Dressyrgjordar

Sv: Dressyrgjordar

De som jag har pratat med säger att deras hästar blir jättetillfreds, slappnar av fort. deras rörelser blir mer harmonsika. Ska också ge en väldigt stabil känsla, man behöver inte spänna så hårt men den lägger allt tillrätta. Är vad jag hört, självklart blir man nyfiken :d Tixerant är jag överlag väldigt nöjd med men att säga att den ger ett stabilt känsla vill jag nog inte strecka mig till ;)
 
Sv: Dressyrgjordar

De som jag har pratat med säger att deras hästar blir jättetillfreds, slappnar av fort. deras rörelser blir mer harmonsika. Ska också ge en väldigt stabil känsla, man behöver inte spänna så hårt men den lägger allt tillrätta. Är vad jag hört, självklart blir man nyfiken :d Tixerant är jag överlag väldigt nöjd med men att säga att den ger ett stabilt känsla vill jag nog inte strecka mig till ;)

Ok, Tack för svar :-). När du nu jämför med Tixerant ... är den nya Amerigogjorden alltså elastisk eller är den oelastisk som den gamla "vanliga" som finns?
 
Sv: Dressyrgjordar

*kl

Ni som har anatomiska gjordar med platta i mitten, tar ni samma stl som till vanliga anatomiska gjordar? Jag har en 70 cm sympatexgjord som är anatomisk men utan platta. SKa man ha samma längd då, eller tar plattan för mkt plats och blir fel anatomiskt?

Dålig förklaring men ni kanske förstår hur jag menar :o
 
Sv: Dressyrgjordar

Jag gillar wintec cair gjorden bäst. Tyvärr finns det inte att köpa i liten storlek till mina ponnyer. Men jag hade den på storhästen (som hade sadeltvång) och det funkade superbra. ELT gjorden var jag aldrig nöjd med.
 
Sv: Dressyrgjordar

jag har inte direkt haft problem med att sadlarna åker fram. Men den hästen med sadeltvång hade enormt mkt gångarter och svingade sadeln från sida till sida och gjorden gjorde iaf så den låg stabilt på ryggen.
 
Sv: Dressyrgjordar

Den minsta stl är 55, men de är ju lite mindre i stl så mer som 50. Blir det för stort?
 
Sv: Dressyrgjordar

Jag använder den nya Amerigo gjorden, var nöjd i början men insåg snabbt att den va lite farlig så den måste sitta precis rakt under hästen annars får den skav. Den är även för stumm. Tänker sälja min.

Det är ingen som har sagt någon om Childeric gjorden, hur är den? Letar även en sån, är det någon som har en till salu (55 el 60, gärna svart)?

Jag har jätte besluts ångest över vilken gjord jag ska ha till min äldre häst som går med en childeric DAC dressyr sadel, Amerigo gjorden fungerade inte alls och han behöver en mjuk gjord.. Har kommit fram till att childeric gjorden skulle passa han bra då jag är rädd för att tixerant blir för stor och kommer att skava :/

Jag gillar dock amerigos gamla modell, men behöver som sagt något mjukare och mer elastiskt till honom.
Tacksam för alla svar :)
 
Sv: Dressyrgjordar

Jag har den Childeric-modellen som syns på bild i trådstarten. Funkar bra tycker jag, plattan är lite mindre än ELT men den är faktisk lika mjuk så den formar sig efter bröstkorgen.
 
Sv: Dressyrgjordar

Jag har den gamla ELT gjorden på en Passier Optimum sadel. Inbillar mig att hästen svingar bättre med den gjorden än mina lädergjordar!:)
 
Sv: Dressyrgjordar

Har bara en standard läder med resår i ändarna. Mest troligt blir det en ELT när jag får hem ponnyn :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 360
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 775
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 649
Senast: Lavinia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 131
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp