Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på clinicen med Sönke igår, och den var riktigt bra! Var det någon mer som var där? Det var nästan skamligt hur lite folk det var på plats. Det var i alla fall värt varenda öre. Mycket bra rörelser och mycket bra tips att ta med sig hem. Jag är ju lite partisk men jag tycker att det var väldigt kul att se min tränare och hennes häst i träning, har bara sett dem på tävlingsplats förr. Och även min gamla tränare var kul att se, han red en superfin och ambitiös häst. Det var faktiskt inte ett enda ekipage som jag tyckte var utbytbart. Alla hästarna och ryttarna var väldigt olika och det var superkul att se hur de små tipsen och trixen för att förbättra skritt, piruetter och byten verkligen gjorde stor skillnad. Summa summarum: Kommer han igen, se till att gå!
 
Var på clinicen med Sönke igår, och den var riktigt bra! Var det någon mer som var där? Det var nästan skamligt hur lite folk det var på plats. Det var i alla fall värt varenda öre. Mycket bra rörelser och mycket bra tips att ta med sig hem. Jag är ju lite partisk men jag tycker att det var väldigt kul att se min tränare och hennes häst i träning, har bara sett dem på tävlingsplats förr. Och även min gamla tränare var kul att se, han red en superfin och ambitiös häst. Det var faktiskt inte ett enda ekipage som jag tyckte var utbytbart. Alla hästarna och ryttarna var väldigt olika och det var superkul att se hur de små tipsen och trixen för att förbättra skritt, piruetter och byten verkligen gjorde stor skillnad. Summa summarum: Kommer han igen, se till att gå!
Jag hade inte ens sett någon reklam eller så för det. Bara någon filmsnutt i efterhand på instagram från en som red.
Vart var det?
 
Var på clinicen med Sönke igår, och den var riktigt bra! Var det någon mer som var där? Det var nästan skamligt hur lite folk det var på plats. Det var i alla fall värt varenda öre. Mycket bra rörelser och mycket bra tips att ta med sig hem. Jag är ju lite partisk men jag tycker att det var väldigt kul att se min tränare och hennes häst i träning, har bara sett dem på tävlingsplats förr. Och även min gamla tränare var kul att se, han red en superfin och ambitiös häst. Det var faktiskt inte ett enda ekipage som jag tyckte var utbytbart. Alla hästarna och ryttarna var väldigt olika och det var superkul att se hur de små tipsen och trixen för att förbättra skritt, piruetter och byten verkligen gjorde stor skillnad. Summa summarum: Kommer han igen, se till att gå!

Jag hade velat gå, men är för trött för att rodda varje gång det händer något och den här gången orkade jag inte = ingen av de andra som alltid vill åka med lyfte ett finger för att det skulle bli något. Har siktet inställt på Ingrid Klimke i januari istället.
 
Var på clinicen med Sönke igår, och den var riktigt bra! Var det någon mer som var där? Det var nästan skamligt hur lite folk det var på plats. Det var i alla fall värt varenda öre. Mycket bra rörelser och mycket bra tips att ta med sig hem. Jag är ju lite partisk men jag tycker att det var väldigt kul att se min tränare och hennes häst i träning, har bara sett dem på tävlingsplats förr. Och även min gamla tränare var kul att se, han red en superfin och ambitiös häst. Det var faktiskt inte ett enda ekipage som jag tyckte var utbytbart. Alla hästarna och ryttarna var väldigt olika och det var superkul att se hur de små tipsen och trixen för att förbättra skritt, piruetter och byten verkligen gjorde stor skillnad. Summa summarum: Kommer han igen, se till att gå!
Jag tror att det hade kommit mer folk om det hade marknadsförts bättre. Men de kanske lär sig till nästa gång. :)
 
Var på clinicen med Sönke igår, och den var riktigt bra! Var det någon mer som var där? Det var nästan skamligt hur lite folk det var på plats. Det var i alla fall värt varenda öre. Mycket bra rörelser och mycket bra tips att ta med sig hem. Jag är ju lite partisk men jag tycker att det var väldigt kul att se min tränare och hennes häst i träning, har bara sett dem på tävlingsplats förr. Och även min gamla tränare var kul att se, han red en superfin och ambitiös häst. Det var faktiskt inte ett enda ekipage som jag tyckte var utbytbart. Alla hästarna och ryttarna var väldigt olika och det var superkul att se hur de små tipsen och trixen för att förbättra skritt, piruetter och byten verkligen gjorde stor skillnad. Summa summarum: Kommer han igen, se till att gå!

Åh jag hade så gärna velat gå! Tyvärr krockade det med annat..
Trist att höra att det var så lite folk på plats!
 
Haft en superskön dag med häst och sol. Har jättemycket på jobbet nu och är för tillfället i skottlinjen för ett uppdämt missnöje som man nu har någon att rikta det mot -men jag har inte tänkt på jobbet på hela dagen.

Startade imorse som markperson/hållare för två unghästar som hängdes på för första gången, sen ridit två hästar; ett dressyrpass i paddocken -höll på att dö, har i princip inte ridit på ett halvår så kondisen är noll och ingen, och hästen var en liten segpropp. Genomsvettig och puls som om jag sprungit ett lopp 🤣 Sen en skön uteritt på en fyraåring som ridits in nu i vår. Jättego pålle som var modig och gick först hela vägen medan sällskapet (en sk ”vuxen” häst :p) letade lejon i buskarna.

Ordentligt rastad kan man säga!
Imorgon ska jag ut till gamla stallet och rida en häst där :)
 
Herregud sån träningsvärk jag har från igår, och imorgon kommer jag knappt kunna röra mig efter att ha plussat på med ett ridpass idag med. Var ute i gamla stallet och fick rida på en något äldre gentleman (20 år och kan sina grejer liksom). En ung tjej som fått den som läromästare och en så himla bra häst till henne! Lite avundsjuk faktiskt ;)
Jag höll på att dö "ingen kondis, flåsar ihjäl mig"-döden, men kul pass ändå!
 
Herregud sån träningsvärk jag har från igår, och imorgon kommer jag knappt kunna röra mig efter att ha plussat på med ett ridpass idag med. Var ute i gamla stallet och fick rida på en något äldre gentleman (20 år och kan sina grejer liksom). En ung tjej som fått den som läromästare och en så himla bra häst till henne! Lite avundsjuk faktiskt ;)
Jag höll på att dö "ingen kondis, flåsar ihjäl mig"-döden, men kul pass ändå!
Jag kan relatera :arghh:
 
Herregud sån träningsvärk jag har från igår, och imorgon kommer jag knappt kunna röra mig efter att ha plussat på med ett ridpass idag med. Var ute i gamla stallet och fick rida på en något äldre gentleman (20 år och kan sina grejer liksom). En ung tjej som fått den som läromästare och en så himla bra häst till henne! Lite avundsjuk faktiskt ;)
Jag höll på att dö "ingen kondis, flåsar ihjäl mig"-döden, men kul pass ändå!
+ 1 på den.
Provred en förvuxen ponny igår och är helt slut i magmuskler och insida lår idag. Går som en kråka.
Då passade det rätt bra att sitta lugnt och stilla och skriva MSVA och St Georg på våra tävlingar idag.

Fö skulle jag också vilja ha en sån där läromästare som liksom kan 'allt'. Men det har jag inte råd med... 🙄
 
Läste lite i dessyr-TR och under kvalregler hittade jag detta:
"2.1. För att få starta i Msv B-klass ska ekipage två gånger ha uppnått minst 62,00% i Msv C-klass eller lägst FEI:s program för tvåstjärnig fälttävlan CCI/CIC** (A)."

De måste ju mena det gamla 2* programmet (numera 3* eftersom fälttävlan infört en extra nivå from i år)? Det nuvarande 2* innehåller ju inga skolor, samlade gångarter eller enkla byten.
 
Jag hoppas jag orkar rida i kväll. Får se hur trött jag är efter jobbet. Ramlade av 1 maj och fick en hjärnskakning och en redig smäll i rumpan. Har varit trött och har försökt vila ordentligt. Alla tjatar om hjärntrappan så man får väl lyssna på kroppen.
Är anmäld till tävling i helgen och måste ju kunna rida om det ska vara någon ide att starta.
 
Jag hoppas jag orkar rida i kväll. Får se hur trött jag är efter jobbet. Ramlade av 1 maj och fick en hjärnskakning och en redig smäll i rumpan. Har varit trött och har försökt vila ordentligt. Alla tjatar om hjärntrappan så man får väl lyssna på kroppen.
Är anmäld till tävling i helgen och måste ju kunna rida om det ska vara någon ide att starta.
Då ska jag vara tråkig och säga att du inte ska starta. Det kommer fler tävlingar men du har bara en hjärna. Det är Inte att leka med hjärnskakningar/hjärntrötthet.
 
Läste lite i dessyr-TR och under kvalregler hittade jag detta:
"2.1. För att få starta i Msv B-klass ska ekipage två gånger ha uppnått minst 62,00% i Msv C-klass eller lägst FEI:s program för tvåstjärnig fälttävlan CCI/CIC** (A)."

De måste ju mena det gamla 2* programmet (numera 3* eftersom fälttävlan infört en extra nivå from i år)? Det nuvarande 2* innehåller ju inga skolor, samlade gångarter eller enkla byten.

Ja nuvarande 3* är det som gäller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
197
Senast: em76
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 738
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 032
· Visningar
68 362
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp