Dressyr sadel colbert brothers Flo

Bukefalos 30 Är!

hast_galen

TrÄdstartare
Hej!
Jag har en colbert brothers Flo i storlek 17,5 och narrow i vid. Som Ă€r utprovade och ligger perfekt đŸ€—
Vi kollade Àven min hoppsadel. Fick som svar att den funkar men inte optimalt dÄ den Àr lite för bred och jag hamnar i bak vikt. Men min budget klarade inte att byta den sadeln.
Åh jag anvĂ€nder den kanske en gĂ„ng i veckan dĂ„ jag Ă€r dressyr tant 🙈 Men kĂ€nner att jag kanske ska titta pĂ„ alternativ för att byta hopp sadlen. Vad har ni för hoppsadel? Som passar colbert brothers Flo?
Är en rak och vĂ€ldigt kort rygg. RĂ€tt smal framtill och lite manken
Ge mig era bĂ€sta tips đŸ„ł

Om sadeln bara Àr nÄgot för vid sÄ gÄr det att padda upp den tillfÀlligt med tex en fÄrskinnspadd med ilÀgg. LÄter dock konstigt att du hamnar i bakvikt - det gör man oftast nÀr sadeln Àr för smal, inte för vid. Eller Àr sjÀlva bomformen fel för hÀsten? LÄter Àven konstigt med sÄ smal bomvidd pÄ din CB, man undrar ju hur den hÀstens rygg mÄr...

Det Ă€r vĂ€ldigt svĂ„rt att rekommendera sadlar dĂ„ man inte vet hur hĂ€sten ser ut i ryggen bĂ„de stillstĂ„ende och i rörelse. Men om din CB nu ligger bra och bomformen och vidden funkar sĂ„ kan man ju börja med Ă„ kika pĂ„ deras hoppmodeller, de lĂ€r ju vara samma eller Ă„tminstone liknande bom i dem đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

Jag skulle tro att det Ă€r fel bom form pĂ„ hoppsadel đŸ€” och passar inte mig hundra för mina korta ben đŸ˜”â€đŸ’«
Vilka modeller av CB Ă€r lika med Flo som jag har idag? đŸ€” som inte kostar över 15 000kr

Liknande trÄdar

• Vilse och trött i sadeldjungeln
  • Vilken dressyrsadel kan passa?
  • Hoppsadel med mkt stöd
  • Sadeltips!

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat