Ärtan har ju vilat denna vecka och jag tyckte att hon kändes lite svullen på utsidan av hasen igen. Såret har nästan helt läkt och då blev jsg lite orolig.
Har en gammal kompis som bor i Belgien och jobbar som hästveterinär där men som kommer hem hit ett veckoslut per månad och jobbar.
Skrev till henne och hade turen att hon skulle hem den här helgen och självklart kunde ta sig tid att svänga förbi här
Hon kom idag, kände igenom hela hästen och hennes utlåtande blev, du inbillar dig, hästen känns jättefin!
Så när jag slutat frysa (var -17 nu när jag gick hem, helt orimligt) så ska jag fortsätta rida igång henne. Om jag fortfarande är orolig nästa gång hon kommer till Sverige så gör hon ett ultraljud då men i dagsläget såg hon ingen anledning till det.
Känns så skönt! När jag börjar oroa mig för något så kan jag inte släppa det, jag behöver få veta!
Ärtan har ju känts jättefräsh men det hjälper inte när det börjar skava i min hjärna
Det ska bli mildare igen redan imorgon, -4 och sol på eftermiddagen så då är planen att rida ut en tur.
Ärtan var så social och glad när jag tog ut henne på gången, äntligen händer något!
Eftersom hon kan vara misstänksam mot nya människor tog jag in kompisarna också, det gör henne tryggare.
Veterinären åkte vid 18 och jag släppte Ärtan lös på gången, hon gick och ställde sig vid ytterdörren istället för att gå in vid boxen. Alldeles för tidigt att gå in redan då!
Släppte såklart ut dem igen så får de komma in vid 22 som vanligt