Du anvÀnder en gammal webblÀsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser pÄ ett riktigt sÀtt. Du bör uppgradera eller anvÀnda en annan webblÀsare.
Hej!
Jag har en colbert brothers Flo i storlek 17,5 och narrow i vid. Som Àr utprovade och ligger perfekt
Vi kollade Àven min hoppsadel. Fick som svar att den funkar men inte optimalt dÄ den Àr lite för bred och jag hamnar i bak vikt. Men min budget klarade inte att byta den sadeln.
à h jag anvÀnder den kanske en gÄng i veckan dÄ jag Àr dressyr tant Men kÀnner att jag kanske ska titta pÄ alternativ för att byta hopp sadlen. Vad har ni för hoppsadel? Som passar colbert brothers Flo?
Ăr en rak och vĂ€ldigt kort rygg. RĂ€tt smal framtill och lite manken
Ge mig era bÀsta tips
Om sadeln bara Àr nÄgot för vid sÄ gÄr det att padda upp den tillfÀlligt med tex en fÄrskinnspadd med ilÀgg. LÄter dock konstigt att du hamnar i bakvikt - det gör man oftast nÀr sadeln Àr för smal, inte för vid. Eller Àr sjÀlva bomformen fel för hÀsten? LÄter Àven konstigt med sÄ smal bomvidd pÄ din CB, man undrar ju hur den hÀstens rygg mÄr...
Det Àr vÀldigt svÄrt att rekommendera sadlar dÄ man inte vet hur hÀsten ser ut i ryggen bÄde stillstÄende och i rörelse. Men om din CB nu ligger bra och bomformen och vidden funkar sÄ kan man ju börja med Ä kika pÄ deras hoppmodeller, de lÀr ju vara samma eller Ätminstone liknande bom i dem
Jag skulle tro att det Àr fel bom form pÄ hoppsadel och passar inte mig hundra för mina korta ben
Vilka modeller av CB Àr lika med Flo som jag har idag? som inte kostar över 15 000kr
Utrustning Min kÀra dam, en 7-Ärig PRE-korsning pÄ ca 160 cm, Àr pÄ trÀningslÀger. Hon har verkligen börjat bli fin men dÄ dyker dilemmat upp att...
Utrustning Jag mÄste seriöst ta tag i det hÀr med att hitta en dressyrsadel till min unghÀst och jag Àr lite lost, Àr oÀndligt tacksam för tips i...
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag sjÀlvklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips pÄ sadelmodeller...
HÀstnyheter Det var huvuden med, samt kropparna upphÀngda.
Just det har jag inte problem i sak med - djuret Àr dött och det Àr en kropp kvar. Jag...
Kropp & SjĂ€l Rask morgonpromenad, snabbaste tempot hittills, mockat lösdrift och hage, (p)rehab-trĂ€nat och balanstrĂ€nat đȘ
Nu har jag landat i soffan...
Ăvr. Barn Haha ja, jag har absolut ingen aning om hur det gick till!
Efter en febrig kvÀll och 13 h sömn Àr han som sprillans ny igen och full av...