Coreträning.Jag älskar verkligen att träna dressyr!
Slutet av mina träningspass med mitt sto brukar jag sitta och skratta för att hon är så himla rolig när hon hittar en ny nivå och överraskar mig med nya moves!
Igår dök det plötsligt upp en ökad trav! Den kunde jag absolut inte sitta i så jag höll fnissandes på att studsa av.
Sen testade jag att stå lite upp i ökningen, tränaren sa att hon gjort det på en av sina efter att ha sett Isabell Werth göra så.
Det blev lite bättre.
Nån som har supertips på hur man lär sig rida i den större traven? Har sett på film från tävling att jag lätt hamnar bakåt, och det vill jag ju inte.
Och mina skänklar viftar som små fågelvingar, jag fattar inte att min häst kan gå så pass bra som hon ändå gör när hon måste kånka runt på mig också.![]()
Det brukar också vara väldigt effektivt att ha ett sadelhandtag till hjälp för att hålla sig närmare sadeln/hitta tekniken just i ökning.
Sen tycker jag att det blir stor skillnad när man hittar avslappningen i ben/säte/höft (men med bibehållen bål) och blir mer integrerad med sadeln. Då blir man mer följsam.
OCH inte göra för långa längningar utan börja lite och lägga på sträcka allt eftersom.
5gånger