Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag börjar tvivla på min egen begåvning kring att inse mina begränsningar🙄. I helgen har vi hemmatävlingar och jag ska göra sex starter. Ni hör ju. Men det är nog inte så illa som det låter. Dio ska gå LB2x2 på lördagen och LB3x2 på söndagen. Först rider vi bettlöst och sen byter vi till träns och rider samma program bara 30 minuter senare. Så tänker att det är rätt enkelt ändå. Nyttigt för Dio att vara inne på banan!

Zacke ska också gå båda dagarna. MsvB4 på lördag och MsvB5 på söndagen. Om alla byten sitter? Nope. Om serien sitter? Haha verkligen inte. Om vi kan hålla takten I traven? Möjligt om planeterna står rätt.

Sen ska jag döma lite ponnier söndag em och ett par timmar på måndagen.

Just det. Jag har neurologisk nedsättning och blir trött av att bara finnas till. Kommer blir jättebra det här🙄.
 
Jag börjar tvivla på min egen begåvning kring att inse mina begränsningar🙄. I helgen har vi hemmatävlingar och jag ska göra sex starter. Ni hör ju. Men det är nog inte så illa som det låter. Dio ska gå LB2x2 på lördagen och LB3x2 på söndagen. Först rider vi bettlöst och sen byter vi till träns och rider samma program bara 30 minuter senare. Så tänker att det är rätt enkelt ändå. Nyttigt för Dio att vara inne på banan!

Zacke ska också gå båda dagarna. MsvB4 på lördag och MsvB5 på söndagen. Om alla byten sitter? Nope. Om serien sitter? Haha verkligen inte. Om vi kan hålla takten I traven? Möjligt om planeterna står rätt.

Sen ska jag döma lite ponnier söndag em och ett par timmar på måndagen.

Just det. Jag har neurologisk nedsättning och blir trött av att bara finnas till. Kommer blir jättebra det här🙄.
Hög igenkänningsfaktor på det.
Vi hade ju tävling torsd-lörd som var. Jag startade själv torsd och lörd (men hade som villkor att jag skulle få göra mina starter Innan jag klev in som funktionär)samt var domarsekreterare Alla dagarna. Och så hjälpte jag till att iordningställa anläggningen på onsdagen.
Nu har jag lärt mig väl vart mina begränsningar går eftersom jag har haft det 'så här' i så många år. Men jag Var orolig att det skulle tippa över och gå åt fanders.
Men nu gick det ju bra, förutom att jag är Tvärförkyld nu (så kroppen sa stopp - VILA nu!! på sitt sätt).

Jag är övertygad om att du kommer att fixa helgen men det kommer förmodligen att bli Tufft efteråt.
Hoppas du har massvis av hjälp runt omkring dig och att det är bra planerat så du slipper stressa!! Lycka till!
 
Har överlevt helgen och det har gått ganska bra! Dio vann första klassen som var en bettlös LB2. Lite pinsamt att säga att vi vann för vi var två startande och den andra hästen vände på bakbenen och ville inte springa på dressyrbanan 🙈. Men en blågul är ändå en blågul😁! Sen hade jag jättefin känsla på honom i LB2n på träns. Så pass bra att jag finåkte lite mycket och fick en felfattning på en av de där hemska diagonalerna. 62.5% blev det ändå och vi hade rosettklass så fick en tygblomma för det också😃. Idag valde jag att utgå från bettlösa klassen för att spara lite på oss. Inte så smart då vi fick dubbla felfattningar i andra klassen. Ändå jättenöjd med honom och att han rör sig jämnare nu än för ett år sen. Det blev 62.7% och det gav oss en stor fin rosett i vår kombocup😍.

Zacke har också skött sig bra! MsvB4 på lördagen och alla bytena var efter bak🙄. Jag red iväg galoppen nåt alldeles förskräckligt. 59.8%. Idag var det MsvB5 och de där lååååånga travökningarna på diagonalen är ju helt vidriga. Hade tråkiga missar i första skolorna men galoppen var bättre idag. Hade ihop honom bättre och åtminstone hälften av bytena var rena. I serien blev det lite räknemiss men två av tre byten rena och en snäll 5a😃. 58.6% i det svåraste program jag ridit än.
20220605_204651.jpg
 
I lördags red vi sista tävlingen 'för vårsäsongen'. Hon hade inte känts så bra i veckan och känslan hängde kvar.
Dessutom blev hon mer nervös (magen ballar)och det är som att det påverkar hennes förmåga/vilja att aktivera bukmusklerna/påskjutet och hon blir för låg i fronten.
Men ändå kämpar hon på!
Tyvärr är hon rätt underlagskänslig så det hjälpte inte att ridhuset var ömsom hårt ömsom mjukt och hon bromsade av ännu mer.
60.3% var ändå ok för dagen...

Är det någon som ger något för just nervösa magar på tävling, som funkar?
Jag vill ju gärna hjälpa henne må så bra det går...
 
Har tävlat både lördag och måndag. LB2 båda dagarna. Blev 64% i lördags och 62% igår. Jag är så nöjd med henne. Tre första starterna i år har hon varit livrädd för domarbåset så vi har utgått.
Så att vi kom runt är helt underbart.❤️
Hon blev rädd igår också men jag kunde ändå övertyga henne att gå även om hon såklart var väldigt spänd.
Film från i lördags. 😊
 
Har tävlat både lördag och måndag. LB2 båda dagarna. Blev 64% i lördags och 62% igår. Jag är så nöjd med henne. Tre första starterna i år har hon varit livrädd för domarbåset så vi har utgått.
Så att vi kom runt är helt underbart.❤️
Hon blev rädd igår också men jag kunde ändå övertyga henne att gå även om hon såklart var väldigt spänd.
Film från i lördags. 😊
Härligt att ni kom runt! 💪 Vi ska rida LB:2 på söndag, utomhus. Får se vad Fille säger om staket, domarhus och högtalare :grin:
I helgen har han galopperat i skogen och igår var det hoppning. Höll på att tappa ryttaren en gång när han i landningen efter ett hinder gjorde en spontan 90-graderssväng till höger när de skulle till vänster :angel: men annars gick det bra :D Mitt stora aber just nu är att han börjar bli fet igen. Har varit så fin under vintern och våren, men nu med gräset så sväller han... går inte ens ute dygnet runt eller ens hela dagen utan ändå lite begränsat i både tid och mängd :meh: mer galopp alltså!
 
Härligt att ni kom runt! 💪 Vi ska rida LB:2 på söndag, utomhus. Får se vad Fille säger om staket, domarhus och högtalare :grin:
I helgen har han galopperat i skogen och igår var det hoppning. Höll på att tappa ryttaren en gång när han i landningen efter ett hinder gjorde en spontan 90-graderssväng till höger när de skulle till vänster :angel: men annars gick det bra :D Mitt stora aber just nu är att han börjar bli fet igen. Har varit så fin under vintern och våren, men nu med gräset så sväller han... går inte ens ute dygnet runt eller ens hela dagen utan ändå lite begränsat i både tid och mängd :meh: mer galopp alltså!
Det kommer gå jättebra! Han är så himla fin!❤️
Jag fick tipset att skritta på tygeln runt banan innan start. Det har funkat på henne dessa två starter. 😄Då hinner hon se sig runt samtidigt som jag har lite inramning på henne.
Är säkert olika vad som funkar bäst på olika hästar.

Ja du får ut o galoppera!😄 Det är ju segt att inte kunna ha på bete dygnet runt. Mina verkar funka bra peppar, peppar. Heddan måste jag tom tillskottsfodra nu då hon är för tunn. Vill inte lägga på sadel innan hon fått lite mer överlinje. ❤️
Hon har varit så deppad efter att jag tog hem henne från lösdriften och skilde från Hertha. Verkade även ha fått i sig något och var full med nässelutslag och svullen över ögonen i förrgår. Men imorse när jag kollade dem kom hon travande och verkade må mycket bättre. Alla utslag och svullnader hade försvunnit.❤️
 
I lördags red vi sista tävlingen 'för vårsäsongen'. Hon hade inte känts så bra i veckan och känslan hängde kvar.
Dessutom blev hon mer nervös (magen ballar)och det är som att det påverkar hennes förmåga/vilja att aktivera bukmusklerna/påskjutet och hon blir för låg i fronten.
Men ändå kämpar hon på!
Tyvärr är hon rätt underlagskänslig så det hjälpte inte att ridhuset var ömsom hårt ömsom mjukt och hon bromsade av ännu mer.
60.3% var ändå ok för dagen...

Är det någon som ger något för just nervösa magar på tävling, som funkar?
Jag vill ju gärna hjälpa henne må så bra det går...

Kan det vara magsårs-känning? Du skulle kunna prata med veterinär och höra, så ser du om det blir bra med behandling mot det.

I tillskotts-väg gillar jag AMEs produkter, men som det du beskrivit låter skulle jag höra med veterinär först ang ev magsårsbehandling.
 
Kan det vara magsårs-känning? Du skulle kunna prata med veterinär och höra, så ser du om det blir bra med behandling mot det.

I tillskotts-väg gillar jag AMEs produkter, men som det du beskrivit låter skulle jag höra med veterinär först ang ev magsårsbehandling.
Nja, det tror jag inte men säker kan jag inte vara utan att gå ner med kamera. Men hon har inga andra symptom förutom att hon blir lite nervös i magen vid transport.
Jag tror inte en 'normal' människa skulle tänka på att hästen ens känns annorlunda faktiskt. Men jag är lite... petig. 😊 Och väldigt inkännande.
 
Har tävlat både lördag och måndag. LB2 båda dagarna. Blev 64% i lördags och 62% igår. Jag är så nöjd med henne. Tre första starterna i år har hon varit livrädd för domarbåset så vi har utgått.
Så att vi kom runt är helt underbart.❤️
Hon blev rädd igår också men jag kunde ändå övertyga henne att gå även om hon såklart var väldigt spänd.
Film från i lördags. 😊
När Musse var livrädd för domarbordet tog jag med godis i fickan och gav honom vid bordet. Det går inte att äta och vara rädd. :)
 
Jag har köpt häst! Och inte ett enda rätt på pappret:rofl:. Ett skimmel-sto född 2015 e. Silber sky F ue. Turban Rose, ca 169 cm hög. Men hopphäst har ju varit vinnande koncept innan så vi hoppas på det igen. Hon är snäll och med mycket motor. Nu ska vi bara lära känna varandra😁.

IMG_20220607_144722_047.jpg
 
Jag har köpt häst! Och inte ett enda rätt på pappret:rofl:. Ett skimmel-sto född 2015 e. Silber sky F ue. Turban Rose, ca 169 cm hög. Men hopphäst har ju varit vinnande koncept innan så vi hoppas på det igen. Hon är snäll och med mycket motor. Nu ska vi bara lära känna varandra😁.

Visa bifogad fil 92489
Grattis!!
Ser superfin ut (på Insta 😆)! Ska bli kul att följa hennes (er)resa.

Och jag har ju hoppepappa på min också så det där kommer att bli kanon!!
 
Jag har köpt häst! Och inte ett enda rätt på pappret:rofl:. Ett skimmel-sto född 2015 e. Silber sky F ue. Turban Rose, ca 169 cm hög. Men hopphäst har ju varit vinnande koncept innan så vi hoppas på det igen. Hon är snäll och med mycket motor. Nu ska vi bara lära känna varandra😁.

Visa bifogad fil 92489
Grattis! Såg henne på insta och hon är så vacker, jag är svag för skimlar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 868
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 162
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
402
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp