Bukefalos 28 år!

Dumt att söka om studiemedel?

knoppet

Trådstartare
Jag kommer med 90 % säkerhet att påbörja en anställning i slutet av februari och ska plugga om jag inte gör det. Funderar därför på att söka om studiemedel för terminen (eftersom jag fortsätter plugga om jag inte får jobbet). Om jag får jobbet så kommer jag att hoppa av plugget och avsluta CSN och då bara få studiemedel i Januari.

Är det helt idiotiskt att söka studiemedel om man tror att man ska hoppa av? Behöver egentligen CSNpengarna för hyra och det hade varit ganska skönt att ha CSN färdigt om jag inte får jobbet :(

Jag kommer inte att komma över maxbeloppet och har klarat alla poäng jag har läst hittills (fyra år).
 
Sv: Dumt att söka om studiemedel?

Jag är helt ärligt inte helt insatt med CSN och lån, men för mig så låter det vettigast att du söker om studiemedel för kommande termin och sen avslutar CSN ifall du får jobbet.
Bättre att vara på den säkra sidan än att behöva stå där och stressa över pengar när hyran ska in. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 622
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 647
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 076
Kropp & Själ Hjälp! Jag blir galen och kommer snart att tappa fotfästet. Jag var sjukskriven från mitt jobb i ca 1,5 månad innan jag började jobba...
2
Svar
27
· Visningar
2 884
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp