Bukefalos 28 år!

Dressyr EM

Sv: Dressyr EM

Jag kommer åka till VM i Normandie. Vi bilade ner för två år sedan och hade tänkt åka ner i år igen, men annat kom ivägen vilket passar mig bra då VM är nästa år.
Jag tänkte bara köpa individuella biljetter. Se fälttävland och dressyren om det går att tajma in på vår tripp. Kan man tänka sig att åka runt lite så finns det billiga, fantastiska Bed and Breakfast runt hela regionen. :)
 
Sv: Dressyr EM

Kul! Jag är inte alls hemma i Frankrike, USA är mer min grej :p, men vet av erfarenhet att det kan vara sjukt svårt att hitta boende när det är VM så det kan vara skönt att ha allt bokat innan så man inte åker ner och allt är uppbokat och istället för att få se hästar får man kolla på franska slott och gårdar :p
 
Sv: Dressyr EM

Roger Blomkvist heter han. Är väl egentligen en alldeles vanlig sportkommentator och började med ridsport förra året. Tro mig-han har blivit mycket bättre:D!

*kl*

Svenska starttider:

Patrik 12:35
Tinne 13:26

startlista
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

Sen är ju Gunilla en så satans tråkig och meningslös kommentator.. hon vågar ju inte ha en åsikt.. hon kan inte ens säga att nä det var inte bra att komma femma i lagtävlingen utan det var en massa om och men.. fyyy och blääääääääää så trist hon är! Världens sämsta expertkommentator :meh:

Eller huuuuuur!!! Dessutom kan de inte vara tysta en jäkla sekund under ritterna.
Jag hann med att få allergiska utslag bara under sammandraget igår :crazy:

Thank heaven för Fei-tv :D
 
Sv: Dressyr EM

Fast hade de inte en tyst exklusiv sändning igår också? Det har dom iaf haft på küren från WC-finalen:). Det var mitt psykes räddning kan jag säga:D.

*kl*

Kollade Minnas ritt nu och det såg mycket bärigare ut än häromdagen. Synd att övergångarna pi och pa inte sitter och dom där omslagen bak i galoppen. Tråkiga missar.
 
Sv: Dressyr EM

Alltså, det är ingen jättetrevlig ridning AH visar upp:(. Hästen ser så himla trött ut. Usch det här var inte alls en rolig ritt att se. Första gången jag ser AH rida den hästen och den såg mkt trevligare ut under sin förra ryttare.
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

Fel väg liksom:(. Så himla syndtycker Toy Story ser riktigt fin ut och övergångarna var toppen och allt kändes ganska säkert:). Men fel väg...
 
Sv: Dressyr EM

Och jag tyckte Toy Story såg ganska lång och tråkig ut :p

Men de skiljer massor mellan domarna, en har honom på plats 3 och en på plats 15...
 
Sv: Dressyr EM

Tror ni Svalling försöker få upp Kittels poäng lite genom att ännu inte ha registrerat felridningen ;)
 
Sv: Dressyr EM

Hur tråkigt som helst!

Satt och njöt av de fina övergångarna, och så blev det så här.

Jag tycker att Toy Story är en fantastiskt fin häst :love:
(och så älskar jag hans stofamilj)
 
Sv: Dressyr EM

*kl*

Alltså Isabell är så jävla skicklig att det är helt sinnessjukt. Det där var inte lätt.
 
Sv: Dressyr EM

Nu blir det lite off topic, men varför skriver du inte ut namnet på den du avser?
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyr EM

Därför namnet är så långt. Tror inte Fiorano vill dölja vem hon pratar om utan det är mer att vi brukar förkorta namnen.
 
Sv: Dressyr EM

Ja, det är mycket som är jättebra i hans program men för mig (och tydligen även för domarna) blir poängen lägre i varje moment när han är lång och låg i formen. Blev dock mkt bättre i galoppen och avslutande travdelen!!
 

Liknande trådar

Fritid I morgon lördag den 18 nov börjar curling-EM. SVT sänder: 18 november: 20.00 – 23.00 SVT24/Play: Sverige-Schweiz (d) 19 november...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
818
Senast: Rosett
·
Fritid Det började igår och sänds på SVT/svtplay. 🥌 Lag Edin representerar Sverige på herrsidan och lag Hasselborg på damsidan. Vi hoppas väl...
Svar
4
· Visningar
503
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 884
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp