Bukefalos 28 Ă„r!

Dressyrsnack 15

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Äntligen satte vi kvalet đŸ€©! Hade en riktigt pissig start i B1an förra helgen pĂ„ 55%. SĂ„ till denna helgen var det disciplin i ridningen och se det hjĂ€lpte🙈. Hade toppenkĂ€nsla i lördags och dĂ„ var vi 2 poĂ€ng frĂ„n kval men blev placerade. PĂ„ söndagen var han lite mattare i traven men höll takten riktigt fint och stĂ€llde upp! Sen trasslade jag till första bytet och lĂ€t galoppen rinna ivĂ€g. Men med minsta möjliga marginal pĂ„ 64.1% sĂ„ slipper vi nu B1anđŸ€©Visa bifogad fil 91011
Grattis!
 
Jag har börjat planera lite framÄt med Dream nu nÀr jag har börjat rida henne igen. Har nu travat nÄgra gÄnger (enbart rakt spÄr, fem minuter per pass) och Àven om det finns mycket kvar och hon inte Àr pÄ topp kÀnns hon sÄ rolig att rida! Letar uppgifter (nÀr hon inte letar spöken dÄ), gÄr i hyfsad form Àven i traven (hamnar bakom lod ibland, men inte sÄ farligt och det Àr inte sÀrskilt svÄrt att fÄ fram henne), har en vÀldigt fin trav och Àr bara allmÀnt rolig att rida. :heart
NÀsta vecka eller nu pÄ söndag ska vi Àven testa lite galopp, ser mest fram emot det men hoppas bara hon kÀnns bra.

TÀnker att nÀr vi vÀl fÄr gÄ pÄ volter, trava lite mer och sÄ sÄ Äker vi nog ut pÄ nÄgon tÀvling, mest för vanan. Tror att det bÀsta Àr om vi rider nÄgon lÀtt c:1 först och sedan samma dag lÀtt b:1, sÄ fÄr hon titta pÄ banan ganska kravlöst första gÄngen sÄ att vi förhoppningsvis kan gÄ lite bÀttre andra. :)
 
TÀvlingen vi skulle startat i helgen blev tyvÀrr instÀlld. :cry:
Men desto roligare var det att vi var med pÄ tömkörningskurs för Anders Eriksson. Jag tycker att jag inte Àr sÄ bra pÄ att tömköra sÄ fick mÄnga bra tips. Cnut var jÀttefin. :love:
Jag ska pÄ tömkörningstrÀning i morgon faktiskt!
Jag Àr inte heller sÄ bra men anvÀnder mig av det rÀtt ofta.
Ska bli jĂ€tteintressant och kul. Om inte annat bra för min tömkörningsutrustning som inte smörjts/tvĂ€ttats pĂ„ en halv evighet. 😆
 
Min bruna fröken var som en dröm igĂ„rđŸ€©
Det Ă€r som vanligt, rider man bra sĂ„ gĂ„r hĂ€sten bra 😁
Ingen spĂ€nning alls utan vi kunde jobba pĂ„ mjukt och fint fram och tillbaka i alla gĂ„ngarterđŸ‘ŒđŸ„°
FB8ABD71-77B7-44A9-9B91-42935AEDFF02.jpeg
 
MĂ„ste skryta om SuperBarb hĂ€r ocksĂ„đŸ˜! I helgen vann hon sin första nationella FEI och var 0.5 poĂ€ng frĂ„n ett SM-kval. Är sĂ„ löjligt stolt och lycklig över hurbra det gĂ„r för henneđŸ€©. Hon fĂ„r absolut alla chanser att lyckas och de matchar henne suverĂ€nt bra💖
 
Fumo och min trĂ€nare debuterade msva:1 idag pĂ„ 64,6 med en andraplats efter diverse smĂ„skutt och annat bus, Fumo var toktaggad och bjöd pĂ„ extranummer 😬 Inte sĂ„ tokiga poĂ€ng för en debut nĂ€r hĂ€lften av grejerna gĂ„r Ă„t skogen. đŸ€Ł
Grattis!
MĂ„ste varit vĂ€ldigt fint sprattel ocksĂ„ dĂ„. 😁

I helgen (nÄja, tors-lörd) har klubben tÀvling och de har hyrt in sig pÄ anlÀggningen jag stÄr pÄ.
Jag ska rida tvÄ msvb1 (dÀr din trÀnare dömer)samt vara domarsekreterare i dagarna tre.
Eftersom det Àr hemmaplan sÄ rÀknar jag inte med nÄgra underverk. Dessutom har jag som genom ett trollslag gÄtt och blivit rejÀlt nervös sedan tvÄ tÀvlingar tillbaka. Va falls!!! Visst att jag har kunnat vara lite pirrig innan men det har Alltid slÀppt sÄ fort jag sitter upp. Tills nu. Det Àr ju vedervÀrdigt att försöka prestera med den kÀnslan och jag kÀnner mig lite handfallen över det. Men det ger sig vÀl tids nog...

Vi lyckades i alla fall höja oss till 62.5% i helgen och det Àr ju roligt.
 
Grattis!
MĂ„ste varit vĂ€ldigt fint sprattel ocksĂ„ dĂ„. 😁

I helgen (nÄja, tors-lörd) har klubben tÀvling och de har hyrt in sig pÄ anlÀggningen jag stÄr pÄ.
Jag ska rida tvÄ msvb1 (dÀr din trÀnare dömer)samt vara domarsekreterare i dagarna tre.
Eftersom det Àr hemmaplan sÄ rÀknar jag inte med nÄgra underverk. Dessutom har jag som genom ett trollslag gÄtt och blivit rejÀlt nervös sedan tvÄ tÀvlingar tillbaka. Va falls!!! Visst att jag har kunnat vara lite pirrig innan men det har Alltid slÀppt sÄ fort jag sitter upp. Tills nu. Det Àr ju vedervÀrdigt att försöka prestera med den kÀnslan och jag kÀnner mig lite handfallen över det. Men det ger sig vÀl tids nog...

Vi lyckades i alla fall höja oss till 62.5% i helgen och det Àr ju roligt.
Men grattis, det gÄr ju stadigt uppÄt! Blir jag nervös brukar jag visualisera programmet om och om igen, som att jag rider det i huvudet. SÄ kan jag komma tillbaka till den kÀnslan nÀr jag rider pÄ riktigt.
 
Jag hÄller pÄ att införskaffa en ny tÀvlingsoutfit efter att ha varit borta frÄn tÀvling i typ 15 Är.. Har luslÀst TR ser att det inte lÀngre Àr specificerat att tÀvlingstopp ska vara ljus. InnebÀr det att man fÄr rida i valfri topp med krage Àven om det tex vid en varm dag ges dispens sÄ man inte behöver ha kavaj? Tex mörk topp med vit krage/bröst?

I TR stĂ„r det ”topp med knĂ€ppt krage”, men jĂ€ttemĂ„nga tĂ€vlingstoppar som sĂ€ljs Ă€r liksom delvis öppna. Är det Ă€ndĂ„ ok?
Tex sÄhÀr:
352CA18B-0257-4044-9BA5-80DCAF42C2AC.png

Vill inte rĂ„ka köpa nĂ„got som visar sig vara otillĂ„tet😆
 
Men grattis, det gÄr ju stadigt uppÄt! Blir jag nervös brukar jag visualisera programmet om och om igen, som att jag rider det i huvudet. SÄ kan jag komma tillbaka till den kÀnslan nÀr jag rider pÄ riktigt.
Jag vet inte Hur mÄnga gÄnger jag har ridit programmet i mitt huvud (som jag alltid gör/har gjort). Men sÄ fort jag gör det nu sÄ blir jag nervös (eller snarare sÄ att hjÀrtrytmen gÄr upp och det kÀnns sÄ fysiskt) sÄ jag har liksom tappat tryggheten i det ocksÄ.
Nu gÄr det sÀkert över eftersom det inte varit sÄ hÀr innan. Kanske det bara Àr en period, kanske det har med Äldern att göra?
Men vad sjutton, vĂ€rre saker har man ju ridit med. 😅
 
Jag hÄller pÄ att införskaffa en ny tÀvlingsoutfit efter att ha varit borta frÄn tÀvling i typ 15 Är.. Har luslÀst TR ser att det inte lÀngre Àr specificerat att tÀvlingstopp ska vara ljus. InnebÀr det att man fÄr rida i valfri topp med krage Àven om det tex vid en varm dag ges dispens sÄ man inte behöver ha kavaj? Tex mörk topp med vit krage/bröst?

I TR stĂ„r det ”topp med knĂ€ppt krage”, men jĂ€ttemĂ„nga tĂ€vlingstoppar som sĂ€ljs Ă€r liksom delvis öppna. Är det Ă€ndĂ„ ok?
Tex sÄhÀr:
Visa bifogad fil 91460

Vill inte rĂ„ka köpa nĂ„got som visar sig vara otillĂ„tet😆
DÄ kan jag passa pÄ att frÄga om hur ni gör med plastrong.
Har sett att fler och fler rider utan...
 
Jag hÄller pÄ att införskaffa en ny tÀvlingsoutfit efter att ha varit borta frÄn tÀvling i typ 15 Är.. Har luslÀst TR ser att det inte lÀngre Àr specificerat att tÀvlingstopp ska vara ljus. InnebÀr det att man fÄr rida i valfri topp med krage Àven om det tex vid en varm dag ges dispens sÄ man inte behöver ha kavaj? Tex mörk topp med vit krage/bröst?

I TR stĂ„r det ”topp med knĂ€ppt krage”, men jĂ€ttemĂ„nga tĂ€vlingstoppar som sĂ€ljs Ă€r liksom delvis öppna. Är det Ă€ndĂ„ ok?
Tex sÄhÀr:
Visa bifogad fil 91460

Vill inte rĂ„ka köpa nĂ„got som visar sig vara otillĂ„tet😆

TÀnk ocksÄ pÄ att om du skall fÄ ha den utan kavaj sÄ mÄste toppen ha Àrm. Den behöver inte vara lÄng men det fÄr inte vara "linne" modell.
 
TÀnk ocksÄ pÄ att om du skall fÄ ha den utan kavaj sÄ mÄste toppen ha Àrm. Den behöver inte vara lÄng men det fÄr inte vara "linne" modell.
Ja jag har tÀnkt köpa en kortÀrmad, men jag undrar om det fortfarande Àr sÄ? StÄr inget om Àrm nu i tr..

”1.1. Ryttarens klĂ€dsel under ritten Ă€r godkĂ€nd ridhjĂ€lm, ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt polotröja, skjorta, blus eller top med knĂ€ppt krage. Slips eller plastrong fĂ„r anvĂ€ndas.
Ridkavaj Ă€r en figurskuren kavaj av tyg. Jacka som slutar vid midjan rĂ€knas inte som ridkavaj. FrĂ„n och med Msv A Ă€r ridfrack tillĂ„ten. Vid 1*-tĂ€vling och lĂ€gre kan ridkavaj bytas ut mot klubb- jacka eller lĂ„ngarmad tröja.”

”1.2. Vid dĂ„ligt vĂ€der kan överdomaren ge ryttarna tillstĂ„nd att tĂ€vla i regnrock/regnstĂ€ll och vid varmt vĂ€der kan överdomaren tillĂ„ta ryttarna att tĂ€vla utan ridkavaj eller ridfrack.”

Om det inte stÄr om Àrm nÄgon annan stans?
 
Ja jag har tÀnkt köpa en kortÀrmad, men jag undrar om det fortfarande Àr sÄ? StÄr inget om Àrm nu i tr..

”1.1. Ryttarens klĂ€dsel under ritten Ă€r godkĂ€nd ridhjĂ€lm, ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt polotröja, skjorta, blus eller top med knĂ€ppt krage. Slips eller plastrong fĂ„r anvĂ€ndas.
Ridkavaj Ă€r en figurskuren kavaj av tyg. Jacka som slutar vid midjan rĂ€knas inte som ridkavaj. FrĂ„n och med Msv A Ă€r ridfrack tillĂ„ten. Vid 1*-tĂ€vling och lĂ€gre kan ridkavaj bytas ut mot klubb- jacka eller lĂ„ngarmad tröja.”

”1.2. Vid dĂ„ligt vĂ€der kan överdomaren ge ryttarna tillstĂ„nd att tĂ€vla i regnrock/regnstĂ€ll och vid varmt vĂ€der kan överdomaren tillĂ„ta ryttarna att tĂ€vla utan ridkavaj eller ridfrack.”

Om det inte stÄr om Àrm nÄgon annan stans?

KortÀrmad Àr ok. Men inte helt utan Àrm
 
@MiniLi Jag Ă€r ju ÖD och domare, skulle aldrig kolla pĂ„ om nĂ„gon hade sĂ„n krage du visar, tror det stĂ„r sĂ„ för folk inte ska rida i urringat typ :p

@Corax red alltid med plastrong förut men nu har jag en sÄn fin tÀvlingstopp frÄn Pikeur med lite volang sÄ nu rider jag utan. Tycker bÄde och Àr fint men man andas bÀttre utan :p
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Dressyr Dags för en ny trÄd!
8 9 10
Svar
186
· Visningar
14 388
  • LĂ„st
Dressyr Startar en ny trÄd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
179 652
Senast: Ninnurur
·
IslandshĂ€st Nu nĂ€r förra trĂ„den fĂ„tt 2000 inlĂ€gg tĂ€nker jag att det Ă€r dags att starta en del 2! :bump:đŸ„ł
14 15 16
Svar
314
· Visningar
19 974
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, kÀnner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid nÀr jag blir nyfiken pÄ en ras sÄ lÀser jag...
Svar
3
· Visningar
452
Senast: Tajger
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp