Bukefalos 28 år!

dressyrgjord

Sv: dressyrgjord

Jag har två dressyrgjordar från Amerigo, underbart nöjd med dem.
Den ena fick jag med en sadel jag köpte 2004 och den andra köpte jag när jag köpte ny sadel 2005.
 
Sv: dressyrgjord

jaha:idea: ja, då är det ju bara att kolla det....konstigt att det inte stått i några andra trådar om vilket håll dom ska vara där folk verkar vara allt annat än överens om just detta. det hade ju löst alltihop ju:)
 
Sv: dressyrgjord

Jag har en brun Wintec gjord. Mamma skulle beställa hem en brun i läder från vår ridsport butik eftersom de inte hade inne någon, men hon där sa att det knappast fanns bruna lädergjordar pga av att de inte använde brun utrustning i tyskland bla bla..så hon köpte denna. Och jag är nöjd.
 
Sv: dressyrgjord

*KL*

Hoppar in här för att få lite tips och råd, min häst har sadelläget längre bak än sadelgjordsläget som någon här uttryckte det. Alla sadlar glider fram på henne, jag har testat en modell på svängd gjord (minns inte vilken), med påföljden att sadeln åkte fram och tog med sig böjen på sadelgjorden in mellan frambenen på henne... kanske inte fullt så illa men ändå. :smirk:

Kan det ha varit en dålig modell på gjord och i så fall vilka är bra? Hur vet man vilken längd som är rätt?
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 745
Senast: Amk
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 530
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp