Bukefalos 28 år!

Dressyrstövlar av värstingvariant

Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Dom var ju sjukt snygga.. vad är det för modell?
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Om det står 54 i stöveln är det MINUS 6 cm, alltså 48 som är höjden bak/insida. Nu lurar du nästan Cashmir att köpa lårhöga stövlar. ;)

Finns inte en chans att någon som endast är 164 cm kan ha stövlar som är 54 cm på insidan! Mät dina stövlar så ser du...

Jag har 52 i höjd i Petrie, 58 i Königs med 6 cm båge. Då är de exakt lika höga, dvs 52 cm på insidan/baksidan. Jag är ca 177 med långa ben. Så att någon som är 13 cm kortare än mig skall ha 2 cm högre stövlar.... Ja det säger sig ju själv hur det skulle se ut. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jag har 45 cm i knävecken om jag mäter själv, men vet inte riktigt var man ska mäta...

Låter det då rimligt att köpa 48 cm höga stövlar? :angel: Tror jag måste sätta på mig hennes en gång till...

LÄGGER TILL: Är 100 säker att hennes är 8 cm båge.
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jag har 54 cm i mina stövlar (från marken till knäveck minus klacken.) och jag är 168-170 cm lång,
så det kan nog variera. Mina stövlar är nästan för korta nu. :)
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Nej det är lätt att mäta fel, så det bästa är om man har något att utgå från sas. Om du får sitta upp med dem så vore det en bra ide, då märker du om de blir för långa.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Men har inte du Cavallo? De mäter inte på samms sätt nämligen. På de jag haft och provat så har måttet i stöveln varit 3 cm högre än vad stöveln verkligen var! Riktigt lurigt, fattar inte varför inte alla tillverkare kan hålla sig till samma måttsystem.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jo jag har Cavallo, men om jag mäter från golvet till knävecket minus klacken så är dom 54 cm höga. ;)
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Har du provat grandgester själv? Jag tycker de är snygga, men väldigt obekväma och min fot passar de inte alls. Rider i Petrie Anky elegance i vanliga fall. Petrie går att få i minst 6 olika bruna färger, troligtvis fler och man kan välja om man vill ha stövlarna fårskinnsfodrade eller med extra hård utsida eller lack eller bling eller olika färger på tån och resten av foten osv. Beställer du från holland eller tyskland kan du komma ned på runt 5000 kr paret o du letar lite. Mina kostade drygt 3000 kr men då hittade jag de på rea. Men även Sir och Grandgester är mycket billigare i tyskland och holland än vad de är här. :)
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Provade min kompis grandgester, så ja jag har provat! Gillade dom mycket.

Imorgon måttar jag upp.. Lutar åt två par Grandgester, ett par bruna och ett par svarta, lackade. Någon som har en aning om vilken färg detta är i Königs?
Är en bekants stövlar och hon trodde att det var "Whiskey" men var inte 100% säker...

Någon som vet?! Är den färgen jag ska ha..

20120704-161627_4ffdf14bddf2b341c9000cd4.jpg
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

KL

Har redan skrivit i dressyrsnacktråden, men om någon har missat och är intresserad av hur det blev med mina stövlar så är stövelpar 1 här nu:

pa_1_5065ebd9e087c3104b9fb88e.jpg


pa_2_5065ebe7e087c3103772df5b.jpg


konigs_1_50659731e087c3103e81c3c9.jpg
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Åh! Wow! :bow: Och jag gillar ju inte ens lack. :o

Du får vara snäll och visa upp dina bruna när de kommer! Dem är jag nyfiken på, brunstövelfantast som jag är.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Hur 17 har du råd? :O Childeric och två par värstingstövlar :O
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jobbat som ett as kvällar och helger (det är där pengarna sitter) ;)

Sen hjälpte det såklart lite att jag sålde min fina Amerigo CC sadel och det betalade båda stövlarna helt enkelt. Childericen var sparade pengar.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Gosh, så snygga! :love:

Ska önska mig dressyrstövlar till min 25-årsdag nästa år tror jag. :D
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jobbat som ett as kvällar och helger (det är där pengarna sitter) ;)

Sen hjälpte det såklart lite att jag sålde min fina Amerigo CC sadel och det betalade båda stövlarna helt enkelt. Childericen var sparade pengar.

Undrar för att jag också vill ha, framförallt en Childeric. Men får bli nästa år. En hästen ska skickas på proffsträning till våren och det kommer bli dyyyyrt!
 

Liknande trådar

Dressyr Nu behöver jag hjälp! Dags för nya stövlar men vad ska man välja?! Det finns ju en uppsjö av märken, de jag kommer på är (fyll gärna...
Svar
11
· Visningar
3 049
Utrustning Hej! Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Equilina
·
K
Utrustning Jag är på jakt efter ett par ridstövlar i typ 3000-kronorsklassen (jag dör ju inte om jag hittar ett par billigare direkt, hehe). Jag...
Svar
7
· Visningar
3 009
Senast: Rimfaxe
·
H
  • Låst
Dressyr Jag ska köpa ett par stövlar, men vet inte vilka! Jag tycker att många stövlar ser likadana ut på bilderna på nätet:crazy: så det är...
Svar
1
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp