Bukefalos 28 år!

Dressyrstövlar av värstingvariant

Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Får du inbrott i sadelkammaren så är det inte jag :angel:

Men dom bruna du provade innan du köpte (dom på bilden här) var dom verkligen 8cm dressyrbåge?
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Får du inbrott i sadelkammaren så är det inte jag :angel:

Men dom bruna du provade innan du köpte (dom på bilden här) var dom verkligen 8cm dressyrbåge?

:rofl: Nej !!!

Ja dom var precis likadana som mina i måtten, fast hennes färg hette Antik Whiskey (lite svartare runt sömmar osv).

EDIT: Alltså, nej ! Om du menar att dom bruna stövlarna i den här tråden jag la upp bild på tidigare så är det inte min kompis Grandgester! Det där är bara ett par stövlar jag använde för att få rätt färg!
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

KL

Tack alla!!! Dessvärre har jag inte ens kunnat rida i dom ännu, fy fan rent ut sagt... Den där centimetern extra jag la till på bredden på mina svarta skulle jag definitivt ha lagt på dessa med, men nu är det som det är :angel: Får helt enkelt knalla runt lite i dom, dag för dag...
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Så fina!! Riktigt snygg färg. :)

Hoppas du lyckas töja ut dem lite.

Men akta dragkedjan, den har en tendens att ge upp väldigt snabbt när stövlarna är för trånga....
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Dom där ser ju jättegrova ut runt fotleden, vad fult. :crazy: Med dragkedja och allt.
Finns det en modell som är nättare så hade jag valt den,
Bara nyfiken fråga. Varför är det fult när stöveln är grov i fotleden?

Hade nån sagt att en nättare och mjuk fotled ger närmare känsla för hästen så hade jag köpt det argumentet klart mycket bättre. :)
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Sjukt snygga stövlar!

Gå till skomakaren, han kanske kan hjälpa dig töja? Se till att hitta en bra bara ;)

Verkligen snygga, dreglar efter dom bruna.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Men åhh så snygga dom bruna är! Skapar verkligen ha begär! :D
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Tycker någon av er att det rentav skulle vara svårare/sämre att rida med en mjuk stövel? Jag letar stövlar i samma bruna färg men hittar bara dressyrstövlar och oavsett om jag rider dressyr el hoppar så fixar jag inte att rida i hårda. Jag begriper inte hur ni klarar det, för mig känns det som att jag rider med trä proteser... Men sjukt snygga är de!!
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jag rider ju mkt i mina hoppstövlar oxå så nää det är en vansesak, dessutom är ju stövlarna mjuka på insidan så känslan blir inte så mkt annorlunda. Det är en helt annan stadga dock i dressyrstövlarna som gör att benen faller ner mer längs hästens sidor tycker jag.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

För att man inte vill att stövlarna ska efterlikna dessa i fotleden
148912976_1.jpg

(Graningestövlar om bilden inte syns ;))
Det är mest estetiskt men även klumpigare/blir fler djupa veck i lädret vid fotleden om de är för vida där.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

KL

Idag red jag.. och överlevde! Jag och kompisen jämför våra stövlar.. Löjligt nöjda båda två. Samma modell men olika färg (även om det knappt syns på den här bilden). Hennes är pytteliite rödare än mina som är mer åt det orangefärgade hållet.

bild2_33_50865cfbe087c308617eadc0.jpg
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

För att man inte vill att stövlarna ska efterlikna dessa i fotleden
148912976_1.jpg

(Graningestövlar om bilden inte syns ;))
Det är mest estetiskt men även klumpigare/blir fler djupa veck i lädret vid fotleden om de är för vida där.


Hahahaha vill man någonsin att några stövlar ska efterlikna dom någonstans??

:rofl:
 

Liknande trådar

Dressyr Nu behöver jag hjälp! Dags för nya stövlar men vad ska man välja?! Det finns ju en uppsjö av märken, de jag kommer på är (fyll gärna...
Svar
11
· Visningar
3 033
Utrustning Hej! Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Equilina
·
K
Utrustning Jag är på jakt efter ett par ridstövlar i typ 3000-kronorsklassen (jag dör ju inte om jag hittar ett par billigare direkt, hehe). Jag...
Svar
7
· Visningar
3 002
Senast: Rimfaxe
·
H
  • Låst
Dressyr Jag ska köpa ett par stövlar, men vet inte vilka! Jag tycker att många stövlar ser likadana ut på bilderna på nätet:crazy: så det är...
Svar
1
· Visningar
1 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp