Bukefalos 28 år!

Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vem är denne dressyrryttare som länger upp bilder med blå tunga och skrattemojiis?
Kan nån pma? Jag är hopplöst utanför svängen....
 
En tävlingsarrangör i vårt granndistrikt har fixat en sponsor så de har klasser utan startavgift! Tycker att det är en fantastisk idé 😃. Dio ska gå en LA5 och Zacke en FEI lagtävlansprogram. Blir debut för Dio i programmet men känns som vi börjar få lite bättre kläm på skolorna och enkla bytena. Zackes klass är *** med tre domare vilket verkar skrämma många. Jag tycker det är roligt och oavsett rider vi inte på några dunder% så är bara intressant med mer feedback.

Dio var helt orimligt igårkväll när vi var ute och skrittade med en kompis som har en rätt knasig sexåring e Van Vivaldi-Gribaldi. Men inte var det hennes spöke som for runt framför en bil, galopperade på stället och taktade/passagade halva rundan🙄..väldigt glad att jag hade min halsrem när han skjuter omkring. Sen den långa vilan har han blivit mycket mycket piggare och tuffare i sin eldighet. Är väl inte jättenöjd över det. Idag var han iaf toppen i ridhuset trots hoppande ponnier runt oss. Vi red lite bommar också och han var en pärla🩷.
 
En tävlingsarrangör i vårt granndistrikt har fixat en sponsor så de har klasser utan startavgift! Tycker att det är en fantastisk idé 😃. Dio ska gå en LA5 och Zacke en FEI lagtävlansprogram. Blir debut för Dio i programmet men känns som vi börjar få lite bättre kläm på skolorna och enkla bytena. Zackes klass är *** med tre domare vilket verkar skrämma många. Jag tycker det är roligt och oavsett rider vi inte på några dunder% så är bara intressant med mer feedback.

Dio var helt orimligt igårkväll när vi var ute och skrittade med en kompis som har en rätt knasig sexåring e Van Vivaldi-Gribaldi. Men inte var det hennes spöke som for runt framför en bil, galopperade på stället och taktade/passagade halva rundan🙄..väldigt glad att jag hade min halsrem när han skjuter omkring. Sen den långa vilan har han blivit mycket mycket piggare och tuffare i sin eldighet. Är väl inte jättenöjd över det. Idag var han iaf toppen i ridhuset trots hoppande ponnier runt oss. Vi red lite bommar också och han var en pärla🩷.
Men vilken bra idé med sponsrad startavgift!

Lät ju verkligen som en bra idé för att försöka hitta fler startande och få skjuts i tävlandet igen?

Istället för att ragga sponsorer för hederspriser hade jag många gånger hellre startat en klass med sponsrad startavgift.
 
Men vilken bra idé med sponsrad startavgift!

Lät ju verkligen som en bra idé för att försöka hitta fler startande och få skjuts i tävlandet igen?

Istället för att ragga sponsorer för hederspriser hade jag många gånger hellre startat en klass med sponsrad startavgift.
Ja jag håller verkligen med! Ska luska lite i upplägget så kommer vi förhoppningsvis kunna göra samma sak i vår klubb.
 
Ja jag håller verkligen med! Ska luska lite i upplägget så kommer vi förhoppningsvis kunna göra samma sak i vår klubb.

Är det samma klubb som brukar på deras sommartävling ha 10.000kr och 20.000kr i vinstpengar i msva-intermediare 1 klass?

Låter som de har en storsponsor i ryggen 😊

Hur får man såna? 🙈😂

Jag är öppen för alla tips!
 
Är det samma klubb som brukar på deras sommartävling ha 10.000kr och 20.000kr i vinstpengar i msva-intermediare 1 klass?

Låter som de har en storsponsor i ryggen 😊

Hur får man såna? 🙈😂

Jag är öppen för alla tips!

Det borde ni få. Ni har ju fina och populära tävlingar. Jag menar ni kan väl få gratis toapapper iallafall 😅
 
Jag har inte ridit på min nya än. Han var rätt långskodd när jag fick honom. Han hade bara gått 4 veckor men var betydligt längre än mina som hade gått 7 veckor.

Alltså varför skor man så? En väldigt välrenommerad hovslagare oxå.
Alla idag vet väl att dom inte ska ha långa tår?
Han skoddes igår så jag får väl tömköra idag. Misstänker att det inte bara går att sitta upp efter en veckas vila =galen dressyrhäst.
 
Jag har inte ridit på min nya än. Han var rätt långskodd när jag fick honom. Han hade bara gått 4 veckor men var betydligt längre än mina som hade gått 7 veckor.

Alltså varför skor man så? En väldigt välrenommerad hovslagare oxå.
Alla idag vet väl att dom inte ska ha långa tår?
Han skoddes igår så jag får väl tömköra idag. Misstänker att det inte bara går att sitta upp efter en veckas vila =galen dressyrhäst.
Jag fattar inte heller. Har sett en klinik hovslagare som skodde något av det sämsta jag har sett.... kompis häst. Skodd på klinik....
1000004240.jpg
 
Jag har inte ridit på min nya än. Han var rätt långskodd när jag fick honom. Han hade bara gått 4 veckor men var betydligt längre än mina som hade gått 7 veckor.

Alltså varför skor man så? En väldigt välrenommerad hovslagare oxå.
Alla idag vet väl att dom inte ska ha långa tår?
Han skoddes igår så jag får väl tömköra idag. Misstänker att det inte bara går att sitta upp efter en veckas vila =galen dressyrhäst.
Så märkligt att man gör så, finns väl ingen "vinst" i det heller? Eller?
Låter nog klokt att pysa på töm en dag innan ridning, sitta upp går ju säkert bra annars - frågan är ju mer hur lång sadeltiden blir, eller vilken hastighet man känner för :rofl:
 
Så märkligt att man gör så, finns väl ingen "vinst" i det heller? Eller?
Låter nog klokt att pysa på töm en dag innan ridning, sitta upp går ju säkert bra annars - frågan är ju mer hur lång sadeltiden blir, eller vilken hastighet man känner för :rofl:
Inte som mina hopp och ft hästar precis. Vila 3 veckor , hoppa upp och skritta ut i skogen, inga som helst problem 😁
 
Jag hade min premiärtur på den här svarta skönheten idag. Man ser alltså vad man gör och ska göra på skärmen när den är igång.
Herregud vad vi skrattade jag och sambo som också testade. Jag hade inga stigläder och skrattade så jag höll på att åka av. 😂😂
Vi skrattade både för att vi behövde känna in oss på den och det var sket sig helt ibland.
Men främst för att man både försökte prata med den och liksom väntade på att den ev själv skulle reagera på ngt tex när man red bland saker riktiga hästar kunnat glo på etc. 😅 Så konstig känsla!
Det blir kul att nöta sitsgrejer på den! 👍
Visa bifogad fil 142422
Nyfiken. Känner den av om man till exempel sitter snett?
 
Nyfiken. Känner den av om man till exempel sitter snett?
Ja, den visar på skärmen hur ryttarens balans är positionerad med ett rött fält som rör sig inom en bild föreställande häst/ryttare ovanifrån. Den mäter också hur man inverkar i tygeln och skänkel. Man kan tex ställa/böja ngt och inverka med skänkel både framdragen, neutral och tillbakadragen. Så allt sånt ser man också.
Det går att rida alla gångarter, program och dressyrrörelser upp t.o.m. GP.
Jag tyckte dock att den var ngt skänkeldöd. 😅
Man ser på skärmen var man rider etc. Men på ena sidan av allt är en sån här bild ungefär och den visar även hur mkt kraft man har i hand/ben. (Snott bild på nätet av en nyare årsmodell):
IMG_4309.jpeg
 
Ja, den visar på skärmen hur ryttarens balans är positionerad med ett rött fält som rör sig inom en bild föreställande häst/ryttare ovanifrån. Den mäter också hur man inverkar i tygeln och skänkel. Man kan tex ställa/böja ngt och inverka med skänkel både framdragen, neutral och tillbakadragen. Så allt sånt ser man också.
Det går att rida alla gångarter, program och dressyrrörelser upp t.o.m. GP.
Jag tyckte dock att den var ngt skänkeldöd. 😅
Man ser på skärmen var man rider etc. Men på ena sidan av allt är en sån här bild ungefär och den visar även hur mkt kraft man har i hand/ben. (Snott bild på nätet av en nyare årsmodell):
Visa bifogad fil 142619

Har ni köpt den eller var hittade du den?
 
Jag har inte ridit på min nya än. Han var rätt långskodd när jag fick honom. Han hade bara gått 4 veckor men var betydligt längre än mina som hade gått 7 veckor.

Alltså varför skor man så? En väldigt välrenommerad hovslagare oxå.
Alla idag vet väl att dom inte ska ha långa tår?
Han skoddes igår så jag får väl tömköra idag. Misstänker att det inte bara går att sitta upp efter en veckas vila =galen dressyrhäst.
Vid flytt blev jag tvungen att leta ny hovis. En person, utbildad, hade då på eget bevåg tagit in min häst och börjat sko utan mig. Hen tog en hov i taget alltså av med sko och verka och sko på en hov och sen samma med resterande 4 efter varann. Alla hovar totalt jävla olika vinklar som inte var korrekt för hästen någon av dem.
Såg sen fler hen skott. Alla var katastrof.
Hon blev sen lärare på hovslagarutbildningen. 🤷‍♀️
Också varit med klinikhovis som inte alls kunde förstå varför en hästs hovar flöt ut så i tårna och den fick lååånga tår. Att verka hästen i lämpligare vinkel kanske..? Löstes på en skoning av annan hovslagare.

Vad är det för häst förresten? Blir ju nyfiken! Särskilt om DU köper ren dressyrstam. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
186
· Visningar
14 549
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
315
· Visningar
20 063
Senast: Ajda
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
699
Senast: tuaphua
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 148
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp