Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att man genom forskning vet att har man grönsaker i början (i stället för slutet) av affären så handlar folk mer. De känner sig nyttiga, och alla de glada färgerna gör att affären ser inbjudande ut.

(Och för att 90% av människor är högerhänta så är affärerna byggda i vänstervarv. Högerhänta vrider sig åt höger mer, och det ger mer 'exposure' åt varor på höger sida. Är affären då i vänstervarv så får det plats fler varor på yttersidan (alltså höger) är innersidan)
Aha! Har aldrig reflekterat över i vilket varv affärer är byggda faktiskt, häftigt att man lagt märke till hur människor vrider sig! Tänk att man forskat på det!
Jag tycker ändå det blir knäppt med grönsaksmos, onödigt bökigt! :p
 
Varför har affärerna alltid frukt och grönt i början av affären när man kommer in och ska handla?
Man kommer in och ska ha lite mjölk och bröd, kanske konserver, kött och så grönsaker. Vem vill ha tomaterna underst i kassen? För de är ju det första som hamnar däri och mjölken relativt sent, skulle ju vilja ha den först!

Affär efter affär ändrar ju, om de inte redan har gjort det, varför, vad är poängen med grönsaksmos?
Det är helt värdelöst! :rage:
 
Varför har affärerna alltid frukt och grönt i början av affären när man kommer in och ska handla?
Man kommer in och ska ha lite mjölk och bröd, kanske konserver, kött och så grönsaker. Vem vill ha tomaterna underst i kassen? För de är ju det första som hamnar däri och mjölken relativt sent, skulle ju vilja ha den först!

Och just det där ned att mjölken är längst in har vad jag förstått dels att göra med att folk ofta bara "ska in efter en mjölk" och då går man förbi massa annat och kanske plockar på sig lite extra av bara farten.
Och dels är det väl praktiskt med tanke på kyldisar och lager.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är helt värdelöst! :rage:
Det är det, i allra högsta grad. Be en av mina ungar handla så hamnar grönsakerna alltid underst och jag får sådan där mosade grönsaker. Mina ungar vet bättre, men tänker ju inte sig för när de packar kassar och det blir ett "hoppsan". Och själv när jag handlar står jag där och stoppar grönsaker i en kasse och sedan när allt annat ska i får jag rumstera om.

MÖG! :meh:
 
Och just det där ned att mjölken är längst in har vad jag förstått dels att göra med att folk ofta bara "ska in efter en mjölk" och då går man förbi massa annat och kanske plockar på sig lite extra av bara farten.
Och dels är det väl praktiskt med tanke på kyldisar och lager.
Känner mig inte aaaallllssss skyldig till det! :angel:
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Och godis i slutet. Trötta föräldrar + griniga barn = lätt åtkomlig muta
Ja Fast det tänkte jag ofta på när barnen var små, att inte börja med att muta dem sådär för det blir snabbt en vana som de små varelserna lätt tar till och så står man där vareviga gång man handlar. Jag har minsann fått höra av mamma hur jobbigt det är med 5 barn och godis i slutet och långa köer och alla som är griniga....:arghh:
 
Bus eller surprise!!
Det är ett jäkla liv på gatan. Är det Halloween nu? Kan det braka till på ytterdörren och det står ett gäng döingar där? Är det ikväll jag spöka ut mig, skrämma skiten ur de som ringer på och ta deras godis?
:sneaky:
 
Det här med Halloweenfirandet...
Det är lixom inte riktigt samma som i Usa, varken med finess eller datum. Här i Sverige skulle vi väl skilja Allhelgona från Halloween? I Sverige är Halloween i stort ett dåligt kopierat påhitt, med få undantag. Hittills aldrig stött på nåt undantag. Jag tycker inte om när huliganungar är ute och ställer till, men skulle inte tacka nej om nåt gulligt litet spöke ringde på och erbjöd mig ett Halloweenerbröd...
:d
 
Har övre delen av landet dessa långa regn/ler-perioder också? Även kallad höst tidig vinter :crazy:
Eller går det snabbare från sommar till kallt och snö? :D
 
Har övre delen av landet dessa långa regn/ler-perioder också? Även kallad höst tidig vinter :crazy:
Eller går det snabbare från sommar till kallt och snö? :D
IMG_20191027_095740_754.jpg

Vi har samma nederbörd, men det kommer som snö istället och marken får tjäle. (Bild tagen alldeles nyss).
 
Det här med Halloweenfirandet...
Det är lixom inte riktigt samma som i Usa, varken med finess eller datum. Här i Sverige skulle vi väl skilja Allhelgona från Halloween? I Sverige är Halloween i stort ett dåligt kopierat påhitt, med få undantag. Hittills aldrig stött på nåt undantag. Jag tycker inte om när huliganungar är ute och ställer till, men skulle inte tacka nej om nåt gulligt litet spöke ringde på och erbjöd mig ett Halloweenerbröd...
:d
Vad är det med det amerikanska firandet du anser mer korrekt? Det är väl framför allt därifrån ”trick or treat”-idén kommer?
 
Det här med Halloweenfirandet...
Det är lixom inte riktigt samma som i Usa, varken med finess eller datum. Här i Sverige skulle vi väl skilja Allhelgona från Halloween? I Sverige är Halloween i stort ett dåligt kopierat påhitt, med få undantag. Hittills aldrig stött på nåt undantag. Jag tycker inte om när huliganungar är ute och ställer till, men skulle inte tacka nej om nåt gulligt litet spöke ringde på och erbjöd mig ett Halloweenerbröd...
:d
Klart det inte är samma här. Det är ju två helt olika länder.
Alla helgons dag tycker jag är en fin tradition att tända ljus vid gravarna och minnas de döda :)
 
På kort tid har jag nu hört om två olika hästar som rids in vid 2,5 års ålder. Trodde man gjorde det vid 3 år, senare ok, men inte så mycket tidigare. Har jag missat nåt? :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp