Bukefalos 28 år!

Dricka gammal påskmust?

PetiteFrancaise

Trådstartare
Jag hittade en flaska påskmust längst in i kylen som gick ut den 24 juni 2019. Är den ok att dricka ändå? Det är en plastflaska om det nu har ngn betydelse.
 
Apropå gammal mat/dryck, jag öppnade en hink turkisk yoghurt på nyårsafton med bäst före-datum 20/1. Den åt jag av idag och den smakade fortfarande bra, och exakt likadant som den 31/12. Jag visste inte att yoghurt höll så länge :idea:.
 
Jag testade utgångna påskmust som hittades i min mammas lägenhet efter hennes bortgång. De smakade inget bra...
Men prova!
 
Har också testat gammal must, trodde inte att utgångsdatumet skulle ha någon betydelse men den smakade inte så bra ^^
 
Det är för att mjölk inte kan bli sur idag. De bakterierna tas bort, så när mjölken är dålig numera så är den helt enkelt rutten, inte sur.

Den var kanske rutten i och för sig då hos mormor och morfar.

Jag tycker att gammal grädde smakar surt men det kanske bara är för att jag fått höra att gamla mjölkprodukter blir sura 🤔.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 861
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 827
Senast: startpompe
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
405
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 564
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp