IW skrev själv på IG att han inte var framme för skänkeln och att publiken fick hjälpa till.
Ja alltså jag beskrev bara de jag såg, den var säkert bakom skänkeln då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
IW skrev själv på IG att han inte var framme för skänkeln och att publiken fick hjälpa till.
Var väl flera hästar i någon klass som blev uteslutna för blod och några uteslutna för att ha använt färgsrde krämer för att dölja sår. Osäker dock på om det var i den klassen eller ngn annan..IW skrev själv på IG att han inte var framme för skänkeln och att publiken fick hjälpa till.
Någon som vet varför Zick Zack blev utesluten?
Precis. Jag har inget emot att det bryts ut men tappar tråden bokstavligt talat när det bryts ut och tror diskussionen självdogJag brukar missa att fortsätta diskussionen när den bryts ut eftersom att man (jag) inte får notiser om att diskussionen brutits ut och fortsätter. Såvida ingen citerar mig då. Tycker ändå att det är bra att det bryts ut men lätt att missa.
Så tolkar jag det.Tolkningshjälp tack. Visst blir det två klasser med LB1 här? Så om man rider lag och vill göra två starter kan man välja LC1+lag eller LB1+lag? Sån lyx är det aldrig i Uppland så jag blir osäker
https://tdb.ridsport.se/meeting_propositions/39310
Tack!Så tolkar jag det.
Vill du rida terräng finns det ju stilterränger och sugar cup häst så slipper du hoppningen! Vilken tur att du inte slog dig iallafall.Vi gjorde inte vår bästa tävling i helgen om man säger så
Jag var så sjukt nervös och stressad och det blev kaos.
Dressyren var okej och vi var bäst i klassen
Hoppningen red jag jättedåligt, Ärtan var egentligen alldeles för snäll där.
Hon var jättetaggad inför terrängen och gick som tåget på uppvärmningen. Sen tog min ångest över och såklart blev hon spänd och undrade vad det var frågan om.
Hoppade fint men blev väldigt tittig, vid hinder 9 skyggade hon för funktionärerna, såg hindret för sent och stannade, helt rätt av henne. Jag däremot stannade inte utan gled av lite snyggt. Slog mig inte öht och Ärtan stannade snällt kvar bredvid mig, ganska förvånad hon med antar jag
Så bara gå tillbaka och åka hem.
Shit happens men ag kommer ta en paus från allt hoppande ett tag.
Tycker jag inte ens att det är kul när jag vinner utan att det istället bygger en satans massa prestationsångest istället som fuckar upp allt fullständigt för mig så är det bättre att låta bli.
Det var kul förra året när det kändes helt kravlöst och då gick det också bra. Lite för bra eftersom uppenbarligen efter som jag sätter en helt orimlig press på mig själv som också förstärks av min omgivning.
Ingen är elak, tvärtom. Men alla kommentarer om att vi kommer vinna osv gör att jag får ett stress och ångestpåslag som är helt sinnes.
Så nu rider vi ut och dressyrar ett tag framöver istället.
Hon är iaf världens finaste häst
Visa bifogad fil 189366
Vill du rida terräng finns det ju stilterränger och sugar cup häst så slipper du hoppningen! Vilken tur att du inte slog dig iallafall.
Jag har lärt mig att lyssna på den känslan. Därför jag slutat tävlaJa, och Åkerbo tex har pay and cross en vecka eller två inför varje tävling.
Så visst finns det alternativ
Jag kände ju innan att jag inte borde rida och skulle gått på den känslan. Men lätt att vara efterklok.
Vad rider du i nu? Har en jättefin DJ Pinerolo till saluÄrtan (och jag) fick ett par dagars vila efter tävlingen, i tisdags red vi ut och igår dressyr. Hon känns väldigt pigg och fräsch så det är ju positivt!
Var väldigt noga med min position, tygellängd och energin. Hon hade så mycket tryck och övergångarna var härliga!
Har lite funderingar om jag ska byta sadel. Tittar på Amerigo, DJ eller Alto som i teorin borde passa bra iom att hon är överbyggd och kort.
Har haft en DJ hopp till en annan häst tidigare och gillade den väldigt bra.
Vad rider du i nu? Har en jättefin DJ Pinerolo till salu.