Bukefalos 28 år!

Du vet att du är hästmänniska när...

När man planerar en resa utomlands och ens första tanke ä: klarar sig Gasellen utan mig i en vecka...

Eller när man tänker att hur ska JAG klara vara utan tre mjuka mular i en vecka. :( (sambon får åka med sina vänner istället :p )

När man blir irriterad över tiden som är satt vid tex. ett födelsedagsfirande och tänker att det var väl en idiotisk tid då den inte stämde överens med utfodringstiderna :meh:
 
När man smackar på människor som går långsamt och ibland utbryter kadrilj moment! i tid och otid när folk på stan eller framför allt i tunnelbanan utför perfekta, omedvetna och totalimproviserade kadriljmönster:D
 
Eller när man tänker att hur ska JAG klara vara utan tre mjuka mular i en vecka. :( (sambon får åka med sina vänner istället :p )

När man blir irriterad över tiden som är satt vid tex. ett födelsedagsfirande och tänker att det var väl en idiotisk tid då den inte stämde överens med utfodringstiderna :meh:
Folk rättar sig efter oss gällande födelsedagsfirande och hästarnas utfodring:angel:
 
När man ligger på BB med alldeles för högt blodtryck och börjar stortjuta när läkaren inte vill skriva ut en. Inte för att jag ville hem med bebis som sköterskan trodde, nä, jag hulkade fram att jag längtade till stallet! :D

När man åker till stallet med nyföding dagen efter man blivit fri från BB, bara för att visa upp bebis för hästen :heart
 
När man nyopererad och nyvaken nästan hoppar upp ur sängen, går och kissar och säger till sköterskan att nu funkar allt (krav från dom) så nu kan man åka hem till hästen för den överlever ju inte annars :angel:

Eller när man blivit sparkad i huvudet av en häst och sitter på akuten och efter dom konstaterat att det "bara" var en rejäl hjärnskakning förkunnar att man inte kan stanna över natten för observation för nån (dvs jag för ingen annan kan ju göra som jag :angel:) måste se till att hästen får vad den behöver och nattas inför natten.....
 
Du drar knäskålen ur led och haltar ändå ner till stallet med hjälp av en krycka för att ge hästarna kvällsmat. Med en suck tittar du på det svullna knät och bestämmer dig för att den bästa lösningen på problemet är att gå in i sadelkammaren och hämta en backontrackpad och en fleecelinda att linda knät med.
 
När man går med på att jobba den första helgen när man egentligen går på två veckors semester eftersom det är bra med övertidspengar så man kan köpa oplanerade hästsaker. Dock med reservationen att man kommer kolla på mobilen en gång i kvarten för att kolla på länken till övervakningskameran och om hästen visar några tecken på att fölning är på g så släpper man allt eller eventuellt inte dyker upp på jobbet alls....
 
När det tar minst 15 min att borsta ut håret varannan månad som dessutom inte är klippt på närmare 3 år.
När man får göra rent avloppsbrunnen när man tvättat.
Hundarna + bilen luktar konstant häst.
Bilen var en kombi från början men rymmer för tillfället endast en person + hundarna.
 
När man efter en utekväll ( hemgång 3-4 på morgonen ) ställer klockan på 6.00 så man kan släppa ut hästarna och mocka medans man fortfarande är full så man slipper göra det när man är bakis :P

När man tvättar/vaxar transporten oftare än bilen :P
 
När man står och tittar på gräsmattan i sin trädgård och funderar på sockerhalten.

När man väljer mobil utifrån om den tål att ramla ur fickan och ner på ett betonggolv.

När man automatiskt lägger mer tyngd i sätet och funderar på om bakhjulen trampar under sig inför inbromsning i bilen.

När man inför köpet av ny soffa funderar på om en skimmel verkligen skulle funka till tapeten i vardagsrummet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 451
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 189
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 399
Senast: turbofling
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 103
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp