Duscha eller inte efter ridning/stallet?

Absolut inte, jag är bara så paff eftersom det är någonting helt nytt för mig att alla inte duschar varje dag. Var och en gör ju som de vill och så länge man inte lukar ofräscht så är det ju ok. Jag tycker att jag både känner mig och luktar ofräscht efter en dag utan dusch, ibland har man ju inte haft möjlighet att duscha och nä jag gillar det inte. Men jag är nöjd med min värld där de flesta duschar varje dag :) Sen får andra leva i sina världar såklart :)

Sedan måste man vara medveten om att många ljuger om att de duschar varje dag för att de annars blir dömda av sina vänner. Så, det är ju faktiskt inte säkert att "alla du känner" duschar varje dag.
Du har redan decimerat det till "där de flesta" duschar varje dag.

Det är också mycket vana vad man är van vid. Det är ju inte säkert att du skulle lukta efter en dag, det är vanan av att duscha varje dag som kanske gör att du känner dig ofräsch.

Känner en som inte skulle ha eltandborste för att han inte kände sig fräsch med det men av någon anledning köpt han en så småningom och nu känner han sig fräschare med den. Vilket med stor sannolikhet också är mer sant.
 
Eget stall hemma, jobbar i stall dagtid och jobbar ensam i bil på natten. Duschar vid behov, dvs var annan eller var tredje dag. Rider inte så mycket just nu så blir inte svettig och huden är redan snus torr. Hade inte klarat av att duscha varje dag utan att få ännu torrare hud..
Duschar dock innan jag ska iväg på ngt som kräver att man visar sig bland folk och inte luktar stall.
Kan tillägga att när jag jobbar i butik så duschar jag dagligen :), man blir snustorr vintertid men det är bättre än att känna sig ofräsch.
Sommartid så duschar jag också oftare, ibland 2 ggr om dagen då jag svettas mycket i värmen :/.
 
Duschar varje gång jag varit i stallet - blir typ alltid svettig antingen av mockningen (2 boxar och en hage) eller ridningen. Dessutom har jag en allergiker hemma (som förvisso också har en häst, men det talar vi tyst om). Tvätta håret gör jag 2 ggr/vecka och inpackning 1 gång/vecka.

/Lavinia
 
Nu rider jag på ridskola en dag i veckan och duschar (inkl tvätta håret) varje gång. Stallet är väldigt välventilerat och jag mockar inte eller så men tycker ändå att jag luktar massor med häst efteråt.
Förr när jag red i stallet duschade jag också varje dag. Eller två gånger om dagen när jag var yngre (efter stallet + varje morgon).
 
Tillhör de som duschar varje dag o tvättar håret. Gör jag inte det så fryser jag resten av dagen. Fråga mig inte hur det hänger ihop, för jag vet inte.
Kan handla i stallkläder utan problem. Tänker som så att det finns allergier av alla de slag, t om sådan som inte klarar av tvättmedelsdofter, sköljmedel, parfymer, etc, etc. O hur många tvättar sina kläder i oparfymerat tvättmedel eller undviker helt att använda parfym/deo? Vad gör att just häst är så uppförstorat? En fråga jag alltid grunnat på.
 
Jag duschar i princip varje dag.
Gör jag inte det så vaskar jag iaf av under armarna innan jag tar på deo.

Håret däremot tvättas vid behov, vilket är ungefär varannan dag. Övar dock på att tvätta mer sällan, så nu har jag inte tvättat det sen i måndags (och det är jävligt fettigt just nu
..) :p
Det blir en del torrschampo...
 
Jag duschar typ 3 dagar i veckan och tvättar håret lika ofta.
Där emellan så tvättar jag mig med tvättlappat. Har jag blivit genomsvettig duschar jag oftare.

På sommaren duschar jag kroppen oftare men inte håret.

Är i stallet var dag.
 
Är i stallet flera gånger per dag. Duschar väl i stort sett varje dag, dock inte av den anledningen att jag luktar så väldigt mycket häst utan snarare att jag blivit varm av ridning och stallarbete och inte vill börja frysa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag har ett hår som blir flottigt väldigt fort och ser fettigt ut efter bara någon dag. Jag duschar håret 2 gånger i veckan då jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 677
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Pga medicinering så är min hud jättefet. Vi snackar så pass att jag 6 timmar efter tvätt har ett lager med fett i hela ansiktet att jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 344
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 052
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 011
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp