysande lottning. Malin och Minna rider imorgon och så rider Patrik och Tinne på torsdag.
 
Sv: Dressyr EM

Starttid för Malin 14:30 och Minna 17:39. Verkar inte sändas nånstans så att man kan se det mer än FEI-tv tyvärr.
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
496
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 663
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp