Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min favoritversion av de jag sett är Theé! Helt sjukt hur kreativ man kan vara egentligen med ett ord som bara har en bokstav i uttalet :D
Jag undrar liksom hur det är tänkt att uttalas O_o
th-eEE? O_o

Det heter T-E :banghead: Svårare än så är det inte! :mad: Jag tittade efter en teburk senast igår, och hittade en ... bara det att det stod The på den :meh::banghead: Fick låta bli köpet, för det störde mig alltför mycket.
 
Det kanske är de som är ryttarna :nailbiting:
Trump på en tjock raggig ponny som inte rör sig en meter extra i onödan. Uppe sitter Trump och ponnysparkar och försöker hålla jämna steg med Putin.
Putin utan tröja på en alldeles för stooor häst som han inte riktigt kan styra, med påmålat sexpack på sin gubbmage. Hästen bara springer åt olika håll och skiter totalt i honom.
Kim Jong Un på en släde av någon anledning dragen av ett gäng kuvade svältande smutsiga nordkoreaner.
Sen kommer Xi Jinping iförd nalle puh outfit och rider så klart på en åsna som heter Ior. Med pistoler i händerna och galet skrikande. :nailbiting:
 
Trump på en tjock raggig ponny som inte rör sig en meter extra i onödan. Uppe sitter Trump och ponnysparkar och försöker hålla jämna steg med Putin.
Putin utan tröja på en alldeles för stooor häst som han inte riktigt kan styra, med påmålat sexpack på sin gubbmage. Hästen bara springer åt olika håll och skiter totalt i honom.
Kim Jong Un på en släde av någon anledning dragen av ett gäng kuvade svältande smutsiga nordkoreaner.
Sen kommer Xi Jinping iförd nalle puh outfit och rider så klart på en åsna som heter Ior. Med pistoler i händerna och galet skrikande. :nailbiting:

Fast där måste jag ge Kim Jong Un att han faktiskt kan rida. Trump vill jag INTE se på en häst! :crazy:
 
Muskelfibrerna fastnar. Sedan behövs det glykogen för att det ska släppa igen. Om det inte finns glykogen, tex ett stressat djur vid slakt, så släpper det inte helt = segt kött.

Typ.

Nej, då är det väl inte.

Kalcium gör så att musklerna drar ihop sig. Kalcium släpps ut i små portioner då musklerna får signaler från nervcellerna att rör sig. När man dör släpps stora mängder kalcium ut i musklerna, då regleringssystemet inte fungerar längre. Musklerna stelnar = rigor mortis. Sen slutar även muskelproteinerna att fungera och då släpper rigor mortis.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Muskelkontraktion
 
Nej, då är det väl inte.

Kalcium gör så att musklerna drar ihop sig. Kalcium släpps ut i små portioner då musklerna får signaler från nervcellerna att rör sig. När man dör släpps stora mängder kalcium ut i musklerna, då regleringssystemet inte fungerar längre. Musklerna stelnar = rigor mortis. Sen slutar även muskelproteinerna att fungera och då släpper rigor mortis.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
https://sv.wikipedia.org/wiki/Muskelkontraktion
Jamen så var det ju. Vad fick jag glykogenet ifrån nu då? Dags att damma av fysiologiboken verkar det som.
20191208_124542.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp