Min favoritversion av de jag sett är Theé! Helt sjukt hur kreativ man kan vara egentligen med ett ord som bara har en bokstav i uttalet![]()
th-eEE?Jag undrar liksom hur det är tänkt att uttalas![]()
Det heter T-E
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min favoritversion av de jag sett är Theé! Helt sjukt hur kreativ man kan vara egentligen med ett ord som bara har en bokstav i uttalet![]()
th-eEE?Jag undrar liksom hur det är tänkt att uttalas![]()
JaÄr man skadad för att men ser guld som Supernova rester?
Ingen, snarare Trump, Putin och Kim Jong Un tillsammans med Xi Jinping.Jordens undergång, vem kommer först: Jesus eller apokalypsens ryttare?
Ingen, snarare Trump, Putin och Kim Jong Un tillsammans med Xi Jinping.
Trump på en tjock raggig ponny som inte rör sig en meter extra i onödan. Uppe sitter Trump och ponnysparkar och försöker hålla jämna steg med Putin.Det kanske är de som är ryttarna![]()
Trump på en tjock raggig ponny som inte rör sig en meter extra i onödan. Uppe sitter Trump och ponnysparkar och försöker hålla jämna steg med Putin.
Putin utan tröja på en alldeles för stooor häst som han inte riktigt kan styra, med påmålat sexpack på sin gubbmage. Hästen bara springer åt olika håll och skiter totalt i honom.
Kim Jong Un på en släde av någon anledning dragen av ett gäng kuvade svältande smutsiga nordkoreaner.
Sen kommer Xi Jinping iförd nalle puh outfit och rider så klart på en åsna som heter Ior. Med pistoler i händerna och galet skrikande.![]()
Muskelfibrerna fastnar. Sedan behövs det glykogen för att det ska släppa igen. Om det inte finns glykogen, tex ett stressat djur vid slakt, så släpper det inte helt = segt kött.
Typ.
Det finns ju rätt många som heter Jesus, men jag känner ingen personligen.Den stora frågan nu är, vem är Jesus och när kommer hen?
Jamen så var det ju. Vad fick jag glykogenet ifrån nu då? Dags att damma av fysiologiboken verkar det som.Nej, då är det väl inte.
Kalcium gör så att musklerna drar ihop sig. Kalcium släpps ut i små portioner då musklerna får signaler från nervcellerna att rör sig. När man dör släpps stora mängder kalcium ut i musklerna, då regleringssystemet inte fungerar längre. Musklerna stelnar = rigor mortis. Sen slutar även muskelproteinerna att fungera och då släpper rigor mortis.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Muskelkontraktion
Ibland minns man fel. Jag sitter och pluggar till IVA-sjuksköterska just i denna stund, vi får se vad som fastnat om några år...Jamen så var det ju. Vad fick jag glykogenet ifrån nu då? Dags att damma av fysiologiboken verkar det som. Visa bifogad fil 41292
För att du bor på svenska västkusten..?Varför är det inte snö? Det är andra advent ffs.
Mvh bitter västkustbo
Snön regnar bort hos mig, bor längre norrut än svenska västkustenFör att du bor på svenska västkusten..?![]()
Vad kul!Hade en jätte trevlig dejt i dag!
kommer träffa henne mer!
nope! känns bra.Vad kul!
Stör du dig på det?
oj fel tråd.Vad kul!
Stör du dig på det?