Bukefalos 28 år!

Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

FEI tv kostar 100 spänn för en månad så det är inte dyrt om man verkligen vill se... dessutom får man då tillgång till arkivet där det finns hur mkt som helst att se..
 
Sv: Dressyr EM

Knapplån. Nu är ju klassen för visso inte slut än, men resultaten för svenskarna är väll så här långt ganska väntade? Jag blev positivt överraskad av Santana, tycker har ser ser så oerhört mycket mognare ut än på OS. Synd med missarna dock...

Är det inte lite märkligt att folk förväntar sig att komma upp i personbästa på mästerskap? Så klart man hoppas att peaka formen, men domarna bör väll vara vansinnigt petiga på ett EM?
 
Sv: Dressyr EM

Santana blir verkligen bara bättre och bättre! Får de bara nån gång till ritter utan misstag och med det där härliga trycket hon kan sätta i honom så kommer de bli skitbra. Men vartenda gång är det nåt som spricker:/.

Sen tycker jag att det är tråkigt att vi inte har nån annan bättre fjärderyttare. Visst det är jätteskoj att det kommer fram ett nytt ekipage, men i ärlighetens namn vettesjutton om hon förtjänade poängen i Falsterboens (om jag nu ska sticka ut näsan och säga det). Och nä, att förvänta sig att hon skulle rida på 70& på EM var verkligen en "happythought".
 
Sv: Dressyr EM

*kl*
Nån som kan se FEI's sändning? Funkade för mig igår men idag får jag bara 'the page you are looking for has been disconnected or is no longer in service'.
Ger fan upp det här med datorer snart:(
 
Sv: Dressyr EM

KL

Oj, domare B är INTE överens med sina kollegor! Satte Patrik som 1:a med 77 dryga %, men satte Werth som 7:a!

Väldigt, väldigt, väldigt blandad kompott för Patrik - ni som såg ritten: var den värd 77 eller 72%? Det är ju GANSKA stor skillnad.
 
Sv: Dressyr EM

Är nog ingen som inte är på plats som har sett ritten, FEI-tv har stora problems just nu :mad: Men ska bli intressant att se den sen.

Ang domare och oenighet är jag också förvånad över Michael Eilbergs resultat från igår...det var ju en riktigt fin ritt, härlig häst och det tyckte alla domare (71,8 - 75,6%) utom domare H (65%)...
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

Tror mer på de andra i bedömningen. Toy Story saknar gångarterna för ett riktigt högt betyg.
 
Sv: Dressyr EM

Nej, Svalling är domare F.

Judge K: Andrew Gardner (GBR)
Judge E:bSusie Hoevenaars (AUS)
Judge H: Leif Törnblad (DEN)
Judge C: Francis Verbeek-van Rooij (NED)
Judge M: Dietrich Plewa (GER)
Judge B: Isabelle Judet (FRA)
Judge F: Gustaf Svalling (SWE)
 
Sv: Dressyr EM

KL

En sak som jag reagerade på igår under tv-sändningen. Rider inte både Malin och Minna med extremt breda händer, måste ha varit åtminstone 30 cm mellan dem. Någon som har en gissning om varför?

Enligt min åsikt inte alls elegant utan ger ett väldigt stelt, hårt och oelastiskt intryck. Det ser lite ut som att hästarna är så jäkla starka att de måste ha händerna så brett för att orka hålla emot...
 
Sv: Dressyr EM

Tips är att kolla på DR1 och DRK som sänder live hela dagarna :D
Själv åker jag ner imorgon och hejjar på plats!
 
Sv: Dressyr EM

KL

En sak som jag reagerade på igår under tv-sändningen. Rider inte både Malin och Minna med extremt breda händer, måste ha varit åtminstone 30 cm mellan dem. Någon som har en gissning om varför?

Enligt min åsikt inte alls elegant utan ger ett väldigt stelt, hårt och oelastiskt intryck. Det ser lite ut som att hästarna är så jäkla starka att de måste ha händerna så brett för att orka hålla emot...

Jo, jag tänkte också på det. Santana är fin men jag är inte säker på om det är så avspänt. Men vad vet jag.
 
Sv: Dressyr EM

Är himla avis på er som ska ner på plats! Borde genetligen skita i Falsterbo öht i framtiden och satsa på att åka till mästerskapen ist.

*kl*

Har kollat ikapp mig lite från förmiddagen och Valegro är ju alldeles underbar! Charlotte är en superstar till att rida och jag blir så himla impad!

Antons bakben var sååååå långsamma, as always. Men tycker att Toy Story så väldigt avspänd och trevlig ut för dagen:). Det var inte så himla tokig ritt, sen har ju inte hästen så himla kul pi och pa, men det var en mjuk fin uppvisning.

Håller fö med kommentatorn om att man skulle ta bort högsta och lägsta domarpoängen. Tinnes poäng gick från 70-78% tex.
 
Sv: Dressyr EM

Jag hittar varken Valegro, Toy Story eller Tinne. Vilket klipp ska man ta?

Såg Parzival, inget speciellt, och Valentina Truppa, fortfarande köttbulle :D

Jag har varit på EM i Verden 2001 och VM i Aachen 2006 samt EM i hoppning på Hickstead när det nu var. Det är jätteroligt med mästerskap. Är sugen på VM nästa år i Frankrike.
Var så klart på VM i Stockholm men då var jag 12 år men jag kommer ihåg Milton och Rembrandt :)
 
Sv: Dressyr EM

*kl*

Damon Hill :love::love::love:

Sitter på jobbet nu men är superförkyld och ska snart åka hem och bädda ner mig och titta på Valegro och de andra i toppen i lugn och ro!
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
809
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
496
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 662
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp