Sv: Dumma frågor del 2!
Det tror jag inte, eller, jag har dragit av för resor men aldrig sparat kvitton. Det räcker väl att kunna påvisa var du jobbat, var du är skriven, och att du inte kunnat resa kollektivt däremellan?
*kl*
En halvdum fråga som jag iofs sökt lite på CSN för också, men tänkte att någon aknske har erferenhet om:
Om jag "pluggat upp" alla mina CSN-år (6 st) men fortfarande studerar (2 år till), och alltså ska studera utan studiemedel,
vad är oddsen för att slippa betala av på lånet under dessa två år?
Jag tror, efter vad jag sett på hemsidan, att jag ska beställa en blankett (gjort) och ansöka om nedsatt återbetalning, men frågan är om jag kan slippa helt under dessa två år, eller bara får gå ner till ett basbelopp?
Puckojag har tänkt att de skulle "se" att jag pluggar (inser nu att det är ganska korkat tänkt, hur skulle de se det om jag inte söker csn?) och inte skicka inbetalningskort, eller att jag åtminstone skulle få det där halvåret på mig innan de börjar vilja ha pengar. Insåg nu, när jag sökte runt på deras hemsida, att man bara får det där halvåret en gång, och jag har redan slutat plugga en gång, och sen börjat plugga med studiemedel igen.
Lagom kul att komma hem och hitta en betalningspåminnelse med fet påminnelseavgift i brevlådan, men å andra sidan får jag skylla mig själv som inte tagit tag i att kolla upp det