Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, vad många svar!
Är det bara jag som tycker att hon har en konstig färg på sin makeup?
Ingen verkar veta vem jag menar?
:cool:
 
Oj, vad många svar!
Är det bara jag som tycker att hon har en konstig färg på sin makeup?
Ingen verkar veta vem jag menar?
:cool:
Jo, jag vet vem som är programledare för Babel, och det gör säkert rätt många andra också. Men det är inte en fråga jag känner för att diskutera helt enkelt.
Jag tycker f.ö. att personen i fråga är briljant i Spanarna, som jag brukar lyssna på när jag är på väg hem från jobbet på fredagar.
 
Oj, vad många svar!
Är det bara jag som tycker att hon har en konstig färg på sin makeup?
Ingen verkar veta vem jag menar?
:cool:
Jag tror nästan alla vet vem du menar.

Däremot känns det märkligt att kommentera en yrkeskvinnas val av make up.
Hon är en intelligent, kapabel och på det stora helt fantastisk kulturperson. Att kommentera hennes val av smink känns förminskande. Ett val som antagligen är väldigt medvetet gjort.
Det finns mycket annat att diskutera runt henne.

Har du samma granskande ögon på mäns make up?

(varför påminns jag om diskussionen om Maud Olofssons klädval....)
 
Jag tror nästan alla vet vem du menar.

Däremot känns det märkligt att kommentera en yrkeskvinnas val av make up.
Hon är en intelligent, kapabel och på det stora helt fantastisk kulturperson. Att kommentera hennes val av smink känns förminskande. Ett val som antagligen är väldigt medvetet gjort.
Det finns mycket annat att diskutera runt henne.

Har du samma granskande ögon på mäns make up?

(varför påminns jag om diskussionen om Maud Olofssons klädval....)

Dessutom har hon med största sannolikhet inte sminkat sig själv, det finns ju sminkörer på TV... och de kan ha tagit fel färg osv. Dessutom kan det vara så att färgen funkade i ett ljus och sedan är det ett annat i studion.

Hennes make-up är som sagt inte intressant.
 
Nu har jag en fråga, eller fundering som passar tråden.
Jag söker en video. Ni vet sådana där leksaker som härmar vad man säger, med en pipig röst, i videon har man satt två sådana(eventuellt pokemons) mitt emot varandra, så att de härmar varandra. Det blir ju en typ av rundgång, så till slut står de typ bara och skriker något infernalisk :rofl:

Jag har försökt att söka, och jag brukar vara ganska bra på att hitta på nätet, men nada.

Så, är det någon som vet vilken video jag tänker på?:D
 
Nu har jag en fråga, eller fundering som passar tråden.
Jag söker en video. Ni vet sådana där leksaker som härmar vad man säger, med en pipig röst, i videon har man satt två sådana(eventuellt pokemons) mitt emot varandra, så att de härmar varandra. Det blir ju en typ av rundgång, så till slut står de typ bara och skriker något infernalisk :rofl:

Jag har försökt att söka, och jag brukar vara ganska bra på att hitta på nätet, men nada.

Så, är det någon som vet vilken video jag tänker på?:D
Vet inte vilken video du menar men leksakerna heter nog Furby?
 
På tal om smink så tyckte jag igår på nyheterna att jag såg att Trump hade nån foundation (? vet inte vad det kallas, kan inte smink :p), för man såg liksom i kanten på ansiktet (där kind övergår i örat) att det slutade där. Nån mer som tänkt på det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp