Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min herre har sista tiden tagit stora kliv framåt. Äntligen har jag en bra kontakt och han ligger i dragläge. På träning i förra veckan fick vi också fram traven när han kom fram i formen.
Det jag fått hjälp med på dressyrträningarna har också verkligen gett effekt i hoppningen. I går hade vi en övning som var kaos i våras och nu var den bara klockren. Även om han blir lite het och på så är han jämn i kontakt och så ridbar. :love:
 
Var iväg på en liten kvällstävling nu ikväll. Våran andra La:3. Fick 64.714%. Exakt samma som förra tävlingen 😅 känner mej ganska nöjd med prestationen med tanke på att det var lite läskigt i ridhuset och hon blev väldigt spänd och låg. Bakbenen var inte riktigt med i början och hon blev lite stark emellanåt. Jag har dessutom inte tränat något särskilt sen förra tävlingen för en månad sen. Har varit trött och haft ont i kroppen så jag har knappt orkat rida mina vanliga rundor ordentligt. Trodde inte jag skulle orka hålla ihop det så pass då jag fortfarande inte är pigg. Hade inte nån bra känsla på träningen igår heller men det var som bortblåst idag. Kommer stensova i natt. Får hoppas att jag hör klockan i morgon 😊
 
Tävling på lördag igen, LB:2 (som vi tävlar förut och fått bra % i) och debut i LA, dessutom LA:3 :nailbiting: Det är den förvända vänstergaloppen som är stora akilleshälen, och ja, travlängningarna som vanligt och runda formen och... Ja. :p
I LB kan vi ligga på cirkus 70 % utan problem egentligen om inte piloten knasar till det, men vi är ju egentligen inte riktigt redo för LA:3 ännu, men nu är det på hemmaklubben/stallet och så så vi passar på att prova!
 
Tävling på lördag igen, LB:2 (som vi tävlar förut och fått bra % i) och debut i LA, dessutom LA:3 :nailbiting: Det är den förvända vänstergaloppen som är stora akilleshälen, och ja, travlängningarna som vanligt och runda formen och... Ja. :p
I LB kan vi ligga på cirkus 70 % utan problem egentligen om inte piloten knasar till det, men vi är ju egentligen inte riktigt redo för LA:3 ännu, men nu är det på hemmaklubben/stallet och så så vi passar på att prova!
Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 641
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
993
· Visningar
65 661
Senast: Gnist
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 622
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp