Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade på det men det känns verkligen inte akut. Den har bara lossnat lite i ett hörn så att den är vass mot tungan, inte mer än så..

Tyckte också det var jättekonstigt, blev väldigt chockad när inget ställe ville hjälpa mig..

Okej, jag kontaktade tandakuten men de sa att det kommit nya riktlinjer som gör att de inte hanterar sånna ärenden. Nu väntar jag på att ett sista ställe ska ringa upp mig så får vi se om de kan hjälpa..
 
Jag funderade på det men det känns verkligen inte akut. Den har bara lossnat lite i ett hörn så att den är vass mot tungan, inte mer än så..

Tyckte också det var jättekonstigt, blev väldigt chockad när inget ställe ville hjälpa mig..
Här tar de inte emot enstaka ärenden från strökunder. Bara kunder som skriver in sig som listade patienter, eller vad det kan kallas. Brist på tillgängliga tider så därför prioriteras att ge dem till "egna" kunderna.
Däremot var det inga problem att få anmäla sig som en listad patient. Bara att det krävdes en grundundersökning vid första besöket. Sen gjorde de min "halvakuta" sak som direkt fortsättning på det.
 
Här tar de inte emot enstaka ärenden från strökunder. Bara kunder som skriver in sig som listade patienter, eller vad det kan kallas. Brist på tillgängliga tider så därför prioriteras att ge dem till "egna" kunderna.
Däremot var det inga problem att få anmäla sig som en listad patient. Bara att det krävdes en grundundersökning vid första besöket. Sen gjorde de min "halvakuta" sak som direkt fortsättning på det.

Jag ringde stället jag är listad på men de sa att de inte kunde ta emot mig och sa åt mig att "ringa runt".

Tillslut gick det bra iallafall. Efter att ha ringt runt halva dagen så hamnade jag tillslut på ett ställe som kan hjälpa. Jag berättade som det var att jag blivit runtskickad och att jag från ett ställe fick informationen att det finns nya riktlinjer som gör att vanliga tandvården inte får åtgärda sånt här. Den jag pratade med blev helt chockad och sa att hon aldrig hört talas om något sånt och att man absolut ska kunna gå via sin vanliga tandläkare. Men hon kunde ordna mig en tid om ett par veckor iallafall :love:
 
Jag funderade på det men det känns verkligen inte akut. Den har bara lossnat lite i ett hörn så att den är vass mot tungan, inte mer än så..

Tyckte också det var jättekonstigt, blev väldigt chockad när inget ställe ville hjälpa mig..
Kanske inte akut akut men jag fick erfara att har tråden låsnat för mkt så sätter tandläkaren inte tillbaka tråden då den då inte anses göra nytta typ. Så rekommenderar att du försöker få tråden fixad snart.
 
Om man förvarar sina vinterdäck på annan adress än hemmet och de blir stulna (låst garagebyggnad) är det omöjligt att få ut något på hemförsäkringen? :(
 
I mitt förra arbete vistades jag ibland väldigt nära ett vindkraftverk.. Vilket resulterade i att min hjärna spökade iväg.:angel:
Kan själva "propellern" lossna? Och vad skulle hända då, var skulle den landa osv? :D
 
När folk skriver "underbart" på facebook så blir texten blå. Är det så för alla eller bara mig? Och varför?

(folk skriver det väldigt ofta 🙄 )
 
Jag vet en som talar sju språk. Vilket är imponerande. Men hur många språk kan en vuxen människa lära sig egentligen? Finns det någon gräns? Och hur många språk är det vanligaste att man talar i världen respektive i Sverige?
 
Varför har affärerna alltid frukt och grönt i början av affären när man kommer in och ska handla?
Man kommer in och ska ha lite mjölk och bröd, kanske konserver, kött och så grönsaker. Vem vill ha tomaterna underst i kassen? För de är ju det första som hamnar däri och mjölken relativt sent, skulle ju vilja ha den först!

Affär efter affär ändrar ju, om de inte redan har gjort det, varför, vad är poängen med grönsaksmos?
 
Kylen? Tanken har aldrig slagit mig. Mina Baileys står öppnade runt ett år i rumstemperatur utan problem.
Ett år? Hur kan man ha Baileys i ett år ens? 👼 Mina har en förmåga att ta slut tidigare än så, måste vara något fel på dem!:o

kl

Varför kan man inte göra Baileys utan alkohol som är lika god? Jag gillar inte att bli påverkad, inte ens att känna den där "varma" känslan krypa i kroppen innan hjärnan knappt hunnit fundera på att kroppen druckit något alkoholhaltigt! Men Baileys är GOTT!

Hur lite alkohol krävs för att man ska känna sig lite snurrig och inte tänka klart? Det är ju olika för olika personer, men finns det inget generellt tänk, att en viss mängd funkar utan att folk känner av det och mer än det kan vissa känna av?
 
Jag har för mig, men säker är jag ej, att när ögon blir för torra så "fastnar" inte tårväskan på ögat utan typ glider av. Ögondroppar ska innehålla ngt ämne som bla motverkar detta. Läste detta i någon tidning på ett flyg så kan inte säga hur väl det stämmer.
Tack! :)

Med andra ord borde jag alltså ta mig i kragen och köpa nya droppar (och därmed droppa tre olika sorters droppar varje dag..... mög på ren skånska!) och hoppas på att det snabbt försvinner igen istället för att tänka att ögonen kanske borde lära sig behålla sina tårar istället för att "gråta" stup i kvarten!
 
Varför har affärerna alltid frukt och grönt i början av affären när man kommer in och ska handla?
Man kommer in och ska ha lite mjölk och bröd, kanske konserver, kött och så grönsaker. Vem vill ha tomaterna underst i kassen? För de är ju det första som hamnar däri och mjölken relativt sent, skulle ju vilja ha den först!

Affär efter affär ändrar ju, om de inte redan har gjort det, varför, vad är poängen med grönsaksmos?

För att man genom forskning vet att har man grönsaker i början (i stället för slutet) av affären så handlar folk mer. De känner sig nyttiga, och alla de glada färgerna gör att affären ser inbjudande ut.

(Och för att 90% av människor är högerhänta så är affärerna byggda i vänstervarv. Högerhänta vrider sig åt höger mer, och det ger mer 'exposure' åt varor på höger sida. Är affären då i vänstervarv så får det plats fler varor på yttersidan (alltså höger) är innersidan)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp