Dressyr-VM i Herning

Trist att skylla på att hästen var för att man varit på VM i många dagar redan efter första tävlingsdagen. Då har man ju inte att göra på mästerskapet som går över flera dagar.
 
Men alltså förlåt. Tror verkligen kommentatorerna att Ingrid Klimke bara "råkade" vara med på VM? Såklart har Tyskland tagit ut det bästa laget de kan, precis som alla andra. Blir så trött...
Men du vet, hon "känns" ju som en multitalang 🙃 Inte som att det är JUST det hela hennes disciplin går ut på.

Nu ska jag sluta märka ord och försöka fokusera på det kommentatorerna gör rätt istället 😁
 
Trist att skylla på att hästen var för att man varit på VM i många dagar redan efter första tävlingsdagen. Då har man ju inte att göra på mästerskapet som går över flera dagar.
Ja det blev en lite tokig kommentar. Det är ju trots allt inte det första mästerskapet de är på.

Hur som helst såg det mjukt och fint ut förutom piruettmissarna. Så förhoppningsvis är de ett riktigt starkt ekipage om några år!
 
Tyckte Jeannas ritt hade höjdpunkter, speciellt piruetterna. I piaffen syns det att det är en yngre häst, men överlag var det trevligt, och hög form är ju inte direkt något att klaga på med tanke på hur andra ekipage ser ut...
 
Det här japanska ekipaget nyss gav ett ganska ansträngt intryck tycker jag. Ryttaren lutade sig tillbaka med hela överkroppen i tyglarna. Många ekipage nu för tiden ser ut så och jag vet att det är en större och pågående diskussion om vad för slags ridning som premieras. Sen gick det skapligt ändå, men det såg ut som en liten kamp.
 
Kollar bara med ett halvt öga nu, men vad ungerns ryttare såg liten ut på hästen? Det såg så tungt ut också.
 
Kom in i sändningen när det var intervju med den indiska ryttarinnan. Verkar vara en härlig tjej gillade verkligen att hon ville ta upp en häst själv med tränaren och inte köpa en färdig häst som hade ridit av de bästa i världen . Hon ville lära av sina misstag och vara en förebild för andra unga i Indien och visa att det är möjligt att tävla på denna nivån. Framstod som väldigt ödmjuk. Ska nog kolla in hennes ritt lite senare.
 
Åh herregud, nä, nu orkar jag inte mer. Kommentatorn avbryter sig mitt i en mening om ekipaget för att utbrista "Åh titta där, en BEBIS! DET var väl mysigt!!! Första bebisen, är det inte det?!"

Jag är ledsen, jag försökte mitt bästa för att hålla mig i skinnet men det är den mest amatörmässiga och märkliga kommentatorn jag nånsin varit med om. Håller en jättekonstig ton gentemot tittaren "Dressyrdomar sker inte sådär i all hast, om ni nu trodde det!" etc. etc.

Ska se om det visas på clipmyhorse.
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 156
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
547
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
535
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp