Dum fråga..

Humelibumlan

Trådstartare
Varför gör han så?
Jag har 2 hanar en på 7år och den andra är 3.. Nu är det så att den yngre, luktar på den äldres kön och sen klapprar han tänder..?! :confused: Typ som när vi fryser...

Kan nån tala om varför? :bow:
 
jag vet inte men samma händer ju när dom luktar på nån som kissat(oftast tikar) dom "slemmar" på nåt sätt och jag tror att det är som när hingstarna flemar...alltså dom vill "smaka av" och behålla doften :crazy: :D
 
Japp precis. Sådär gör två av mina väldigt ofta, vid nästan varje promenad hittar den ena nåt intressant att slicka på. Sedan skjöljer han runt det i munnen sådär för att smaka lite extra på det. Speciellt efter att han slickat flickor i pinkisen :D
 
Men han "slemmar" inte.. ha klapprar tänder och ser hemskt skuldmedveten ut :)
Sen är han ju väldigt underlägsen den äldre.. :confused:
 
dette är helt naturligt,har haft han hundar i hela livet och alla har gjordt presis så der,det har med lukt att göra och direkt sagt kåthet att göra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 438
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 737
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp