Bukefalos 28 år!

Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

Vilka poäng för DH :D:D

En domare hade dem framför Valegro. Jag tyckte DH såg fin ut men lite orolig i munnen? Galopprogrammet var ju fantastiskt.
 
Sv: Dressyr EM

Dom klippen låg bland dom översta när man går inte på play? Om jag lyckades hitta dom kommer du också göra det:p. Gick in och kollade och Valegros klipp ligger precis bredvid Adelinde, sen är det bara att trycka på "visa fler" så kommer de andra efterhand:).

Tyskland guld, Holland silver och Storbrittanien brons. Inte jätteoväntat. Hde Mistral Höjris varit med hade nog Storbritanien kunnat ta guld igen.
 
Sv: Dressyr EM

Ja hela sista medellnjen gick han och gapade. Jag håller Valegro framför DH alla dagar i veckan:p.

Är det förresten bara ett gäng individuella ryttare kvar nu? Tycker hoppningen ska bli lite spännande ikväll:D.
 
Sv: Dressyr EM

Hittade! Tittade på de långa klippen först.

Nu har jag kollat Valegro, FANTASTISK, Gaal, skickligt.

Tycker också Valegro är bättre än DH men jag tycker nog DHs galoppdel är bättre.
 
Sv: Dressyr EM

Jag får nöja mig med att kolla på mobilen. Så har kikat valda klipp.

Gal är ju sån grym ryttare/tränare av häst. Tycker inte alls GU är lika flott i modell som en del andra hästar. Men med Gal så har man ju lyckats få fram det som få andra skulle plockat fram så väl.
DH tycker jag är en jäkla fin häst och HL rider ju väldigt väl. Men ska bli spännande att se om han kan bli lite bärigare och de kan bli ännu mer precisa.
Dujardin är ju fantastisk! Jag gillar nog dock eg DH mer som hästtyp. Även om jag tycker Valegro är himla flott och mycket, mycket välriden! Han ger ett lydigare och starkare intryck än DH.

Jättekul att se så mycket fina ritter!
 
Sv: Dressyr EM

FÖ roligt att det är så många unga ryttare som här så himla bra!

Tänk om man ens under hela sin livstid kunde bli ens hälften så bra.. :P
 
Sv: Dressyr EM

Och lite mindre, trevliga hästar som ser roliga ut att rida.

Gal är otroligt skicklig på att utveckla hästar!
 
Sv: Dressyr EM

Det är starkt av Helen L att som sista avgörande ryttare gå in och prestera så som hon gjorde!

Sen är ju Gunilla en så satans tråkig och meningslös kommentator.. hon vågar ju inte ha en åsikt.. hon kan inte ens säga att nä det var inte bra att komma femma i lagtävlingen utan det var en massa om och men.. fyyy och blääääääääää så trist hon är! Världens sämsta expertkommentator :meh:


Fiorano: Självklart ska du skita i Falsterbo och åka och kolla på mästerskap, särskilt du som är dressyrintresserad! Vad är det för kul att se halvkassa ekipage i GP i Falsterbo? (unghästarna är såklart roliga att se).
 
Sv: Dressyr EM

Vad läckert!!!! Jag gjorde praktik på ridskolan Malin äger med sin man för ett par år sedan och jösses vilken häst Fleetwood är. Så himla cool och mysig häst att ha att göra med. Verkligen kul att hon blivit uttagen.
 
Sv: Dressyr EM

Har oxå kollat ikapp lite.. Herregud.. Edward Gal vad säger man... Hur kan man rida så bra, karln rör sig inte ens i sadeln :D Har nog aldrig sett någon rida så bra som han gör. Ser ut som han kan ta en kopp kaffe där i sadeln...

Tinne: Det kändes så bra. Så jag släppte lite på tygeln och hade för mycket tryck. Då tog han inte hjälpen, säger hon med en sammanbiten min.


Men hon kanske måste komma dithän någongång? Hon rider ju alltid omkring på någon slags halvfart!
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

Det är starkt av Helen L att som sista avgörande ryttare gå in och prestera så som hon gjorde!

Sen är ju Gunilla en så satans tråkig och meningslös kommentator.. hon vågar ju inte ha en åsikt.. hon kan inte ens säga att nä det var inte bra att komma femma i lagtävlingen utan det var en massa om och men.. fyyy och blääääääääää så trist hon är! Världens sämsta expertkommentator :meh:


Fiorano: Självklart ska du skita i Falsterbo och åka och kolla på mästerskap, särskilt du som är dressyrintresserad! Vad är det för kul att se halvkassa ekipage i GP i Falsterbo? (unghästarna är såklart roliga att se).

Håller såååå med om Gunilla! Tyvärr cementerar hon även stereotypen om den urtråkiga dressyrtanten i all sin diplomati. Det måste väl finnas nån fräschare förmåga inom sporten som kan ha lite mer åsikter? Minna kommer att bli en superb expertkommentatir när hon slutar tävla tror jag:p. På hoppsidan har ju verkligen Lotta Björe växt in i rollen och henne gillar jag:).

Årets Falsterbo fick mig att ledsna helt och fullt faktiskt. Dom skiter i dressyren och ryttarna väljer ideligen bort tävlingen. Dock är det lite billigare än att fara till mästerskap.. Men nästa år kanske kanske det blir Aachen istället. Kan tänka mig att många VM-ryttare åker dit och genrepar:).
 
Sv: Dressyr EM

Imorgon har de flyttat sändningen så att svt play börjar sända redan 11:15:)!
 
Sv: Dressyr EM

Verkligen, synd att de inte får ut allt från Anton. Han är ju så fiiin!!
Kanske dags att våga testa ny tränare och få nya infall?
Kul att Toystory gick så pass bra, jag tycker nog han är lite vassare än Scandic nu.
 
Sv: Dressyr EM

Jag blev så sugen på VM nästa år så jag kollade upp lite.

6 nätter på 3 stjärnigt
frukostbuffé
biljetter till all dressyr

7500 kr.

Tyckte det var överkomligt. Kommer nog boka. Man kan säkert komma billigare undan men de har inte släppt resten av biljetterna ännu så just nu kan man bara boka med resebyrå men jag kollade lite på hotell och allt är typ redan fullbokat så jag tror paket blir bäst.

Tar bara 20 tim att köra från Stockholm så det är ju inte farligt.
 
Sv: Dressyr EM

Verkligen, synd att de inte får ut allt från Anton. Han är ju så fiiin!!
Kanske dags att våga testa ny tränare och få nya infall?
Kul att Toystory gick så pass bra, jag tycker nog han är lite vassare än Scandic nu.

Tinne har jag haft samma "problem" med hennes senaste mästerskapshästar i alla fall, så ett tränarbyte hade varit på sin plats för länge sedan. Det känns så jävla onödigt!

En femteplats var väll ganska väntad. Tycker bara det är naivt och tror att man alltid ska vara bäst när det gäller. Om samtliga svenskar hade tangerat personbästa hade de kunnat komma fyra och om något av de andra lagen hade ridit bort sig totalt hade de kunnat komma trea. Men sannolikheten är ju sådäääär.

Trött på dressyrlandslaget. Jag gillar hopplaget mer:D.
 
Sv: Dressyr EM

Det var inte så himla farligt ändå:). Tveksamt om jag har råd nu bara, känns som om det är nu som man måste boka isf. Får se om det kanske blir möjlighet att fara till Aachen och bo i bilen några dagar i bästa budgetstil:p.

Rumpis: Tinne hade behövt en fräsch holländare som hade jagat till hennes hästar i bakkärran:p. Malin Hamilton tränar också för Lussan men hon har ändå lite bättre tjong i Fleetwood även om där då är annat som de missar på.

Hopplaget var amazing idag:D! Har suttit och pipit, skrikit och nära nog gråtit under kvällen när dom red:o:D!
 
Sv: Dressyr EM

De släpper biljetterna till allmänheten i November. Då kan man köpa dagspass och sen i vår släpper de de individuella biljetterna.
Tror man skulle betala 30% när man bokade och resten sen.

Aachen är hur grymt som helst! Annars kan jag rekommendera Verden. När jag var där 2001 var det ju dressyr EM och unghäst VM samtidigt men att bara åka dit på unghäst VM är nog jättekul. Finns gott om boende, man kan bo i Hannover, så det är inte lika dyrt.
 
Sv: Dressyr EM

Ah, får se hur jag gör:). Vill verkligen till Aachen eftersom jag aldrig varit där. Kan tänka mig att just ett VM-år att det är många som repar där och man får se de flesta av de bästa.
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
475
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
828
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
510
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 000
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp