Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle lita mest på vårdens, då de troligen kalibreras med jämna mellanrum för att visa rätt, samt att de förmodligen har någon slags kvalitetsstämpel från början.
Jo absolut litar jag mer på vårdens utrustning. Jag funderar mest hur det kan skilja så himla mycket. Visst att det diffar en halv grad hit eller dit... Men det är så märkligt att jag i friskt tillstånd aldrig har uppmätt mer än drygt 36 grader hemma. Oavsett termometer..
 
Jo absolut litar jag mer på vårdens utrustning. Jag funderar mest hur det kan skilja så himla mycket. Visst att det diffar en halv grad hit eller dit... Men det är så märkligt att jag i friskt tillstånd aldrig har uppmätt mer än drygt 36 grader hemma. Oavsett termometer..
Det ska inte diffa nånting av betydelse för då finns ingen mening med en termometer 🙊
Egentligen.
I kök är det också viktigt, där ska man testa dom regelbundet i is och kokande vatten. 0,2 graders diff är ok. Inget mer. Där den oanvändbar.


Min sambo och en av sönerna är 'lågtempare' dvs har runt 36grader som normaltemperatur. Har hört att det inte 'kan' vara så, men det är ju ett faktum.Hamnar de på 37,5 är de dåliga på riktigt.

På oss andra visar temperaturerna på ett normalspann så det är inte fel på någon av termometrarn


Systersonen visade sjunkande (!) temperatur en gång på neråt 36-35 grader där vc inte tog det på allvar utan 'det är nog fel på termometern'.
Det var det inte utan när de ringde barnkliniken istället var det ilfart in.
Dvs man måste kunna lita på termometern.
 
Vad hette den där tråden där man kunde skriva vad man retar sig på?!

Är sur och måste få ut det, men här får man inte va sur, för då blir de dumma frågorna så oroliga och förskräckta att de ramlar ner i ett hål och slår ihjäl sig. Eller går upp i rök eller nåt.
:wtf:
Vad hette tråden, sa jag?!
 
Jag bara undrar lixom, Varför alltihop?

Har varit ute och handlat massa jox till nån eländig familjesammankomst på fredag. Började på Dollarstore för att köpa oasis, fanns icke men köpte ljus å nå pynt å småprylar och gick förbi nån avdelning med nötter så jag högg en påse i förbifarten. Sen till Lidl för att köpa snittblommor och oasis. Handlade tre buntar snittblommor, massa, massa mat, bla grönsaker, frukt, dricka och frysgrejs.
Ingen oasis här heller. De kommer å säger att det är stängt. Pinamt. Sist i butiken. Betalar. Tar papper och slår in alla blommor försiktigt. Jättestängt. Personalen ser på mig och mitt projekt. Får en hink med lite vatten att ställa blommorna i. För långa och tippar omkull hinken. Får låna kniv för att korta av dem. Rafsar ihop maten i en kasse. Jätte, jättestängt. Jättepinsamt. Jäktar mot utgången. Papperskassen går sönder. Ut rullar clementiner och drickaflaskor å käk. Får två nya kassar och plockar ihop allt. Nästan dax att öppna butiken igen. Vansinnigt pinsamt. Tillbaka till bilen. Hungrig. Öppnade påsen med nötter. Gott! Köra till Coop. In en veva, tror ni det fanns nån oasis? Nä, men långkalsonger till snubbarna i huset, å annan himla mat, bröd, smör, pålägg, burkar med sånt där plock. Plus mer blommor till arrangemangen. Bilen, mer nötter. Köra till Ica, försöker komma ihåg vad jag skulle ha. Glass, novalucol. Betalar, går ut. Inser att jag glömt hälften jag skulle ha. In igen, fick lämna grejerna jag handlat i kassan. In å hämta snax, fryslådor till lunch för ett par dar, å tackålov oasis! Vimsar runt, hämtar mer käk. Tillbaka till kassan. Ursäktade mig, betalade och sa att jag var trött och hade plockat på mig massa random grejer. "Mmm, flinar kassamännischan, sett hur du gått fram å tebax i butiken, stannat, funderat, gått mot kassan, vänt, gått en sväng till, siktat på kassan och tänkt att nu kommer hon nog, men då har du tvärnitat och försvunnit bland hyllorna igen!"
Jäklar, va skämmigt!
Pyser iväg, (men kunde inte låta bli att
stanna till i förbutiken och berätta för killen i den kassan hur mycket jag vann på travet han hjälpte mig med. Han var heeelt begeistrad!) Vakterna väntar vid dörrarna på att jag ska gå så de kan låsa efter mig. Iväg å hämta upp grejer till det där släkteriet hos väldigt sömnig tant. Bilen. Trött, hungrig, nötter. Hemåt, äntligen. Svänger in på uppfarten. Famlar efter nötpåsen på sätet brevid och ska ta en sista näve. Tar upp påsen uppåner, alla nötter rasar ut i knät. Sitter kvar i bilen å försöker få upp alla nötter. Käket tinar, blommorna är ihoptryckta, påsar fulla bilen. Trött. Vill gå in, men ger mig inte. Inga nötter ska komma undan. Inget ska gå till spillo! Så nu sitter jag här, hundra minuter senare. Katten har hoppat upp på motorhuven, satt sig och stirrar på mig. Inte ett dugg hungrig, mår illa. Tuggar fortfarande, hela gapet fullt av nötter. Känner mig som en gigantisk hamster med sprickfärdiga kindpåsar och rabies. Jättetörstig. Ont i magen. Släpper in katten i bilen. Tänker på alla påsar jag måste bära in. Spyfärdig. Astrött. Katten vässar klorna på sätet. Packar ur bilen. Inser att lyxglassen måste vara halvsmält.
Men va #*€/[]£ ! Stönar! Suckar...
Inget får gå till spillo!
Blööörp.
:wtf:

Undrar igen, varför lixom?
 
Jag bara undrar lixom, Varför alltihop?

Har varit ute och handlat massa jox till nån eländig familjesammankomst på fredag. Började på Dollarstore för att köpa oasis, fanns icke men köpte ljus å nå pynt å småprylar och gick förbi nån avdelning med nötter så jag högg en påse i förbifarten. Sen till Lidl för att köpa snittblommor och oasis. Handlade tre buntar snittblommor, massa, massa mat, bla grönsaker, frukt, dricka och frysgrejs.
Ingen oasis här heller. De kommer å säger att det är stängt. Pinamt. Sist i butiken. Betalar. Tar papper och slår in alla blommor försiktigt. Jättestängt. Personalen ser på mig och mitt projekt. Får en hink med lite vatten att ställa blommorna i. För långa och tippar omkull hinken. Får låna kniv för att korta av dem. Rafsar ihop maten i en kasse. Jätte, jättestängt. Jättepinsamt. Jäktar mot utgången. Papperskassen går sönder. Ut rullar clementiner och drickaflaskor å käk. Får två nya kassar och plockar ihop allt. Nästan dax att öppna butiken igen. Vansinnigt pinsamt. Tillbaka till bilen. Hungrig. Öppnade påsen med nötter. Gott! Köra till Coop. In en veva, tror ni det fanns nån oasis? Nä, men långkalsonger till snubbarna i huset, å annan himla mat, bröd, smör, pålägg, burkar med sånt där plock. Plus mer blommor till arrangemangen. Bilen, mer nötter. Köra till Ica, försöker komma ihåg vad jag skulle ha. Glass, novalucol. Betalar, går ut. Inser att jag glömt hälften jag skulle ha. In igen, fick lämna grejerna jag handlat i kassan. In å hämta snax, fryslådor till lunch för ett par dar, å tackålov oasis! Vimsar runt, hämtar mer käk. Tillbaka till kassan. Ursäktade mig, betalade och sa att jag var trött och hade plockat på mig massa random grejer. "Mmm, flinar kassamännischan, sett hur du gått fram å tebax i butiken, stannat, funderat, gått mot kassan, vänt, gått en sväng till, siktat på kassan och tänkt att nu kommer hon nog, men då har du tvärnitat och försvunnit bland hyllorna igen!"
Jäklar, va skämmigt!
Pyser iväg, (men kunde inte låta bli att
stanna till i förbutiken och berätta för killen i den kassan hur mycket jag vann på travet han hjälpte mig med. Han var heeelt begeistrad!) Vakterna väntar vid dörrarna på att jag ska gå så de kan låsa efter mig. Iväg å hämta upp grejer till det där släkteriet hos väldigt sömnig tant. Bilen. Trött, hungrig, nötter. Hemåt, äntligen. Svänger in på uppfarten. Famlar efter nötpåsen på sätet brevid och ska ta en sista näve. Tar upp påsen uppåner, alla nötter rasar ut i knät. Sitter kvar i bilen å försöker få upp alla nötter. Käket tinar, blommorna är ihoptryckta, påsar fulla bilen. Trött. Vill gå in, men ger mig inte. Inga nötter ska komma undan. Inget ska gå till spillo! Så nu sitter jag här, hundra minuter senare. Katten har hoppat upp på motorhuven, satt sig och stirrar på mig. Inte ett dugg hungrig, mår illa. Tuggar fortfarande, hela gapet fullt av nötter. Känner mig som en gigantisk hamster med sprickfärdiga kindpåsar och rabies. Jättetörstig. Ont i magen. Släpper in katten i bilen. Tänker på alla påsar jag måste bära in. Spyfärdig. Astrött. Katten vässar klorna på sätet. Packar ur bilen. Inser att lyxglassen måste vara halvsmält.
Men va #*€/[]£ ! Stönar! Suckar...
Inget får gå till spillo!
Blööörp.
:wtf:

Undrar igen, varför lixom?
Vad är Oasis?
 
Vad är Oasis?
Används till blomsterarrangemang för att sticka ner snittblommor i.
Relaterad bild
 
Vad gör man när man behöver fixa något hos tandläkaren (en tråd bakom tänderna som lossnat lite i ett hörn) men ingen vill ta emot en? Har ringt flera ställen men ingen vill ens boka in en tid. Känner mig helt lost nu :confused:
 
Jag bara undrar lixom, Varför alltihop?

Har varit ute och handlat massa jox till nån eländig familjesammankomst på fredag. Började på Dollarstore för att köpa oasis, fanns icke men köpte ljus å nå pynt å småprylar och gick förbi nån avdelning med nötter så jag högg en påse i förbifarten. Sen till Lidl för att köpa snittblommor och oasis. Handlade tre buntar snittblommor, massa, massa mat, bla grönsaker, frukt, dricka och frysgrejs.
Ingen oasis här heller. De kommer å säger att det är stängt. Pinamt. Sist i butiken. Betalar. Tar papper och slår in alla blommor försiktigt. Jättestängt. Personalen ser på mig och mitt projekt. Får en hink med lite vatten att ställa blommorna i. För långa och tippar omkull hinken. Får låna kniv för att korta av dem. Rafsar ihop maten i en kasse. Jätte, jättestängt. Jättepinsamt. Jäktar mot utgången. Papperskassen går sönder. Ut rullar clementiner och drickaflaskor å käk. Får två nya kassar och plockar ihop allt. Nästan dax att öppna butiken igen. Vansinnigt pinsamt. Tillbaka till bilen. Hungrig. Öppnade påsen med nötter. Gott! Köra till Coop. In en veva, tror ni det fanns nån oasis? Nä, men långkalsonger till snubbarna i huset, å annan himla mat, bröd, smör, pålägg, burkar med sånt där plock. Plus mer blommor till arrangemangen. Bilen, mer nötter. Köra till Ica, försöker komma ihåg vad jag skulle ha. Glass, novalucol. Betalar, går ut. Inser att jag glömt hälften jag skulle ha. In igen, fick lämna grejerna jag handlat i kassan. In å hämta snax, fryslådor till lunch för ett par dar, å tackålov oasis! Vimsar runt, hämtar mer käk. Tillbaka till kassan. Ursäktade mig, betalade och sa att jag var trött och hade plockat på mig massa random grejer. "Mmm, flinar kassamännischan, sett hur du gått fram å tebax i butiken, stannat, funderat, gått mot kassan, vänt, gått en sväng till, siktat på kassan och tänkt att nu kommer hon nog, men då har du tvärnitat och försvunnit bland hyllorna igen!"
Jäklar, va skämmigt!
Pyser iväg, (men kunde inte låta bli att
stanna till i förbutiken och berätta för killen i den kassan hur mycket jag vann på travet han hjälpte mig med. Han var heeelt begeistrad!) Vakterna väntar vid dörrarna på att jag ska gå så de kan låsa efter mig. Iväg å hämta upp grejer till det där släkteriet hos väldigt sömnig tant. Bilen. Trött, hungrig, nötter. Hemåt, äntligen. Svänger in på uppfarten. Famlar efter nötpåsen på sätet brevid och ska ta en sista näve. Tar upp påsen uppåner, alla nötter rasar ut i knät. Sitter kvar i bilen å försöker få upp alla nötter. Käket tinar, blommorna är ihoptryckta, påsar fulla bilen. Trött. Vill gå in, men ger mig inte. Inga nötter ska komma undan. Inget ska gå till spillo! Så nu sitter jag här, hundra minuter senare. Katten har hoppat upp på motorhuven, satt sig och stirrar på mig. Inte ett dugg hungrig, mår illa. Tuggar fortfarande, hela gapet fullt av nötter. Känner mig som en gigantisk hamster med sprickfärdiga kindpåsar och rabies. Jättetörstig. Ont i magen. Släpper in katten i bilen. Tänker på alla påsar jag måste bära in. Spyfärdig. Astrött. Katten vässar klorna på sätet. Packar ur bilen. Inser att lyxglassen måste vara halvsmält.
Men va #*€/[]£ ! Stönar! Suckar...
Inget får gå till spillo!
Blööörp.
:wtf:

Undrar igen, varför lixom?
Jag känner mig elak men jag kan verkligen inte låta bli att skratta lite. :D Låter som en helt sjuk dag.
På frågan varför säger jag att jag gissar på Murphys lag med lite allmän otur strösslat över.
 
Jag hade nog gått till tandakuten om det finns någon sådan.
Låter konstigt att ingen vill boka in någon tid.

Jag funderade på det men det känns verkligen inte akut. Den har bara lossnat lite i ett hörn så att den är vass mot tungan, inte mer än så..

Tyckte också det var jättekonstigt, blev väldigt chockad när inget ställe ville hjälpa mig..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 145
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 416
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp