Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Tack för tipset, ska ta och kika på honom =)
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Kan absolut vara intressant för framtiden då ja!
Hon fick som föl 898 på gångarterna, men hon var värd en 9 på den galoppen :love:.
Hon är avelssto på livstid ;), så hon ska förhoppningsvis kunna lämna många fina avkommor.
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Jag har hittat dressyrhingsten med hoppstam som jag nämnde i början av tråden - Chequille Z e.Caretano Z - Lavall II. Vilka bakben :love: :love:!
Film finns här och klicka vidare till stallions, C och Chequille Z (2 filmer)
Flyinge hade honom inne ett tag i sitt program, hoppas att någon kommer ta in honom snart igen... :love:


Har även hittat en till hingst för övervägning, Faustinus e.Fürst Heinrich - Starway. Trakenare på mödernet, fullblod bakom morfadern. Lite fundersam om han "står för högt i blodet", hoppas kunna se honom live i vår o se hur han är =).
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Jag har också funderingar på Faustinus till mitt treårs sto, är det någon som vet om det finns ngn film på honom?
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Kolla i Fautinus egen tråd här på avel:) Finns länk till film samt bild på ett mycket fint föl!
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Det pratades lite om Highcruiser tidigare i tråden. Har träffat en avkomma efter honom ue: Gaugain De Lully-Brisad-honeymoor xx. En RIKTIGT fin häst som de ska försöka spara som hingst så länge det går för att se hur han utvecklas. Han har ett visst humör, men de är svårt å veta vem man skall skylla de på.... Riktigt fin front, mycket karaktär!
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Hejsan!
Falsterbo kan du hitta ino om på Elin Lundgren sport horses hemsida... Vet ej hur man lägger till en länk tyvärr, men det går att googla efter den sidan.
Falsterbo är snygg. Det finns en film på honom på Elins nyhetssida.

Jag vet inte om det är sant men jag har hört att Quaterback lämnar avkommor med skarpt temprament. Men kan inte säga själv att det är så. Har bara mött en QB avkomma.
Men jag gillar skarpt stammen på ditt sto. Min kompis har också en Topaasch avkomma F-07.
Wladimir oa har jag sett en avkomma efter högrest o grann att titta på o rörde sig riktigt bra
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Okej, tack får tipset, men är fortfarande lite orolig för skritten... Hanh ar bara 7 på den
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Håller med om att Falsterbo ser bra ut på hemsidan!

Tack för tipsen, ska läggas på minne :bow:
Superkul att höra om en till Topaasch-avkomma, blev tyvärr inte så många, därför känns de så mycket mer värdefulla (avelsmässigt) :D.
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Verkligen jätte tråkigt att det inte blev fler avkommor efter honom, men samtidigt så har du ju en poäng. De som har turen att ha fått en avkomma efter honom har ju fått en väldigt unik stam på sina ston i framtida avel.
Vet inte om jag kommer ihåg helt rätt, men va din avkomma inte mer än 160? Min kompis sto är inte heller så himla stor, tror hon är 155-158 cm hög. Har du hört om fler Topaasch avkommor o hur höga de har varit? Han kanske lämnar smått...:(
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Jo, det stämmer att hon bara är 160 änsålänge, men upplever henne fortfarande som rätt "ofärdig" i sin kropp, så jag tror hon kommer växa en bit till :)! Som föl såg hon ut i sin kroppsbyggnad och höjd som att kunna bli ca 170. Sen får man lägga till att mamman är 165 (samt växt jämnt under lång tid och långsamt!), morfadern ca162 och även om mormorn är 170 så är både modern o fadern till henne ca162 o 165 = mycket "smått" bakom.
Tror nog annars han har förärvt sig åt det större hållet istället som jag har uppfattat det på andra :)
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Vad tror du om höjden på min kompis 2 åring? Sist hon mättes var hon ca 158 det var i december 08 alltså var hon drygt 1,5 år. Jag kan ju inte riktigt det där med höjd. Hon växer jätte mycket på våren/sommaren.
Jag ska ut till henne i morgon. Ska jag se om vi kan mäta henne då?
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

kompisens avkomma heter tindra. skriver hennes namn i fortsättningen istället för att skriva kompises häst... blir så krångligt..:)
Tindra är u Supreme 167(tror hon blev fel mätt, ) cm hög ue solos carex han är väl 170 om jag inte minns helt fel, uu matinique som är 169 tror jag uue martini 171 cm uuu memory 164 cm uuue ceylon 162.

de hoppas ju att hon blir ca 165 iallafall...
o Topaasch är ju 170 väl?
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Du kan ju kolla in 07:'ornas tråd så kan du få en uppskattning om hur höga de andras föl är i samma ålder ;). Låter inte som att hon kommer bli liten ialf då hon är nästan lika hög som min och ett år yngre.
Ja, Topaasch var 170 =)
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

jag kan ju alltid göra ett försök..:)

Har du kommit fram till någon hingst till ditt sto?
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Jag har, som vid en ren tillfällighet, faktiskt mätstatistik här framför mig som jag ska sammanställa - från ett 20tal halvblodshästar från föl upp till tre år och de som vid 20 månaders ålder varit 158-161 har slutat över 165, nära 170 gränsen.
 
Sv: Dressyrhingst till sto e.Topaasch - Don Primero

Bright_Sarah: Vad intressant! Var hittar man den statistiken?


novisen: Ja, nu börjar det kännas ganska så säkert vem vi ska välja. Det lär bli Rosevelt :love:.
Ska titta på hingstvisningarna både på Flyinge och Tullstorp. Lingh föll bort då han blev alldeles för dyr för årets budget, dessutom gillar jag inte Flyinges nya betalsystem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp