Akvarell tänkte bråka med Gullungen också så hon fick lite användning av sin sur-vings-gympa:
06 885664934.jpg

Hon såg så rolig ut för det ser mer ut som att hon klappar med sin survinge, istället för att snärta som är ett mycket effektivare försvar. Oh well... :heart
 
Fotobok eller liknande ligger nog långt fram i tiden om det ens skulle bli något, tyvärr. Ork/tid osv... Just nu är det också mycket med duvpestutbrottet, det tar en hel del tid.

Men det är i alla fall inte bara duvpestmisär, tack och lov!
Gullungen gör verkligen skäl för sitt namn! 🤗
Visa bifogad fil 104031
Vet inte varför hon jämt stoppar in huvudet sådär, men det ser ju himla gulligt ut! :heart
Du skulle lätt kunna försörja dig på att sälja fotoböcker om du orkade och tog dig tiden. Dina bilder är fantastiska och jag skulle sitta och snörvla över möss och duvor hur mycket som helst och älska fiskarna. 🥰
 
Vet inte om skillnaden i pickandet syns? Mig småpillar hon i alla fall på (frön, frön, frön) men den grå duvan som kommer in från höger sida hugger hon åt - det var därför jag "släckte" henne. Duvor som är stabila/lugna i grunden funkar det fantastiskt på, de kommer av sig och ställer om.
07 133033_1.gif

Jag hade matat trollet en massor (som också sticker in sin långa bebbnäsa framför kameran) och Gullungen blir som sagt lättretlig av närgångna duvor och när hon tycker hon får vänta för länge! Men Gullungen är i jättefint skick och behöver inte så mycket som hon tycker hon ska ha. :p
 
Trollbebben ser inte riktigt lika trollig ut längre, det är bra!
08 222747.jpg

Jag tycker de är jättesöta när de är sånadär fluffiga små trollungar men det tyder tyvärr på att de inte är helt hundra. Den ser ju verkligen inte helt okej ut än -slitna, stripiga fjädrar och kal runt näbben, men det går fort åt rätt håll, bebbe är stark och jag tror den lille kämpen kan få ordning på sig med lite hjälp. Hoppas det! :heart
 
Jag tror Dammtussen är mer eller mindre klar med sin fjäderdräkt. Han har blivit så himla fin!
10 23806.jpg
Men han känns lite som en bortbyting! 😅 Min hjärna har ännu inte riktigt vant sig vid att Dammtussen inte är dammig unge längre!
 
Det här var en bebbe jag såg i sommras men som jag "tappade bort" och nu i efterhand tror jag att även den var en väldigt mörk grizzle. Den lär isf ha ändrat färgen radikalt precis som Dammtussen så om den kom förbi nu så skulle jag antagligen inte känna igen den. Väldigt häftig var den i alla fall!
11 10652.jpg
 
En stackars trådduva som hade väldigt ont: :(
13 66914.jpg
Tror det kan bli ganska bra igen men mittentån kan det bli problem med. Såg okej ut under foten men på ovansidan hade det skurit in djupt och var svullet. Bättre lär det iaf bli.
 
En gullig duva som är lite lik Persson och Pärsson, fast mörkare. Den har också en bruten fot. :( Månsson: :heart
18 123948.jpg

(För övrigt läste jag trådrubriken "vilken person är bättre" som "vilken Persson är bättre" och blev nästan lite stött!🤣 De är ju bägge lika bra!!? Mycket duvor på hjärnan nu! )
 
Det finns en bebbe som är lite lik Noel fast med mer teckning, huvudet har mer mörka fläckar och den bruna vingfläcken är större.

Noel var misstänksam länge innan han bestämde sig för att jag nog gick att lita på ändå, så bebben kommer säkert vara likadan och närmare än såhär kommer den inte! Här är den med Lillefläck och en annan fin bebbe:
03 574580.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp