Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror den är ryckt dagen innan så därav inte helt klar framåt öronen😂😂 men hade inga bättre bilder.
Jag syr knopparna när den är kort och det blir fint.
Det går att knoppa den långa manen också men dessa blir jääääättestora. Flätar och drar igenom, men dessa knoppar passar nog bäst för lång men lite tunnare man. En inbakad fläta blir också väldigt tjock.

Visa bifogad fil 112188
Efter denna bild röstar jag kort!
 
Annars ser hon oftast ut såhär med sina standardflätor som vi har för att manen inte ska slitas så mycket när den är lång.

E007A872-C5D0-4FD1-BC0B-1EDDB85D3191.jpeg
 
Vi red dressyr i ridhuset i helgen, blev det 4e passet nu kanske?
Hon känns fin, blir starkare och stadigare. Snart ska vi anmäla till årets första tävling! Blir en LB:3 och vi behöver inte åka så långt. Sen fortsätter vi med lite LB:1 och LA:1 eller om vi skippar LB:1.. får se hur hon känns.

Tänkte att vi kanske kan gå ut i LA:3 redan nu, galoppen kändes över förväntan. Tills jag vände över i förvänd och insåg att vi nog behöver lite fler ridhustimmar 😂

Gjorde en koll på mina sadlar och när jag hämtade hem den ena så sa sadelutprovaren till sin kollega att jag hade världens sötaste dressyrhäst. 🥰 och jag håller med. Knappast finaste eller mest talangfulla, men ja, hon är nog sötast 😍

Men kluven över manen. Jag klippte av den för två år sen och höll efter den länge. Nu är den utväxt igen o jag vet inte om jag ska kapa den igen eller låta det vara. Hon får ett helt annat uttryck men kort man, hon är så fin. Får längre hals och man lurar sig att hon ser lättare ut. Men lång man är ju charmigt och hela rasen liksom.

Visa bifogad fil 112183

Bedårande!

(Jag röstar också för kort man)
 
Jag tror den är ryckt dagen innan så därav inte helt klar framåt öronen😂😂 men hade inga bättre bilder.
Jag syr knopparna när den är kort och det blir fint.
Det går att knoppa den långa manen också men dessa blir jääääättestora. Flätar och drar igenom, men dessa knoppar passar nog bäst för lång men lite tunnare man. En inbakad fläta blir också väldigt tjock.

Visa bifogad fil 112188
röstar också för kort. Sååå söt :love:
 
Vi red dressyr i ridhuset i helgen, blev det 4e passet nu kanske?
Hon känns fin, blir starkare och stadigare. Snart ska vi anmäla till årets första tävling! Blir en LB:3 och vi behöver inte åka så långt. Sen fortsätter vi med lite LB:1 och LA:1 eller om vi skippar LB:1.. får se hur hon känns.

Tänkte att vi kanske kan gå ut i LA:3 redan nu, galoppen kändes över förväntan. Tills jag vände över i förvänd och insåg att vi nog behöver lite fler ridhustimmar 😂

Gjorde en koll på mina sadlar och när jag hämtade hem den ena så sa sadelutprovaren till sin kollega att jag hade världens sötaste dressyrhäst. 🥰 och jag håller med. Knappast finaste eller mest talangfulla, men ja, hon är nog sötast 😍

Men kluven över manen. Jag klippte av den för två år sen och höll efter den länge. Nu är den utväxt igen o jag vet inte om jag ska kapa den igen eller låta det vara. Hon får ett helt annat uttryck men kort man, hon är så fin. Får längre hals och man lurar sig att hon ser lättare ut. Men lång man är ju charmigt och hela rasen liksom.

Visa bifogad fil 112183
Absolut lång man! Önskar jag kunde få så tjock och lång man på Dio😍. Blir dessutom jättesnygga knoppar med så mycket man.
 
Absolut lång man! Önskar jag kunde få så tjock och lång man på Dio😍. Blir dessutom jättesnygga knoppar med så mycket man.
De blir gigantiska 🙈 på en redan kort bred hals 🤣
Nu är dehär flera år sen men bästa bilden jag hittade snabbt. Idag är de nog lite finare. Man ser ju var manen är som tjockast men det går inte att göra dem så mycket mindre heller. Får inte till det riktigt som jag vill 😄

00A13B38-853A-4D33-822B-1E7D7E39A935.jpeg
 
Min dressyrhäst börjar äntligen lära sig att det går att galoppera över bommar även om man inte kommer helt perfekt🤪
Hon brukar (försöka) sakta av till trav om vi kommer lite stort eller nära första bommen, men igår kunde hon galoppera över och dessutom reglera sprången så att det inte bara blev plockepinn överallt. Fantastiskt😁

DF299D1C-24FC-44F4-9150-042E981BC14F.jpeg
 
Har ridit några gånger nu på lilla Arwen. Hon är underbar 🥰 . Pigg, snäll och så positiv till allt.
Tränset på bilden var inget vidare så jag har ett annat nu. Avvaktar lite med galoppen för jag känner att jag måste ha styr på skritt o trav först 😅.
Hon ska vara i full travkondition (men ska vara riden en del) så det blir ju att försiktigt bygga lite ridmuskler och försöka få henne att vänta lite och inte bara älga på. Många halter blir det, och övergångar mellan skritt o trav då. Bara korta pass.
 

Bifogade filer

  • arwen.jpg
    arwen.jpg
    154,7 KB · Visningar: 126
Har ridit några gånger nu på lilla Arwen. Hon är underbar 🥰 . Pigg, snäll och så positiv till allt.
Tränset på bilden var inget vidare så jag har ett annat nu. Avvaktar lite med galoppen för jag känner att jag måste ha styr på skritt o trav först 😅.
Hon ska vara i full travkondition (men ska vara riden en del) så det blir ju att försiktigt bygga lite ridmuskler och försöka få henne att vänta lite och inte bara älga på. Många halter blir det, och övergångar mellan skritt o trav då. Bara korta pass.

Så himla fin 😍
 
Så peppad efter dagens pass för min ena tränare. Valde att rida i paddocken eftersom hon haft så fin bjudning där de sista passen och det blev perfekt. Mot slutet var det en helt annan häst, så känslig för hjälperna att jag fick svårt att ställa om min hjälpgivning så det inte blev för stora reaktioner. Just nu önskar jag verkligen att mina höfter höll för att rida varje dag så jag kunde komma framåt ännu mer, för lite avträning blir det ju så klart när hon går lektion varannan dag.

Hoppas bara vi kan fortsätta att ta ut den här tränaren, vi har inte kunnat fylla alla sex platserna på sista tiden.
 
Kikar på tävlingar, är så taggad!
Första blir v.11. LB:3 👍🏻 måste testa vingarna lite.

Har ni kikat nånting?

Jag var på årets första tävling helgen som var, ett meeting. Gick sådär, Fager var het som tusan och jätterädd för en port i sargen. Så resultatet var ganska dåligt men han blev iaf bättre och bättre för varje start! Kan jag få känslan från tredje klassen utan spök kommer det bli bra!

Sedan anmälde jag till en till tävling nästa helg, så han får träna på att tävla.

Hade som mål att debutera MSV A på en specifik tävling men nu visade det sig att de inte har den klassen så måste hitta en ny plan
 
Kikar på tävlingar, är så taggad!
Första blir v.11. LB:3 👍🏻 måste testa vingarna lite.

Har ni kikat nånting?
Jag har inte ens råd att beställa licenser än🙄. Hoppas det ordnar sig under våren. Tur jag inte är så sugen på att tävla ens😅. Har tänkt att Dio ska starta en WE LA vecka 19! Det är typ den nordligaste WE-tävlingen på hela säsongen.. Hoppas det kommer vara lite PnR under våren som vi kan komma iväg på.

Med Zacke känns inget bra just nu. Vi ska tillbaka till kliniken nästa vecka för jag vill ha honom kollad. Han är ju lite egen och har inte världens bästa arbetsmoral men vill veta om det kanske ändå är att kroppen tar emot.
 
Det blir troligtvis programridning på klubben nästa helg så då tänkte jag vara med och rida nåt msvbprogram. Har fått så gruvligt dåligt självförtroende och är nästan lite rädd att ge mig ut och tävla efter de två sista starterna jag gjorde i höstas när det gick så katastrofdåligt. Är rädd att det ska gå lika dåligt igen så måste verkligen ta mig ur det.
 
Bara för det red jag genom program idag.. Blev allt lite tävlingssugen så ska försöka få till så Zacke får gå en tävling vecka 13. De har rätt program för oss med FEI Mästerskapsprogram och MsvB5. Bytena ligger på bättre linjer än i lagprogrammet och så slipper vi rygga🙈. Han kändes dessutom helt ok idag men blir skönt med vetcheck nästa vecka. Ev en behandling då men inte nån lång vila..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 493
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 069
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp