Idag har vi tränat, sportlov på jobbet så jag passar på att använda lite av all injobbad flex och körde morgonträning innan pyjamasparty på jobbet (vilket jag såklart deltar i

). Har inte tränat sedan juli så det var lite spännande att se om jag skött mig eller om jag skulle få skäll

Fille var toppenduktig och tränaren var nöjd, jag fick bra hjälp med piruettarbetet och känslan i skritten - när jag rider samlad skritt kan jag inte för mitt liv känna om det är bra eller inte, det känns som att han går i ultrarapid och då "jagar" jag honom = dåligt. Nu kunde hon säga om det var bra eller inte och så kan jag koppla det till den känslan jag hade då. I piruettarbetet jobbade vi först på spåret med att samla till piruettgalopp, hålla det en sträcka och sen gå ur den, men inte skjuta iväg liksom utan bara gå från piruettgalopp till samlad galopp och fortsätta bära. Sedan gick vi in på volten och gjorde samma, och sedan minskade volten stegvis till vi gjorde en piruett. Jättebra! Jag har jobbat så på egen hand med men varit lite osäker på om det är "för mycket" eftersom det blir ganska många språng om man jämför mot en halvpiruett som är det som ingår i vår nivå på tävling, men samtidigt har jag känt att jag behövt den stegvis upptrappningen av samlingen när jag minskar volten så jag har fått bättre kvalité på piruetten även om den blivit hel istället för halv. Och nu fick jag bekräftat att det var rätt tänkt.
Sedan jobbade vi med passageövergångar, både samlad trav-passage-samlad trav och övergång från mellantrav till passage, och växlingar inom passagen. Detta är det Fille har lättast för och även om det är krävande så är det lätt för honom, det som är svårast är att få honom att sluta... och att inte ge passage när jag ber om något annat senare (tex en ingång till diagonalsluta...), så det fick vi också jobba med.
Tränar imorgon igen, och då ska vi försöka få igång Pixem-systemet i ridhuset, det ville sig inte riktigt idag tyvärr.
Visa bifogad fil 181095