Bukefalos 28 år!

Dressyrstövlar av värstingvariant

Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Ursnygga stövlar, är också nyfiken på de bruna.

Suck på denna pengafråga hela tiden!
(Tycker synd om dig då du får den hela tiden på bloggen din och nu här också. Att en del bara måste..)
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Jag vågar inte ens tänka tanken på att byta åsikt. :D Min tränare och stallägare (pappa och son) är tyskar och sitter fast i den gamla skolan. Deras tävlingsstövlar har inte ens en speciellt hög båge och blingade pannband fnyser de åt. De är så old school att de inte ens flätar pannluggen! :eek: Tänk dig att försöka vänja dem vid lackade stövlar när de mobbar mig varenda gång jag rider med ett schabrak som inte är vitt. :rofl:
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Ja jag undrar vad folk väntar sig för svar??? Antingen sparar man väl eller har fet lön, alternativt någon som betalar. Hoppas folk lite på det sistnämnda så de ska kunna gnälla?
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen sägs det men jag undrar om inte Internet avundsjukan/mobbingen bör komma väldigt tätt bakom (med tanken på hur mycket påhopp osv det är i bloggar och även här). Jag tror precis som dig att många hoppas på det sista för att kunna gnälla lite, kanske pga att de är avundsjuka och har dålig ekonomi eller bara ser prislappen istället för kvalité per år.. för ju längre du kan ha saker och ting ju mindre kostar dem, egentligen.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Ursnygga stövlar, är också nyfiken på de bruna.

Suck på denna pengafråga hela tiden!
(Tycker synd om dig då du får den hela tiden på bloggen din och nu här också. Att en del bara måste..)

Fast jag menade inget med min fråga, jag var bara nyfiken och lite lätt drömmande. Jag unnar C alla lyxiga stövlar i världen och bra sadel, hon är skitduktig och en av dem jag följer både på bloggen och snokar lite extra efter här på Buke. Sen vill jag också ha, men det betyder ju inte att jag inte unnar henne det.
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

KL....

Dom är här, det andra paret.... :love:

Dom ser lite korta ut haha!! Men jag är ju bara 164 cm lång så dom går halvvägs upp till låret på mig (jaja lite överdrivet, men ni fattar:D).

bruna_1_5081543cddf2b374470002eb.jpg


bruna_2_508154539606ee031142f47b.jpg


bruna_3_50815466ddf2b3744a000306.jpg
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Men gud.. Grrrr

voffo gör di på detta viset, va?? Voffo, voffo!!

Skapar ha begär :love::love:
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

Kan någon berätta för en novis varför man skall ha hårda stövlar? Nu är jag en allround ryttare men jag har alltid mjuka hoppstövlar även om jag tränar startar dressyr. Man får ju sån kramp i benen av hårda stövlar och jag upplever det som att jag inte kommer nära hästen och att jag inte känner vad jag gör med skänkeln. Tycker dressyrstövlar är ÖVERSNYGGA men kan själv inte rida i dem.. Varför vill ni ha hårda?
 
Sv: Dressyrstövlar av värstingvariant

De ger mycket bättre stöd, är snyggare och håller sig snygga längre! Mina königs, och antagligen dessa i tråden också är mjukare på insidan och hårdare på utsidan, just för ridkänslan. Sen är det nog en vanesak. Från början är de ju väldigt hårda och första ridpassen känner man knappt vad man gör med skänkeln men när dom blir inridna är det inga problem. Sen är vi ju olika, vissa gillar hårdare och andra mjukare stövlar.
 

Liknande trådar

Dressyr Nu behöver jag hjälp! Dags för nya stövlar men vad ska man välja?! Det finns ju en uppsjö av märken, de jag kommer på är (fyll gärna...
Svar
11
· Visningar
3 033
Utrustning Hej! Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Equilina
·
K
Utrustning Jag är på jakt efter ett par ridstövlar i typ 3000-kronorsklassen (jag dör ju inte om jag hittar ett par billigare direkt, hehe). Jag...
Svar
7
· Visningar
3 002
Senast: Rimfaxe
·
H
  • Låst
Dressyr Jag ska köpa ett par stövlar, men vet inte vilka! Jag tycker att många stövlar ser likadana ut på bilderna på nätet:crazy: så det är...
Svar
1
· Visningar
1 044

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp