Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en fråga, när ni har ägglossning och blöder lite vid den - är det färskt blod eller lite gammalt (som vid mens)?
Jag brukar aldrig blöda mellan mensperioderna så började undra om det var ägglossningen när jag plötsligt fick lite blod på toalettpappret efter ett toalettbesök ett par dagar nyligen.
Jag har haft så två gånger helt random. Med färskt blod.
 
Graviditet är det iallafall definitivt inte, om inte det kommer en ny jungfrufödsel :p
Enligt min app så stämde det bra i tiden, men jag blev lite förvånad över att de kom två gånger med en dag mellan. Det händer väl bara en gång?
Mellanblödningar kan komma lite när som. Det behöver inte alls vara i samband med ägglossning. Kommer blödningen i samband med/efter ansträngning, hopp eller dylikt bör man dock om det är längesedan gå och ta cellprov. Detsamma gäller vid liten blödning efter sex då det kan vara en indikation cellförändringar.
 
Fick nyss reda på att en normal, vuxen människa kissar 5,6 ggr om dagen? :confused: Är det bara jag som är så hårt drabbad av ”nyckelhålsinkontinens” så jag brukar dubbla det där? Så fort jag sätter nyckeln i dörren så blir jag akutkissnödig, oavsett om det händer 2 eller 6 ggr på en dag.

Sååå, varför blir man så kissnödig när man sätter nyckeln i dörren?

Och kissar folk verkligen bara typ 5 ggr per dygn normalt sett?
 
Ja. Majoriteten petar in vaxet längre in när de rensar öronen. Som öronläkare säger, det enda man får klia sig med i öronen är armbågen. Bättre att skölja öronen i duschen då och då.
Men... skölja öronen hur? :confused: Tycker att skölja med en stråle väl måste trycka in vaxet ännu mer.Med tanke på hur mycket jox jag har i öronen jämt kommer öronen totalt klägga igen på en månad.
 
Fick nyss reda på att en normal, vuxen människa kissar 5,6 ggr om dagen? :confused: Är det bara jag som är så hårt drabbad av ”nyckelhålsinkontinens” så jag brukar dubbla det där? Så fort jag sätter nyckeln i dörren så blir jag akutkissnödig, oavsett om det händer 2 eller 6 ggr på en dag.

Sååå, varför blir man så kissnödig när man sätter nyckeln i dörren?

Och kissar folk verkligen bara typ 5 ggr per dygn normalt sett?
Jag tror att jag kissar tre gånger om dagen typ. Sist jag kissade var 0730 och jag är hemma om typ 1,5 timmar, och kommer inte vara akut kissnödig då heller. :angel:
 
Man frågar och nej det är är inte alltid så, jag har många manliga vänner som är straighta och de är bara vänner.

Jag också! Föredrar manliga vänner faktist. Är mycket enklare att säga åt dom att gå hem när man har tröttnat på att ha besök. :angel:

Som den introverta personen jag är så kan jag med gott samvete säga: ”Nej,nu får det räcka för idag, nu får du gå hem!” till en manlig vän och dom tar inte alls åt sig eller undrar vad som är fel, utan bara packar ihop och går.:rofl::up:

Undrar om det är något kvinnligt att försöka linda in saker hela tiden? Mina manliga bekanta säger oftast så att kvinnor aldrig kan tala klarspråk, och dom upplever att vi kvinnor nästan verkar tro att männen är tankeläsare.

Jag känner ju själv att det är lättare att tala klarspråk till en man än till en kvinna?
 
Jag också! Föredrar manliga vänner faktist. Är mycket enklare att säga åt dom att gå hem när man har tröttnat på att ha besök. :angel:

Som den introverta personen jag är så kan jag med gott samvete säga: ”Nej,nu får det räcka för idag, nu får du gå hem!” till en manlig vän och dom tar inte alls åt sig eller undrar vad som är fel, utan bara packar ihop och går.:rofl::up:

Undrar om det är något kvinnligt att försöka linda in saker hela tiden? Mina manliga bekanta säger oftast så att kvinnor aldrig kan tala klarspråk, och dom upplever att vi kvinnor nästan verkar tro att männen är tankeläsare.

Jag känner ju själv att det är lättare att tala klarspråk till en man än till en kvinna?
Jag säger absolut det till mina kvinnliga vänner :rofl:
 
Fick nyss reda på att en normal, vuxen människa kissar 5,6 ggr om dagen? :confused: Är det bara jag som är så hårt drabbad av ”nyckelhålsinkontinens” så jag brukar dubbla det där? Så fort jag sätter nyckeln i dörren så blir jag akutkissnödig, oavsett om det händer 2 eller 6 ggr på en dag.

Sååå, varför blir man så kissnödig när man sätter nyckeln i dörren?

Och kissar folk verkligen bara typ 5 ggr per dygn normalt sett?
Hmm... jag kissar när jag går upp, innan jag går till jobbet, någon gång efter lunch, efter jobbet, sedan kanske två gånger till en normal dag. Så 6 gånger.
Däremot är jag tvärtom dig, ska jag iväg någonstans måste jag kissa innan.

Så, om jag ska iväg på många ärenden blir det mycket mer toabesök :D Samma om jag är nervös, då kissar jag vansinnigt ofta :angel:
 
Jag också! Föredrar manliga vänner faktist. Är mycket enklare att säga åt dom att gå hem när man har tröttnat på att ha besök. :angel:

Som den introverta personen jag är så kan jag med gott samvete säga: ”Nej,nu får det räcka för idag, nu får du gå hem!” till en manlig vän och dom tar inte alls åt sig eller undrar vad som är fel, utan bara packar ihop och går.:rofl::up:

Undrar om det är något kvinnligt att försöka linda in saker hela tiden? Mina manliga bekanta säger oftast så att kvinnor aldrig kan tala klarspråk, och dom upplever att vi kvinnor nästan verkar tro att männen är tankeläsare.

Jag känner ju själv att det är lättare att tala klarspråk till en man än till en kvinna?
Manliga tänkeläsare.... Ja kanske.

T.ex. exet.
Jag var hungrig och sa det.
-Jag är hungrig och vill äta. - jaha.
-titta där är en restaurang. -Jaha.

Men varför svängde du inte in där? -va, varför sa du inget???
 
Jag tror att jag kissar tre gånger om dagen typ. Sist jag kissade var 0730 och jag är hemma om typ 1,5 timmar, och kommer inte vara akut kissnödig då heller. :angel:

Jag kissade när jag klev upp kl 6 (då är det akut) sen nu vid lunch, kommer definitivt behöva en gång till innan jag slutar vid 16, så då har vi 3 ggr där, sen ska jag hem, då kommer det bli akut när jag sätter nyckelni dörren, sen innan stallet, sen blir det akut igen när jag kommer därifrån, sen innan jag går och lägger mig, och ev mitt i natten också,så iallafall 8ggr.

Dricker jag kaffe kan den bli iaf 2 ggr i timmen.

Min blåsa måste ju vara mini?!
 
Manliga tänkeläsare.... Ja kanske.

T.ex. exet.
Jag var hungrig och sa det.
-Jag är hungrig och vill äta. - jaha.
-titta där är en restaurang. -Jaha.

Men varför svängde du inte in där? -va, varför sa du inget???

Exakt så! :rofl: Dom måste ha klara besked, och då känns det lättare att bara säga att dom får gå hem, (trots att det känns lite burdust) istället för att man ska börja gäspa och vrida på sig, och utrycka hur trött man är innan man ”vågar” säga att jag måste nog göra det och det för man vill inte att den andra ska känna sig avvisad.
 
Det är det absolut sämsta man kan göra. Man petar bara in vaxet längre in och tillslut blir det en vaxpropp. Så har du haft lock för örat så länge skulle jag rekommendera att du tar dig till vårdcentralen och får det kollat.
Och om dom har möjlighet be att dom suger ut istället för att skölja.

// Malin som jobbar med öron och hörsel.
Hur ofta måste man då gå till doktorn och suga ur vaxet? Det blir ju dyrt och dessutom tar man upp andras tid på VC som kanske behöver den bättre. Jag är superförvånad, har aldrig hört att man inte ska topsa. :D
i yttre delen av örat får man ju vax som man kan torka ur typ varje, varannan vecka. Tänker att det blir ju superäckligt när alla ser vaxet i örat och det fastnar på hörlurar och så :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 284
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 415
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp