Blir någon av er störda på er fritid av att ha jobbet hemma?
För mig är det en stor nackdel med hemma jobb, jag kan lätt tänka på jobb och lösa problem när jag INTE JOBBAR = min fritid störs…
I teorin låter det bra för mig med möjligheten att gå en promenad eller mocka på lunchen, men i verkligheten är risken större att jag hela tiden är tillgänglig på telefon/Teams/i tanken och jobbar även när jag har rast/paus/slutat arbetsdagen.
Nej inte alls. Jag har alltid haft lätt för att koppla bort jobbet oavsett om jag jobbat hemifrån eller på kontor. När arbetsdagen är slu stänger jag av dator och telefon och lägger i en väska. Har jag lunch när jag jobbar hemma lämnar jag skrivbordet och äter vid matbordet och tar sedan en promenad. Har aldrig med telefonen på lunchen utan den får ligga på skrivbordet. Ringer någon på lunchen svarar jag inte utan ringer upp när jag börjat igen efter lunch.
Jag har alltid varit bra på att koppla bort jobb eller plugg helt på fritiden. Jag har också full disciplin när jag arbetar eller pluggar och ägnar mig enbart åt det.