Dressyrkavajer med längre ärm.

FadeAway

Trådstartare
Vad finns det för kavajer med längre ärm? Vill gärna ha en längre kavaj. Kan även tänka mig köpa begagnat men behöver veta vad som kan fungera där. Vet att pikeur och eurostar har långstorlekar men kan inte hitta vad ärmlängderna är på dessa. Har former och är ca stl 38/40 så alltför petitea modeller funkar dessvärre inte.
 
Vad finns det för kavajer med längre ärm? Vill gärna ha en längre kavaj. Kan även tänka mig köpa begagnat men behöver veta vad som kan fungera där. Vet att pikeur och eurostar har långstorlekar men kan inte hitta vad ärmlängderna är på dessa. Har former och är ca stl 38/40 så alltför petitea modeller funkar dessvärre inte.

Jag hade en Pikeur Diana dressyrmodell för 100 år sedan. Tävlade i den tom när jag vägde 68 kg. Jag är 168 typ och rätt bredaxlad. Den hade nog en ganska lång ärm. Här hoppar jag i den , jag vägde nog typ 62 kg här visserligen men ärmen brukar ju dras upp när man hoppar och här går den ju trots det ner till handleden.

FB_IMG_1595460484045.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
201
Senast: vilde
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
722
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 469
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 241
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp