Drotting Elizabeth II (utbruten från Vad gör vi CLXI)

Kan för övrigt meddela att första avsnittet av The Crown var makalöst bra och att jag kommer att se minst två till före läggdags! Vet inte varför det tagit mig så lång tid att komma igång med den, jag har bara inte känt mig så intresserad av den innan i min roll som icke-rojalist, trots att massor av andra icke-rojalister i min närhet rekommenderat den med värme. Men men, bättre sent än aldrig och det blir ju naturligtvis ännu mer speciellt att se den efter en sådan här händelse!
 
Kan bara sålla mig till dem som först och främst respekterar Elizabeth som häst- och hundtjej. Jag ser henne som en av oss, en riktig nörd som hade kunnat skriva i våra mest nischade trådar här på forumet. Jag vill tro att hon kände sig mest hemma precis där jag känner mig mest hemma – ute i naturen med häst och hund. Resten gör man för att man måste, typ.
 
Kan för övrigt meddela att första avsnittet av The Crown var makalöst bra och att jag kommer att se minst två till före läggdags! Vet inte varför det tagit mig så lång tid att komma igång med den, jag har bara inte känt mig så intresserad av den innan i min roll som icke-rojalist, trots att massor av andra icke-rojalister i min närhet rekommenderat den med värme. Men men, bättre sent än aldrig och det blir ju naturligtvis ännu mer speciellt att se den efter en sådan här händelse!
Åh vad roligt! Jag tycker den serien är fantastisk på att nyansera, från så många olika håll.
 
Eller hur!
Jag sparade det faktiskt för det var så fint.

Visa bifogad fil 99726

Varje gang jag ser denna bilden sa tanker jag pa de stackars hastskottarna som tvattat och ryktat och borstat och blankt.

Likval varje gang jag sag bilder pa henne nar hon red sa tankte jag att det nagonstans star en nervos hastskotare/tranare som ber for att ponnyn inte satter en fot fel medans drottningen sitter pa!
 
Screenshot 2022-09-08 at 21.49.55.png

Påminner dessutom om min mormor.
 
Alltså HM måste ju dött knall fall? Visst hon hade ju uppnått en viss ålder men hon skakade ju hand med nya premiärministern i förrgår?! Jag har ändå sett en hel del personer dö av ålderdom och såhär snabbt blir man inte döende ala ligger i en säng och rosslar sina sista andetag. Tänker att Bettan måste fått en hjärtattack/stroke eller liknande? Gissningsvis var hon redan borta när släkten åkte dit. Iofs mkt skönt att hon slapp dö den "långsamma utdragna döden" :heart
Visst kan det vara så, men min mormor fick lunginflammation på en fredag och gick bort på söndagen, 97 år gammal. Så nog kan det gå fort i den åldern.
 
Varje gang jag ser denna bilden sa tanker jag pa de stackars hastskottarna som tvattat och ryktat och borstat och blankt.

Likval varje gang jag sag bilder pa henne nar hon red sa tankte jag att det nagonstans star en nervos hastskotare/tranare som ber for att ponnyn inte satter en fot fel medans drottningen sitter pa!
Men varför är det synd om hästskötarna och tränarna? Har du hört något om att hon inte varit okej mot dem?
 
Nej nej, inte alls sa - tanker mer att det ar stressigt om ponnyn du tranat kastar av drottningen :p
Ja, jo, åtminstone när hon blivit lite skör:nailbiting: Men jag tänker att hon nog varit medveten om riskerna och inte skulle skylla på andra direkt. Inte för att jag har någon mer insikt än att jag sett videor på hur hon själv är med hästar.

Reagerade väl lite på det där om stackars skötarna också för att jag själv älskar att rykta, tänker att de som jobbar med det inte får klaga, de har ju bästa jobbet:D
 
Ja, jo, åtminstone när hon blivit lite skör:nailbiting: Men jag tänker att hon nog varit medveten om riskerna och inte skulle skylla på andra direkt. Inte för att jag har någon mer insikt än att jag sett videor på hur hon själv är med hästar.

Reagerade väl lite på det där om stackars skötarna också för att jag själv älskar att rykta, tänker att de som jobbar med det inte får klaga, de har ju bästa jobbet:D
När jag kollade på the Royal Jubilee/Windsor Horse Show sa kommentatorn att hon valt fellponnyerna de senare åren för att det inte är lika långt till marken om man ramlar av dem 😅
 
Ja, jo, åtminstone när hon blivit lite skör:nailbiting: Men jag tänker att hon nog varit medveten om riskerna och inte skulle skylla på andra direkt. Inte för att jag har någon mer insikt än att jag sett videor på hur hon själv är med hästar.

Reagerade väl lite på det där om stackars skötarna också för att jag själv älskar att rykta, tänker att de som jobbar med det inte får klaga, de har ju bästa jobbet:D
Nej, drottningen hade nog inte skyllt pa nagon, men kan ju anda vara lite jobbigt att vara delansvarig i att satta drottningen pa sjukhus. :p

Gallande hastskotarnas jobb - de klagade sakert inte, bara jag som tycker att det vorde varldens mardrom att fa en skimmel med mycket man och svans att glansa. Jag tycker om morka fullblod :p
 
Sorgligt för familjen, men det är väl dags när man nästan är hundra bast? :heart Hon var ju tveklöst en rätt fantastisk individ och en stor del av Englands "identitet" (om ett land kan ha en sådan?), men jag hade nästan hoppats att de liksom kunde avveckla kungahuset nu när hon är borta. Det kunde vara punkten.

Förutom att jag tycker att det är orimligt att avveckla monarkier så tycker jag att det blir lite osmakligt i just denna tråd.
Diskuterar dock gärna ämnet i en annan tråd :heart
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Storbritanniens drottning Elizabeth II dog den 8 september hyllades hon på olika sätt över hela världen. Nu har en flygplats i...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Gunnar
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
763
Senast: Sel
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
1 355
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp