Dressyrsnackis 21

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Piaff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 755
  • Visningar Visningar 51 970

Bukefalos 30 år!

Ponnyn är iväg på tillridning, men togs hem för att delta på riks och sprang hem 8877 på gångartsprovet med inlånad ryttare 🥰. 39p exteriört och AB-premierad (tack vare tidigare exteriördiplom). Nu är det ca 6 veckor kvar innan hon kommer hem igen, sen är det bara att hålla tummarna för att min rygg håller för att ta vid där.

Hennes ettåriga dotter, min påläggskalv, var också med på riks för att fylla ut startlistorna med en häst till när det inte var så långt att åka - men lyckades på något vis vinna hela unghästcupen. Vad månne bliva av den fröken? 🤩
Visa bifogad fil 189026

Hon är väldigt vacker! 😍🙌

Satt igår och jobbade med ”piruettjobb” (arbetspiruetter på volt) och slogs av hur otroligt mycket starkare hästen blivit sen vi för sju veckor sen började det jobbet. Försökt köra det två gånger i veckan, haft två veckor när jag inte alls tränat det så borde bli typ tio pass på 50 dagar som vi arbetat med det?

Så stor skillnad, han gjorde det enkelt och på mycket bättre nivå än då och under längre tid. Men är det inte för himla märkligt hur snabbt de blir starkare (muskulärt) samtidigt som det tar en eeeeevighet att utbilda en dressyrhäst :D

Kul var det oavsett, han är duktig på det där jobbet och det är lätt att vara hans ryttare för man sitter mest där och finåker ❤️

Sållar många på storlek, kön och pris 😅, vill ha ett sto och väldigt gärna under 170. 🫣
Men absolut, jag vill också träffa dem. Ridna hästar rider man ju liksom men unga så blir det ju mest gos och att se dem lösa.
Nyfiken, varför vill du gärna se dem i korridor?
ja jag köpte föl och det känns lite som ett lotteri. Men ville träffa och se att det verkade som sunda hästar. Fick sålla många på föräldrar och syskons storlek. Ville absolut inte ha över 170, hellre 160 i så fall. Många mammor var gigantiskt stora och där gick alla fölungar bort 😁 så kan allt hända, men min Mini var jag lite fundersam om ifall hon kanske bara blir 160. Men nu tror jag hon blir normal, runt 165.
Om det finns möjlighet att se dem i korridor så tycker jag ofta de gör sig mer rättvist! Men såklart beror det på hur vana de är att röra sig på en bana. Hemma med mina skulle det inte gå 🤣

Jag såg en händelse på insta med video på folk på väg till UVM åkte privatplan. Alltså wtf, tyckte det var sjukt provocerande av lite oklar anledning? Miljö, bilden av ridsport som lyxsport osv kanske?
Fler än jag som reagerade?😅🤪

Jag såg en händelse på insta med video på folk på väg till UVM åkte privatplan. Alltså wtf, tyckte det var sjukt provocerande av lite oklar anledning? Miljö, bilden av ridsport som lyxsport osv kanske?
Jag tänkte samma sak, "vad i h-vete tänker de med"...

Men jag med! Champagneglas och privatjet. Jag blev dessutom sjukt nyfiken på vems jet eller om de hyrt?

AJ Produkter är deras 😊

Det va inte något illa ment mot dig utan mer att resurserna finns nog där 😉
Ah nej jag tog det inte så, jag var ju snarare nyfiken på vem som satt på resurserna hähä! Det förklarar en hel del att det är hans familjeföretag 😅

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka