Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som sagt så tror jag ni har ett helt annat utbud av tränare hos er. Och även nog stor skillnad om det är en tränare som har egen gård/ridhus (ovanligt här, de flesta har det inte utan hyr in sig för träningar) eller behöver betala ridhushyra etc och alltså behöver vet att den får in x pengar varje träning
Idag har vi gjort årets första start. I vanlig ordning är han som en liten hund att ha med sig (och i jämförelse med kompisens vilddjur som vi baxade runt igår sååå…). Framridningen var jättebra, alltså jag kan knappt beskriva hur fin han var (och ofta är) på framridningen; han är lätt, framme, elastisk, pigg…ja allt positivt man kan komma på. Suuuper verkligen
sen på banan var han riktigt bra med, höll bjudningen mycket bättre än han gjort innan men jag fick ett par DYRA missar -man kan liksom inte rida med 4or på tre moment med koefficient, då blir det inte så skojiga procent i totalen
men tar med mig att det var många 7or i övrigt och särskilt glad över 7 på ena piruetten.
Bara att komma igen.
Visa bifogad fil 186048
Nä inget alls faktiskt, och jag känner också att med missarna vet jag ju precis vad som hände och varför poängen blev låga. Resten var mycket bättreVad gör några missar om hundra år, han är drömmigt fin![]()
Både ja och nej faktiskt. Ja för att jag behåller hästarna livet ut och om dessa lever tills de blir 25 så är jag 75 och lär inte börja om med två hingstföl då. Dvs allt jag gör i utbildningsväg kan vara "sista gången" jag gör det från unghästar som jag följt hela vägen. Jag har ingen åldersnoja alls annars men just detta känns lite obehagligt och svårt att ta in. Och det kan hetsa mig lite att tänka shit vi måste träna si och så och hinna testa på ditt och datt innan det är för sent. Men det kändes mer stressande innan jag fick löst nytt släp och BE-kort förra hösten. Nu har jag ju tekniskt sett i alla fall möjligheterna att komma iväg på saker och i alla fall kommit igång med regelbunden träning som jag är jätteglad för. Nu under kommande semester så ska Darwin också få börja träna på att åka iväg så den världen öppnas för honom med.
Min är heltossig just nu, trodde i min enfald att sommar, sol, betessläpp och utegång på gräs 24/7 med stora flocken skulle gör honom tam. Istället har han liksom matchat mitt ökade mod i ridningen och börjat lägga på skojsigheter som att ruska på huvudet, sprattla lite och stampa när jag försöker svänga åt ett håll han inte uppskattar (typiskt sett bort från flocken), hitta saker att bli rädd för var tionde meter och B O C K A i galoppen. Den jäveln. INTE kul med drygt 170 cm spänstig, elektrisk häst som vid sex års ålder hittat den rörelsen i kroppen.Idag var det en av de mer kaosiga träningar vi haft med bakutspark i ett par galoppfattningar, mycket elektricitet och spänning för olika små punkter som eventuellt kunde ha ändrat sig något i ridhuset sedan förra veckan.
Samtidigt dåliga förutsättningar att inte ha ridit sedan förra torsdagens träning pga galen (egen) förkylning. Slutade dock bra och jag kan liksom aldrig bli arg på honom ens när han spärrar upp ögonen och tränger in bogen för att han noterat något på kortsidan som han måste analysera och upplysa om. Mer förundrad och ganska road över hur mycket som han processar i sitt vackra huvud. Andra hästar som jag haft hade varit beteströtta och loja nu men Dominus sänker man inte så lätt. Vilket ändå är en av de saker jag älskar mest med honom! Men det borde finnas sudoku för hästar så han kunde sysselsätta sig själv mentalt och bara bränna av lite av den ackumulerade inre energin sådana här gånger.
Till nästa träning ska han i alla fall ha fått mycket mer intellektuell stimulans av mig på hemmaplan så blir det nog lite bättre.
Däremot så känner jag åldersnojan. Jag är 45 nu med en relativt trasig kropp, noll budget och Dio och Zacke är rätt gamla nu (typ 17ish och 19). Är nervös över att förlora dom två och inte ha möjlighet att köpa nån annan häst. Jag har Katten såklart men hon är ett alldeles eget kapitel även om hon fungerar ganska bra nu. Det är lång tid tills hon går svår klass dock..
Inte så mycket fomo alls, känner att jag är i ett bra läge med många hästar och kan göra det jag vill. Att säga "jag har inte råd" just med träningar och vissa tävlingar är jag så van vid att det inte stör direkt.
Däremot så känner jag åldersnojan. Jag är 45 nu med en relativt trasig kropp, noll budget och Dio och Zacke är rätt gamla nu (typ 17ish och 19). Är nervös över att förlora dom två och inte ha möjlighet att köpa nån annan häst. Jag har Katten såklart men hon är ett alldeles eget kapitel även om hon fungerar ganska bra nu. Det är lång tid tills hon går svår klass dock..
Förlåt men alltså glömde andasEnligt medryttaren har han varit "tossigt pigg" hela helgen och bl.a. stirrat så mkt på stallägaren som stängslade en bit bort att han glömde andas och lät som att han skulle kollapsa.