Driv och sammanhang utan lönearbete? (utbruten från Dejtingtråden 33)

Fast det är väl ändå ganska rimligt att man jämför med de personer man känner/har i sin omgivning om man tänker sig situationen som den var från början - det vill säga att dejta en person som inte yrkesarbetar? Jag kan ju inte gärna göra om mitt umgänge (allt från familj, släktingar, kollegor, gamla klasskamrater, grannar, allt) för att du säger att det finns personer som visst klarar sig utan att yrkesarbeta? Jag kan ju inte ljuga och säga att det så klart finns såna personer i min omgivning? Jag tänker inte låtsas att jag känner personer som inte behöver yrkesarbeta för att göra dig eller någon annan nöjd i den här diskussionen, jag står för att jag inte känner någon person som har det så (eller, en då men hen jobbar ju faktiskt så det spelar kanske ingen roll) och det var det jag utgick från när jag författade mitt inlägg.

Du känner uppenbart såna personer, men jag gör inte det. Kan du släppa det?
Det där är verkligen inte alls vad jag menar, förstår seriöst inte hur du kan få det till det. Så ja, det är nog bäst att släppa
 
Och för mig går, förutom det som du nämner och som jag håller med om, faktiskt bland annat personer som inte arbetar och pälsdjursallergiker bort.
Jag skulle aldrig hamna på kollisionskurs med någon för att de är allergiker eller inte jobbar. Ja, jag väljer bort allergiker och de med ungar, men hamna på kollisionskurs känns väl magstarkt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är blandat stolpar från dagens föreläsning och "påståenden" från diskussionsfrågorna som handlar om intressen och självkännedom...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: IngelaH
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 934
Senast: Whoever
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 206
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 600
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp